Publicerat November 30, 200619 yr Kan det ordnas en sådan på detta forum.....alltså Räv-SM ? 9:dec om vi får nån snö.
Publicerat November 30, 200619 yr Stryk egentliga från rubriken. Det är inget fel på harjakt med stövare. Räv kan jag skjuta bakom lagår'n utan hund. MVH
Publicerat November 30, 200619 yr Stryk egentliga från rubriken.Det är inget fel på harjakt med stövare. Räv kan jag skjuta bakom lagår'n utan hund. MVH ;D ;D ;D :D :-* :-*
Publicerat November 30, 200619 yr tror dom har nåt sånt på jaktjournalens hemsida. annars kan ju kettukiller direktsända från mobilen
Publicerat November 30, 200619 yr tror dom har nåt sånt på jaktjournalens hemsida. annars kan ju kettukiller direktsända från mobilen Hm..men då kommer det ju bara stå:" Utslagen rådjursdrev,hundägaren bröt ihop och söp sig full, vilar nu under en gran"
Publicerat November 30, 200619 yr Jaha...då får du och Tello " visa var skåpet skall stå " ;D Väntar med spänning hur det skall gå ...
Publicerat November 30, 200619 yr Författare "Räv kan jag skjuta bakom lagår'n utan hund." Så kallad tjuvjakt.....
Publicerat November 30, 200619 yr Hm..men då kommer det ju bara stå:" Utslagen rådjursdrev,hundägaren bröt ihop och söp sig full, vilar nu under en gran" Skrattar så jag håller på att ramla av stolen :D :D ........ ;D
Publicerat December 4, 200619 yr Hm..men då kommer det ju bara stå:" Utslagen rådjursdrev,hundägaren bröt ihop och söp sig full, vilar nu under en gran" det hänger mkt på vilken domare du får tilldelad...
Publicerat December 4, 200619 yr det hänger mkt på vilken domare du får tilldelad... Ja, skulle det bli du så kan vi ju supa tillsammans...å sen sova i sked där under den yviga granen
Publicerat December 4, 200619 yr Ja, skulle det bli du så kan vi ju supa tillsammans...å sen sova i sked där under den yviga granen bara det inte regnar, jag hatar att ligga i den blöta fläcken...
Publicerat December 4, 200619 yr jag hatar att ligga i den blöta fläcken... Vad konstigt att du tycker så, precis så säger min fru oxå ;D ;D
Publicerat December 4, 200619 yr Vad konstigt att du tycker så, precis så säger min fru oxå ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat December 4, 200619 yr Hur ser föret...eller vädret ut att bli till räv-sm ??? Kettukiller har du koll på det.
Publicerat December 4, 200619 yr Hur ser föret...eller vädret ut att bli till räv-sm ??? Kettukiller har du koll på det. Just nu är det barmark...bortsett från nån enstaka snöfläck. Finns risk/chans för lite snö(5-10mm) på fredag enligt 5-dygns prognosen..men det är väldigt osäkert eftersom det är såpass nära kusten och det lätt kan bli regn oxå. På lördag ser det ut att komma 1-5mm regn.... Jag är lite kluven när det gäller snö....det är ju lättare att veta vad hunden jobbar på...men å andra sidan så skiljer man agnarna från vetet när man har barmark.Det är lättare att döma och konstatera drevdjur på snö...både på gott och ont...iaf om hunden kanske driver rådjur eller hare...haha.. Jag var uppe i de där trakterna i helgen och under en kvällsbilfärd såg jag faktiskt en räv, kanske inte direkt på nåt av provområdena..men dock i närheten....Bra att det finns nån iaf....
Publicerat December 4, 200619 yr Just nu är det barmark...bortsett från nån enstaka snöfläck. Finns risk/chans för lite snö(5-10mm) på fredag enligt5-dygns prognosen..men det är väldigt osäkert eftersom det är såpass nära kusten och det lätt kan bli regn oxå. På lördag ser det ut att komma 1-5mm regn.... Jag är lite kluven när det gäller snö....det är ju lättare att veta vad hunden jobbar på...men å andra sidan så skiljer man agnarna från vetet när man har barmark.Det är lättare att döma och konstatera drevdjur på snö...både på gott och ont...iaf om hunden kanske driver rådjur eller hare...haha.. Jag var uppe i de där trakterna i helgen och under en kvällsbilfärd såg jag faktiskt en räv, kanske inte direkt på nåt av provområdena..men dock i närheten....Bra att det finns nån iaf.... Okej...du hoppas förståss på barmark. ;D
Publicerat December 4, 200619 yr Känns som det kvittar egentligen.En till nackdel med barmark är att då måste dom driva räven i 120 minuter för att få 1:a pris...på SR-prov räcker det med 90 minuter...och Tello har ju lite problem att hålla dem ovan jord så länge vanligtvis.Men det är ju samma förutsättningar för alla iaf.....
