Publicerat December 8, 200619 yr Författare Förhandsbesked från egentliga stövar-SM till middagen åts det fläskfile och intogs starka drycker men innan det gått för långt såg man att alvaret lade sig över sällskapet om man inte ska sluta under en gran med MrJonnie Walker vill säga, ska guida ett av sällskapen på mina marker....blir himla kul.
Publicerat December 9, 200619 yr 09:11:47 - Tello tog upp 09.10 och drevet går bra...rätt kul varför inte direkt på tven för mig soff liggare? ja vafan gör man när man inte jagar läser på jj om räv sm!!internet är så fint till så mycket
Publicerat December 9, 200619 yr Tror det ser ut att bli en Hamilton som tar hem Sm-guldet. ;D Men vi får ju se vad domarna tycker. / Janne
Publicerat December 9, 200619 yr Tror det ser ut att bli en Hamilton som tar hem Sm-guldet. ;DMen vi får ju se vad domarna tycker. / Janne Så ser det ut...dåliga resultat ser det ut att bli iaf...för alla hundarna. :-
Publicerat December 9, 200619 yr det har ju inte kommit ut hur det gått för tello än :-X :-X :-X men fredriks hund serut att ha gått bra! kul för honnom!
Publicerat December 9, 200619 yr jannef! om jacken vinner bjuder jag på pilsner hela kvällen ;D Jag håller tummarna ;D ;D
Publicerat December 9, 200619 yr Här resultaten från räv-sm... Pl: Hund: Äagare: Drev+egp: Pris: 1 Ajja 1 Kjell Lennartsson, Sätila 65 min 56eg 2 2 Jack Fredrik Perols, Nyhammar 71 min 55 eg 2 3 Tello Alfred Olofsson, Ersmark 43 min 57 eg 3 4 R.Spela Åke Gunnarsson, Gislaved 0 min 25 eg 0 5 Spela Bengt Andersson, Ätran 33 min 20 eg 0 6 Svenne Bo Karlsson, Färjestaden 0 min 20 eg 0 7 Kössi Tony Andersson, Gislaved 0 min 17 eg 0 8 Sivan Anders Karlsson, Färjestaden Ej till start
Publicerat December 9, 200619 yr jannef! om jacken vinner bjuder jag på pilsner hela kvällen ;DNu hade du tur karlsson.... ;D
Publicerat December 9, 200619 yr får grattulera både fredrik och jycken samt alfred med jycke! spänningen var olidlig ett tag! nu ska jag konsentrera mej på nått vettigt, hur nu det ska gå till när man inte har någe vett ??? Ja du Tore, endera hadde jag otur, jag är inte den som spottar i glaset
Publicerat December 9, 200619 yr Ja du Tore, endera hadde jag otur, jag är inte den som spottar i glaset Tänkte bara att du hade tur så att du slapp bjuda Jannef på pilsner... ;D nu kan du ju dricka allt själv i stället .
Publicerat December 9, 200619 yr Var det bara 4 hundar som fick upp?? I vart fall är en hedersam 3-plats för vår egen moderator värd en applåd
Publicerat December 9, 200619 yr Var det bara 4 hundar som fick upp??I vart fall är en hedersam 3-plats för vår egen moderator värd en applåd Man får tacka! För er som inte var på plats så kan jag säga att det var oerhört underliga vittringsförhållanden.Endel rävar försvann bara spårlöst...dödtappt i skogsterräng.Sånt händer egentligen inte... Vissa slag luktade inte i skogen...snön hade rasat från träden och ställde till det..men men..så kan de va. Det var iaf ett utomordentligt väl arrangerat prov, fanns ingenting att klaga på... Lite kort info om Räv-Kilpa som oxå går nu i helgen.Hörde ryktesvis att bara 4 av 14 hundar fått upp räv första dagen...det var nog jäkligt dåligt före även där....
Publicerat December 9, 200619 yr Tänkte bara att du hade tur så att du slapp bjuda Jannef på pilsner... ;D nu kan du ju dricka allt själv i stället . åh! var det så du menade... oss emellan, hadde hamiltonen vunnit så hadde jag gått under jorden och inte svarat när jannef ringt ............................. väl värt en applåd! inga skithundar som tar sej till SM över huvud taget!
Publicerat December 9, 200619 yr Man får tacka!För er som inte var på plats så kan jag säga att det var oerhört underliga vittringsförhållanden.Endel rävar försvann bara spårlöst...dödtappt i skogsterräng.Sånt händer egentligen inte... Vissa slag luktade inte i skogen...snön hade rasat från träden och ställde till det..men men..så kan de va. Det var iaf ett utomordentligt väl arrangerat prov, fanns ingenting att klaga på... Lite kort info om Räv-Kilpa som oxå går nu i helgen.Hörde ryktesvis att bara 4 av 14 hundar fått upp räv första dagen...det var nog jäkligt dåligt före även där.... Grattis till tredje platsen! Joo ...jag såg att dom haft problem att få upp räv i räv-Kilpa också....inte så underligt då det regn,regn,regnar hela dagarna och det skall även regna i morgon där ....och hela natten. :-
Publicerat December 9, 200619 yr Hoppades in i det sista att Fredrik & Jacken skulle knipa titeln. Mest bara för att Karlsson skulle få bjuda på pilsner. ;D ;D Skoja bara, hoppades på Fredrik och Jacken för det är ett lokalt räv team. Grattis till en hedrande tredje plats Alfred. / Janne
Publicerat December 9, 200619 yr jag får nog åkså bekänna inför några trångsynta finnstövar fantaster att jag åkså hoppades på vår lokale rävjägare men det var inte dåligt med en andra plats!
Publicerat December 9, 200619 yr Och vi finnstövar entusiaster kan bara njuta av resultatet.............. ;D