Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

22 lr vilken?

Featured Replies

Publicerat

Ok. Jag trodde du snackar om FF2. Pardon , Sir ;)

• Svar 120
  • Visningar 14,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Skärp till tonen omedelbart eller så försvinner tråden,sista gången vi städar nu. /Mike

• Plast eller trä?   Plast stocken är en och samma och den är helt klart greppkänslig, jag vet inte hur många skott jag känt att jag på grund av skjutställningen lagt press på pangen och omedelbart ha

• Minns en Elmia mässa.. Sako skulle ha korthållsskytte i C-hallen tror jag det var stort pådrag Quaden var ny.. Allt riggat och klart och de körde igång. Jag gick upp för att skjuta, var nyfiken på bös

Posted Images

Publicerat

Ok. Jag trodde du snackar om FF2. Pardon , Sir ;)

Haha! Du är förlåten! ;)

Publicerat

Uppgiften om årtal kommer från säljaren, dvs Fritid&Vildmarksliv som svar på den direkta frågan om vapnets ålder och tillverkningsår. Kan inte gå i god för uppgifterna såklart men tycker mig inte ha anledning att betvivla uppgifterna då vapnet ser tämligen oanvänt ut.

På den ännu outtalade frågan om varför vapnet inte lämnades för garantiåtgärd så är anledningen att nämnda butik är helt omöjliga att få tag på och svarar varken på mail eller telefonsamtal trots tvåsiffrigt antal upprepade försök i veckors tid angående dessa problem. Således valde vi att åtgärda problemet själva för att kunna använda vapnet öht.

Publicerat

Ok. Då fattar jag. Deras ovilja o svara känner jag igen :(

Publicerat

På tal om magasin.... För att fortsätta OT

Jag har en anschutts, som för det mesta fungerar skapligt!

Nu har dessvärre magasinet börjat krångla. Verkar som om magasinsfjädern är av, eller har hängt sig. Har kollat lite på magasinet, och ser inte hur man ska få upp det.

Någon som har något tips?

Genom att trycka loss plastlocket i botten av magasinet ( på de något nyare iaf ).

Men ofta när ett mag är paj så är den paj. Fjädern har blivit slö eller brutits.

Publicerat

Ok....ska testa. Var lite rädd att pilla för mycket på plasten....

Publicerat

Köp en ny. Ga denna som reserv om du får den att funka.

Publicerat

Tagit väck några inlägg som inte rörde ämnet. 

Publicerat

Min värdelösa Kvadd som inte drar ut patrorerna/hylsorna, funkar bara i plus 20 grader o sydliga vindar, tål inte kyla och behöver massvis med smekningar på natten.

Hade såld skiten , eller dumpad i hamnbassängen , om den inte skjutit hål-i-hål. :);)

GRS stock, pelarbäddad. DIP laddhandtag, polerad avtryck med lättare fjäder ( vikt 280gr ), weaverskena från Murphy Precision, Delta Ti 3-24x56 ED på Vortex ringar.

157fdd666027f5f371104011ad3135c5.jpg

Skjuter löjligt tätt o rastar allehanda FWB, Anschütz, Bleiker etc tävlingsvapen mer ofta än inte. Mao en pipbytare av rang.

Därav mitt rabiata sätt att försvara Quad ;)

Publicerat

Kom på en annan grej som är märkvärt bättre på Kvadd än på CZ : När man tar loss pipan o sätter tillbax den så ändras inte träffläget såsom den gör med 455. Kanske inget o bry sig om i en snöhydda 5 km från Baslägret men ack så trevligt ifall man vill t.ex rensa ordentligt vid just inmatningen.

Där , bla , märks skillnaden mellan toleranserna i produktion.

Vidare : Var o sköt några serier med Weihrauchen och den fortsätter o imponera. Jag hade med Anschützen och får bara konstatera att det finns ingen som helst rättvis jämförelse eller anledning att välja en sådan före HWn.

De brottas i helt olika klasser. 1416 känns som en miniatyrgevär medans HW känns som en riktig studsare. Weihrauch är dessutom mycket mer välbyggd, har bättre slutstycksgång , bättre magasin ( än både Annie o Sako ) och bättre avtryck än Anna så att välja en 1416 före HWn är som att ta en VW före Porsche.

Publicerat

Får säga att min Sako Finnfire skjuter bra med det mesta man matar den med, dock inte med zimmer ammo. High Velocity skjuter den däremot bra med.

Me9RG.jpg

Publicerat

Zimmer skjuter dåligt i allt med snabbare räffelstigning än 1/17 så blir inte alltför ledsen för det.

Publicerat

"Zimmer skjuter dåligt i allt med snabbare räffelstigning än 1/17 så blir inte alltför ledsen för det."

Aha, okej! :)

Publicerat

Men jösses vilket språk och kommentarer det skrivs i denna tråden!

Har man åsikt om hur en tråd modereras så tar man det med lämplig mod, eller admin - inte gnäller i forumet om detta, och det är extremt tydligt i våra villkor & regler!

Skärpning! 

Publicerat

Ruger är alltså ett bannlyst ord här, ber så mycket om ursäkt. Ha en fin kväll alla fördomsfria människor...

Publicerat

Ruger är alltså ett bannlyst ord här, ber så mycket om ursäkt. Ha en fin kväll alla fördomsfria människor...

Nej, men jämför man moderatorer med en namngiven diktator så får man en "smäll på fingrarna" och inlägget raderat. Punkt.

Läs igenom de regler du godkänt när du blev medlem.

Publicerat

Tack! Vi som fortfarande kan logga in kommer ha en underbar kväll :yes:

/Mike

Publicerat

Finns ju en hel del bra .22or där ute, mycket handlar nog om tycke och smak helt enkelt. :)

Publicerat

51 meter tio skott. Skjutet från bänk i billyse på gränsen till minusgrader och i kortärmad skjorta. Tog en sketen burk SKS Magazine som jag använder för att mängdträna skytte sittande med benstöd på 22snurra så det går säkert att skjuta ännu bättre träffbilder om man vill.

post-59-0-08673300-1442008571.png

Publicerat

Får säga att min Sako Finnfire skjuter bra med det mesta man matar den med, dock inte med zimmer ammo. High Velocity skjuter den däremot bra med.

Har nog skjutit mitt livs tätaste träffbild med en sån där. Visserligen inomhus i Arcushallens skjutbana i Luleå men fem skott gick nästan i samma hål.

Jo det där är en av de bästa 22or som finns.