Publicerat April 14, 201610 yr Ja men det var roligt som skämt betraktat, man skall våga använda kniven också. Inte bara som amerikanerna gör, slipa på bladet tills det är lyster i eggdelen för att sedan packetera den, alternativt sysselsätta sig med dekonstruerande belastningstester av samma kniv /Christian
Publicerat April 14, 201610 yr äger en fällkniven f3z, otroligt bra kniv. Och visst törs man använda den trots priset men moran såg onekligen bra ut!
Publicerat April 14, 201610 yr Författare Detta är som med plugg vissa funkar bara. Frostkniven som jag letar efter har jag haft mååånga år och innan jag tog över den så ägdes den av en viltmästare som använde den dagligen skulle jag tro så det är bra grejer. Jag bara hoppas att det är samma kniv fortfarande och att det går att få tag på den
Publicerat April 15, 201610 yr Jag minns en sådan från barndomen, men ingen slipade den så den blev skrotad nån gång.Den var rätt vanlig på 80talet när jag växte upp, flera bekanta hade en.Blir det så att någon får tag i ett gäng kan jag vara intresserad av att köpa mig en.
Publicerat April 15, 201610 yr Jag gjorde Tommy uppmärksam på tråden. Han skulle kolla upp möjligheten att plocka in kniven. Jag hojtar till om det funkar. http://www.wanderoo.se/
Publicerat Maj 24, 201610 yr wanderoo har, såvlitt jag förstått, inte fått något riktigt svar från morakniv. Undrar om det kan bero på att han inte är en av deras etablerade åf eller vad det nu kan vara. Men ligg på MORAKNIV och försök få dem lägga upp den aktuella kniven i sin nyöppnade webshop! Den behöver fyllas på med vettiga produkter! http://shop.morakniv.se/
Publicerat Maj 24, 201610 yr jag drog ett mail till dem med uppmaningen att lägga upp kniven i webshoppen. Några mail till så kanske stenen kommer i rullning.
Publicerat Maj 24, 201610 yr Författare Ja kanske? Jag har tjafsat rätt hårt på dem och fått en serie helt idiotiska svar..
Publicerat Juni 1, 201610 yr Fick i går ett tråkigt svar angående den nya Webshopen. Lackade ur lite då den nya hemsidan inte hade sökfunktion men kunde hitta en kniv för att överleva en zombie-attack. Letade reda på marknadschefens mailadress och skrev ett ganska långt mail om vad jag tyckte om deras sätt att hantera slutkunder. Gav faktiskt resultat. Fick precis ett långt mail från honom med ett försök till förklaring och hur de vill hantera detta i framtiden. Ska sätta mig och svara honom lite senare för de är nog på rätt väg men har nog inte riktigt koll på hur dagens slutkunder handlar sina prylar. Dock fick jag ett erbjudande om att köpa loss 10st av ovan nämnda kniv för det facila priset av 225:-/st. Så jag undrar om det är några fler som vill ha några av dessa knivar. Jag kan skicka vidare mot självkostnadspris. Tänkte behålla minst två själv så det finns 8 st kvar till hugade spekulanter. Kopierar in en liten del av svaret från Morakniv också: När det gäller kniven 1040-CP (artikelnr 1-1040C-P) så är det en kniv som nästan uteslutande används av professionell fiskeindustri, och eftersom vi inte har någon betydande sådan i Sverige (men stark fiskeindustri i Norge) så är det inte en så vanlig kniv ens mot professionella marknaden och företag. När det gäller konsument så finns det mig veterligen idag ingen återförsäljare i Sverige som har denna kniv. Men, med tanke på det bemötande du fått så är det inte mer än rätt att vi som kompensation gör ett undantag och låter dig köpa denna modell direkt via oss vid ett tillfälle till ett rabatterat pris. Jag har inget exakt konsumentpris på en 1040-CP men om jag beräknar fram ett ungefärligt konsumentpris inkl moms blir det ca 295 kr, men du kan få köpa kniven för 225 kr/st. Observera att den bara finns i 10-st förpackning. Frakten bjuder vi på.
Publicerat Juni 1, 201610 yr Jag tar gärna en också. Glöm inte att reservera en eller två till trådskaparen bara...
Publicerat Juni 1, 201610 yr Då är det tre kvar, men Hipshot har första tjing på två av dem. Men man kan ju alltid ställa sig i reservkö.
Publicerat Juni 1, 201610 yr Detta är en populär post. Helt sjukt att det skall vara så krånglit att få tag på en svensktillverkad kniv i sverige..... Bra jobbat M-Ola!
Publicerat Juni 1, 201610 yr En annan goding som jag hade för många år sedan, såldes på den tiden som isolerkniv. https://www.hkgt.de/shop/messer/mora-of-sweden/mora-of-sweden-erik-frosts-223p-fleischermesser.html
Publicerat Juni 1, 201610 yr För avfångning så kan denna vara vettig då den skonar fingrarna. http://forum.guns.ru/forum_light_message/5/911520.html
Publicerat Juni 11, 201610 yr Den här då ? https://www.blocket.se/vasterbotten/Kniv_Morakniv_Pathfinder_57760898.htm?ca=13&w=3 Mvh.
Publicerat Juni 30, 201610 yr Efter att ha mailat och frågat vart knivarna tog vägen härom dagen så fick jag mail i dag att de är på väg. Återkommer med info till dem som hann först på köpes listan så fort knivarna har landat.