Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Modeller Browning?

Featured Replies

Publicerat

Trivs du inte med mk38:an så trivs du inte....finns väl en ny blaser nu F16 ;)

Skickat från min D5803 via Tapatalk

• Svar 107
  • Visningar 22,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hovdeknuten
    Hovdeknuten

Dette kommer på norsk. Så ta alt med noe forbehold:) alle Browning/Mirouku modeller er meget bra. Konstruksjonen er i stor grad basert på J M Brownings Superposed, men forenklet for masseproduksjon. 

• Hovdeknuten
    Hovdeknuten

Browning B25 20/76:) 

• intressant argument då de flesta inte kommer upp i 20.000 skott på en livstid.  Tror dom flesta skulle le om det stod en mk70 grade3 i skåpet. 

Posted Images

Publicerat

Lurar på att byta ut min mk38 mot en f3 som jag trivs med, är det ett nerköp?

Tycker jag inte - men det är ett ganska stort hopp i egenskaperna dem emellan.

/T

• 2 years later...
Publicerat

Goddag browningkännare, jag skriver här istället för att starta en ny tråd. Det är så att jag ev ska införskaffa en Browning gti från 90-talet som är målad röd och svart från fabrik, tror den heter signature och har lite funderingar på vilken modell dessa är byggda på?

Bössan kommer upp till veckan så jag får titta på den och provskjuta men vore roligt med lite förhandsinfo. ?

Publicerat

Är helt enkelt en hottad Gti. Portade pipor invector plus choker. Plockades fram för trapskytte i första hand tror jag. Frun har en. En riktig maskin.

Publicerat

Tackar för svaret. Byggdes gti på 325 eller finns dom som flera modeller? Aldrig haft en Browning så har noll koll på deras modeller, denna tråden rätade ut flera frågetecken men inte alla. 

Publicerat
40 minutes ago J-e81 sa:

Tackar för svaret. Byggdes gti på 325 eller finns dom som flera modeller? Aldrig haft en Browning så har noll koll på deras modeller, denna tråden rätade ut flera frågetecken men inte alla. 

Som 325, eller som 425, eller som..... Eller inte som 325, eller inte 425 eller..... 

Det var då, som nu, så att "bättre" modeller avvek mer eller mindre rent mekaniskt förutom att finish och passning är seriöst mycket bättre. Men det är i det sista som det sitter. 

Det är lite som att diskutera om 325 är en bättre konstruktion än 425 - vilket är en ickefråga som saknar egentligt svar. Tekniskt sett är det väldigt små funktionella skillnader, om ens några värda att notera som lite annorlunda design på hanarnas symmetri. Däremot är generellt sett halvsena 425or betydligt sämre gjorda än tidiga 325or. Det är nu inte alls samma sak. Relativt sett var 325an dyrare, och 425.an billigare. Så vilken är variabeln du vill skilja på?

Det är lite som att diskutera vilken Audi som bygger på vilken SEAT...... 

En GTI är en GTI, typ. Lite lik, lite olik. Lite annorlunda över tid sinsemellan. 

T

Publicerat

Okej då har jag blivit lite klokare. Tack för det. ?Blir ju som sagt min första Browning. (Man kan ju låtsas att man ska vänta tills efter provskjutning med att bestämma sig..)

Publicerat

Tror inte du kommer bli missnöjd, är du kompatibel med "känslan" i vapnet så är du torsk. Jag har en 425:a och kan skriva under på det pmt skriver, den har hackat lite.. pipväljaren jävlas eller om det är automatsäkringen. Som det känns nu så kommer den trots detta aldrig att lämna mej för jag bara stortrivs med bössan! En morgon med bra förutsättningar är de kråkor som klarar sig väldigt lätt räknade B)

Publicerat
10 minutes ago J-e81 sa:

Okej då har jag blivit lite klokare. Tack för det. ?Blir ju som sagt min första Browning. (Man kan ju låtsas att man ska vänta tills efter provskjutning med att bestämma sig..)

Ska man vara lite krass så är skillnaden mellan 325/425/525/725 eller för de delen de olika generationerna av Berettas 686 egentligen bara två saker: maskinparken som gjorde delarna och den tänkta prisnivån. Desto billigare - desto sämre. Desto dyrare, desto bättre. 

Men det som styr mest vad avser modeller hos Browning är Mirokus maskinpark, nya maskiner - ny modell. 

Hur bra den sedan blir beror enkom på vilken kostnad man accepterar för produktionen, vilket återspeglas rätt väl i priset. 

T

Publicerat

Köpt en röd /svart 71 cm pipor invectorplus choker inte fått skjutit mer än 250 skott ännu men känns som en riktig fullblods maskin 

Den är inte från Trollhättan?

Publicerat
1 hour ago pmt sa:

Desto billigare - desto sämre. Desto dyrare, desto bättre. 

Som med det mesta i livet. ?

Jo den är inbytt på interjakt i Trollhättan. 

Publicerat

Den ville jag köpa av ägaren för 5 månader sedan..... då ville han inte sälja... pris ?

Publicerat

Å fasen, verkar som det blev ändrade planer då. Är nog ett bra pris för en sådan bössa tror jag. :)

Publicerat

Vad är den stora skillnaden mellan mk38 och 70? Jag sneglar på bockar å vill ha tips... Finns dem med fasta choker? 

Publicerat

MK38 är tänkt som banbössa, mk70 en jaktbössa, mk60 är en upland dvs lite lättare. 

Samtliga finns med fasta choker men jag tvivlar på att de utförandena tas in till Sverige. 

/T

Publicerat

Kan man be dem som tar in bössan att specialbeställa en om man lägger handpenning eller dylikt? Jag jagar mest och det är ju det den ska vara till så det lutar åt en 70 då...

Publicerat
35 minutes ago Bönpotatis sa:

Kan man be dem som tar in bössan att specialbeställa en om man lägger handpenning eller dylikt? Jag jagar mest och det är ju det den ska vara till så det lutar åt en 70 då...

Vet ej - kolla med Torsbo..... 

Eller köp den utomlands. 

T

Publicerat

Med finish menas det då att finishen på de mekaniserade delarna är bättre eller är det en ren kosmetisk fråga? Är grade 3 bössan på något vis funktionshindrad i gämförelse med grade 6? Bortsett från skönhet?

Publicerat
19 minutes ago Bönpotatis sa:

Med finish menas det då att finishen på de mekaniserade delarna är bättre eller är det en ren kosmetisk fråga? Är grade 3 bössan på något vis funktionshindrad i gämförelse med grade 6? Bortsett från skönhet?

Inte alls.  Ögongodis. 

Publicerat
På 2015-07-20 at 13:05 Maichel sa:

din artikel om Mk70

Länk, om möjligt ?

Publicerat
23 minutes ago MrT. sa:

Länk, om möjligt ?

sorry, en artikel i Vapentidningen (om jag nu minns rätt tidning...) så jag kan inte länka

/M

Publicerat
15 minutes ago Maichel sa:

sorry, en artikel i Vapentidningen (om jag nu minns rätt tidning...) så jag kan inte länka

/M

Helt ok. Tack iaf.

Publicerat

Ok, tack ken1 och pmt ! Då blir det kanske en sådan..