Publicerat December 5, 200619 yr Kettu, nu ser du till så Tello tar hem det där så inte någon chokladfärgad hund går och vinner.....ser inte bra ut om Finnstövarföreningens huvudman gör bort sig med sin hund på SM.... nej, du ska inte ha någon press på dig ;D
Publicerat December 5, 200619 yr > Kettu Niger för Dig och SFF för att ni jobbar så hårt för min ras.
Publicerat December 5, 200619 yr > KettuNiger för Dig och SFF för att ni jobbar så hårt för min ras. Tackar! Ja så länge det är skoj så kan man ställa upp i föreningar.... Testeåbon....o nej, det här med press har jag slutat känna för länge sen..hmm...Nåja, det är ju 3 andra finska stövare som kan försvara rasens färger oxå...så det hänger ju inte bara på mig å Tello...som förmodligen är den mest otränade hunden för tillfället. Sen är det ju faktiskt ofta slumpen som avgör..inte alltid..men ofta.Är nog inga dåliga hundar som kommer hit upp nästa helg...schillrarna som startar har ganska bra provresultat faktiskt...
Publicerat December 5, 200619 yr Jo, jag var i inne på Västerbottens stövarklubb och såg det, men jag såg inte att det var så många som fyra stycken finnar som skulle vara med. Press, nej det behöver du nog inte känna men helt klart kollar nog dom flesta mest på Tello (och Spela) med tanke på bådas meriter. Hoppas i alla fall att det blir en bra tävling med goda resultat. Skitjakt på dig
Publicerat December 5, 200619 yr Jo, jag var i inne på Västerbottens stövarklubb och såg det, men jag såg inte att det var så många som fyra stycken finnar som skulle vara med.Press, nej det behöver du nog inte känna men helt klart kollar nog dom flesta mest på Tello (och Spela) med tanke på bådas meriter. Hoppas i alla fall att det blir en bra tävling med goda resultat. Skitjakt på dig Poängmässigt kanske Tello och Spela ligger aningen högre...och där tror jag nog Spela har lite mer plus eftersom hon nu enligt rykten har börjat väcka på slagen oxå..och då får hon ju mer än en 2:a på väckning... Well well...vi få`la se hur de går.Kul å prova iaf.
Publicerat December 8, 200619 yr Lite uppdatering såhär dagen innan. Föret såg bra ut igår...några cm nysnö....men nu är det flera plusgrader och regnar.Lär vara barmark imorgon. En hund har blivit sjuk och startar ej..en schiller..Sivan eller Svenne..kommer inte ihåg vilken av dom.Synd...det är ju roligare om det är fler hundar.Det är nog dessutom en riktigt duktig hund tror jag...eller..ja, de är väl förmodligen allihopa som är där. Ska ta å packa ihop nu å dra norrut....
Publicerat December 8, 200619 yr Lite uppdatering såhär dagen innan. Föret såg bra ut igår...några cm nysnö....men nu är det flera plusgrader och regnar.Lär vara barmark imorgon.En hund har blivit sjuk och startar ej..en schiller..Sivan eller Svenne..kommer inte ihåg vilken av dom.Synd...det är ju roligare om det är fler hundar.Det är nog dessutom en riktigt duktig hund tror jag...eller..ja, de är väl förmodligen allihopa som är där. Ska ta å packa ihop nu å dra norrut.... Lycka till!
Publicerat December 8, 200619 yr Lite uppdatering såhär dagen innan. Föret såg bra ut igår...några cm nysnö....men nu är det flera plusgrader och regnar.Lär vara barmark imorgon.En hund har blivit sjuk och startar ej..en schiller..Sivan eller Svenne..kommer inte ihåg vilken av dom.Synd...det är ju roligare om det är fler hundar.Det är nog dessutom en riktigt duktig hund tror jag...eller..ja, de är väl förmodligen allihopa som är där. Ska ta å packa ihop nu å dra norrut.... Jag håller tummarna för dig och Tello ett bra resultat skulle ju sitta fin....fint! ;D