Hoppa till innehåll

Hittade min älsklingskniv!


Hipshot

Recommended Posts

Vet inte varför men jag kollade Moraknivar på deras hemsida och så hittade jag en länk till Frost eller tja Mora säljer Frost så det är samma sida.

 

När jag träffade hustrun så hittade jag en välanvänd kniv där som var "över".. av någon anledning kollade jag lite extra och testade kniven. Verkade vettig, plasthantag och kolstålsblad.

 

Testade att slipa och jävlar vad vass den blev! Kommit att bli min all time favvo kniv och jag är inte ensam om det dessvärre. Jyckarna har konsumerat en del av skaftet men med lite silvertejp så har den varit användbar fortsatt.  Fördelen är att jag kan ta vilken knivslida som helst från de här budget snickarknivarna, den passar där.

 

Så någon som vill ha en svinbra kniv?

 

Dragit ett mail för att kolla vad den kan tänkas kosta och vart f-n man hittar den.. den borde rimligen inte vara så dyr men ack så bra!

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser ut att vara en bra modell på både blad och handtag.

Säg gärna till om du hittar något ställe som säljer dem.

Skulle gärna ha en eller ett par i slaktrummet.

 

Med vänlig hälsning John

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Längst ner på sidan finns snabblänkar till återförsäljare- välj bara län så får ni en lista över alla butiker som säljer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mailade Mora .. lite granna huvudet i väggen, får se om de kammar till sig en smula. Hänvisades till en detaljist vilket är helt okay men fick med mej beskedet att den avsedda kniven inte gick att få tag på!? Ok.. om jag bemödar mej med att fråga efter en väldigt specifik kniv så kan man kanske rimligen anta att jag vill ja just den kniven?? Idiot!

 

Sökt runt lite, hittat den i Norge.. ska kolla vidare lite.

 

Hittar jag ngt spännande så återkommer jag!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om det inte blir för dyrt eller omständigt kan jag kolla om det går att få tag på via Norge då min bror bor där och kommer hem relativt ofta. Någon som är intresserad?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jarå, lite avhängt pris förstås i krass jämförelse med alternativ. Men annars är jag uppsalare om dagarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Redan testat via min bror. De hade den inte hemma och ville inte ta hem den om jag förstod det hela rätt

 

Fantastiskt konstig inställning...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade den här.. 

 

Inte hundra på att det är samma kniv, det ska vara svart kolstål i bladet.. den på bilden ser väldigt plank ut. Enl hemsidan dock 180 pix.. lätt värt det enl mitt förmenande om det är rätt kniv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade den här..

Inte hundra på att det är samma kniv, det ska vara svart kolstål i bladet.. den på bilden ser väldigt plank ut. Enl hemsidan dock 180 pix.. lätt värt det enl mitt förmenande om det är rätt kniv.

Mora har nästan alltid kört blått plasthandtag om det är rostfritt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

 

Nej tyvärr så kan vi inte hjälpa er med detta då det inte är en lagervara. För att vi ska kunna ta hem en anskaffningsvara så måste man va registrerad som företagskund.

 

Bästa hälsningar / Best Regards

 

Helena Larsson

Kundservice

 

Phone +46 (0)10 60 40 018

Fax +46 (0) 40 211 209

 

Procurator

Källvattengatan 5

P.O. Box 9504

SE-200 39 Malmö Sweden

 

 

Är det jag som är konstig eller är kniv branschen totalt obegriplig?? Finns kniven öht?? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den finns ju uppenbarligen i Norge. De skickar den till Sverige, men priserna på frakten får mig att undra om den levereras med personligt ombud.

Får se om jag får några via lillebror.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Rikard,

OK, men så är det att alla grossister väljer vilka produkter som dom vill ha på lager eftersom det alltid rör sig om kostnader och vad som säljer bäst.

Vi kan inte hjälpa dig med kniven som jag meddelat tidigare.
 

...

 

Mora skickade mej alltså till en Grossist.. 

 

Jag är nog lite rättshaverist men sånt här driver mej till vansinne!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kollar om Ahlsell kan ta hem den. 

 

Men var tvärnoga då! Hittat kniven med samma namn men två olika blad. Den som är intressant är den med svart kolstål, inte den blanka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testa att kontakta Tommy på http://www.wanderoo.se/och se om han kan hjälpa dej. Hälsa från mig.... Vill du ha direkta kontaktuppgifter till honom så pm-a mig på FB. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den finns i två utförande.

1040 CP  http://www.moraofsweden.se/fisk/fisk-slaktkniv-1040cp

 

och 1040 SP  http://www.moraofsweden.se/fisk/fisk-slaktkniv-1040sp

 

Jag kollar upp kolstålsvarianten med rött skaft. Verkar som om den ligger i 10-pack mot grossist.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...