Publicerat Juli 12, 201610 yr Kniven kommit fram. Tack M-Ola för fixandet! Var en rejäl kniv må jag säga. Beställt kydex mm så nu ska det tillverkas en simpel kydexpress.
Publicerat Juli 12, 201610 yr Var och hämtade min i söndags. Stort tack till M-Ola som lyckades få tag i dessa och lät oss andra vara med på tåget! Instämmer i att det är en rejäl kniv. Kommer nog också ge mig på ett försök med att göra en kydexslida till min.
Publicerat Juli 12, 201610 yr På 2016-07-08 at 14:43 hobbe sa: Har både läder och kydex hemma Med tanke på "allt" du gör själv, finns det något du inte gör och är du en Doomsday-prepper /M
Publicerat Juli 12, 201610 yr Nja tycker det är roligt/intressant att prova nya saker, sen är det lite av ett dilemma när jag tycker det blir kul... Blir ofta på en skadligt och nördig nivå Gjorde första egna kniven för typ 20 år sedan sen var det ett uppehåll tills jag flyttade ut till torpet, har väl blivit ett 20 tal hittills, 9 st stick knivar där jag ritade bladet och Seved gjorde bladen i Elmax till mig, lite blandat med löst folk som har dom nu Ingen doomsday prepper!! Fick kniven igår, grovt "skägg" på eggen men nu är den slipad och striglad! Blir nog kydex till den här, brukar gå relativt snabbt att göra, alternativt kydex inuti och läder utanpå...
Publicerat Juli 12, 201610 yr Jag hade juh gärna fått tag på en såndära, går dom att beställa styckvis nu?
Publicerat Juli 12, 201610 yr Det var ju lite jobbigt att få tag på dem. Sälj bara i hel förpackning a 10 stycken knivar. Bara till grossist och för närvarande finns ingen grossist i sverige som har den. Men du kan ju alltid dra ett mail till marknadschefen och fråga. Du kan hänvisa till den här tråden då.
Publicerat Juli 12, 201610 yr Författare Ops! Nu är de hemma, tack M-Ola!! Men shit.. jag hade inte riktigt lusläst specen, bladet ser snarlikt ut min men detta är ju rejält mycket längre Jaja.. Ser ut att vara samma material helt och hållet så tja bra skit helt enkelt.. men att få ned kniven i något snickarknivsfodral kan man nog glömma.. fan
Publicerat Juli 12, 201610 yr Detta är en populär post. 1 hour ago Hipshot sa: Ops! Nu är de hemma, tack M-Ola!! Men shit.. jag hade inte riktigt lusläst specen, bladet ser snarlikt ut min men detta är ju rejält mycket längre Jaja.. Ser ut att vara samma material helt och hållet så tja bra skit helt enkelt.. men att få ned kniven i något snickarknivsfodral kan man nog glömma.. fan Satt faktiskt tidigare och funderade på vad du hade för as till snickarknivar hemma vars fodral kunde rymma denna...men nu vet jag!
Publicerat Juli 13, 201610 yr Författare Mm..får nog bli något snickarfodral som man kapar i slutet och förlänger med någon sönderskuren hink eller något. Det borde kunna gå att få till..
Publicerat Juli 13, 201610 yr Stabilt as till kniv, helt klart  Svärfar i Norge har ett par av dessa, misskötta stackare som har väldigt mycket torsk, sej och makrill på sitt samvete.
Publicerat Juli 18, 201610 yr Detta är en populär post. Fixade en sida till "lill Moran"... Kydex med läder hälla! Vill inte ha allt för tight passform på bladet, repar så inihelvetes... Men det är ett "klick" när handtaget trycks i, man kan nog hjula om man känner för det utan att kniven ramlar ur.
Publicerat Juli 18, 201610 yr Detta tar vi naturligtvis som en invit för att lägga beställningar, har du gjort en kan du göra 10, ungefär som bullar.... Prydligt gjort
Publicerat Juli 18, 201610 yr 9 minutes ago MarkusR sa: Detta tar vi naturligtvis som en invit för att lägga beställningar, har du gjort en kan du göra 10, ungefär som bullar.... Prydligt gjort Gå in på min dagbok så får du förklaring hur jag gjorde den, just do it!
Publicerat Juli 18, 201610 yr Författare 1 hour ago MarkusR sa: Detta tar vi naturligtvis som en invit för att lägga beställningar, har du gjort en kan du göra 10, ungefär som bullar.... Prydligt gjort Präxis! Pris?
Publicerat Januari 21, 20197 yr Just now Hipshot sa: Jag har för mej att jag köpte två.. kan släppa den ena. Toppen! Pris?
Publicerat Januari 21, 20197 yr Författare 2 minutes ago Buck sa: Toppen! Pris? 200 plus frakt men lugna dej tills jag hittat båda..
Publicerat Januari 21, 20197 yr 2 hours ago Hipshot sa: 200 plus frakt men lugna dej tills jag hittat båda.. Självklart Du kan väl skicka pm isåfall
Publicerat Januari 22, 20197 yr Det finns tydligen en liknande kniv i Norge som heter Mora 1030cp och är 2.5 cm kortare https://sealine-products.no/nettbutikk/105-mora-kniver/728-mora-1030-cp/ Jag har beställt 2 st, har en kontakt i Norge som ska vara bud. Beställde även 2 st 1040cp, om det fungerar med Norge kan jag köpa fler!
Publicerat Januari 22, 20197 yr Författare Mätte orginalet nu, min kära kniv som jag inbillade mej att jag hittat när jag initiera denna galenskap.. bladet på min kniv är 10 cm.. Letade igår, hittade fan bara en kniv.. har inte en susning om vart den andra är..
Publicerat Januari 22, 20197 yr På 2016-07-08 at 14:43 hobbe sa: Har både läder och kydex hemma Finns det fler bilder på dom knivarna?