Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur mycket betalar ni

Featured Replies

Publicerat

hur mycket betalar ni för era arende jag betalar c:a11500 kr per man 14 i laget 350 ha skog 450 ha åker och övrig mark

• Svar 55
  • Visningar 8,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Vart jagar du?

För till fället är jag inte med i nogåt lag , men har fått en liten plätt i Uppland (35 Ha) för en tusenlapp.

Publicerat

1900 hektar älg och småvilt för 500kr plus 700 till jaktkortet. runt 4000 hektar småvilt 500 kr plus 100 till jaktkortet.

Publicerat

Allt som allt: ca 1600:-

får då jaga på gode-många-tusen-hektar....lilla marken är på drygt 4000ha....stora marken vet jag inte...men typ några tusen till....

Publicerat

Har ca 24000 ha och betalar ca 600-700 kronor i arreende plus lika mycket till i jaktkort ....fast det brukar kvittas mot skottpengar för räv och sånt.

Publicerat

Ca 200 kr för 16000 ha.  ;)

Publicerat

Ensam på 1295 hektar i Sörmland för 3500:- inkl moms...dov, gris, kron, älg och rådjur samt en liten lokal stam av mufflon  ::)

nääähhh, jag skoja bara  ;D!

Publicerat

Är med i ett lag med 6 st, vi betalar 5000:- per man för ca 600 ha, dessutom så har jag lite småmarker med andvatten och annat trevligt som jag betalar sammanlagt 1500:- för.

Publicerat

Betalar väl kanske runt 1000kr om året eller nå sånt (första året för mig som betalande) för det jagar jag högvilt på några tusen ha och ett par hundra tusen ha småvilt, visst är norrland underbart ibland?  ;D :-*

Publicerat

13 000 ha, småvilt, 250 kr.

2500 ha småvilt + älg, 500 kr.

Publicerat

Har bara en liten mark på ca 50 ha skog + 10 ha åker, dock rätt gott om småvilt här på västkusten. Arrendet är vartannat skjutet rådjur till markägaren.

Skjuter vi älg på marken går även en köttlott till markägaren.

I snitt skjuter vi 4-6 rådjur/år och 1 vuxen älg vartannat år på marken.

Jonsod

Publicerat

Här i Falun 1500 kr för småvilt 6000 ha plus 800 kr för älg på knappt 3000 ha.

I jämtland arrende 2200 kr plus jaktkort 200 för älg och smått på 4400 ha.

Publicerat
Betalar väl kanske runt 1000kr om året eller nå sånt (första året för mig som betalande) för det jagar jag högvilt på några tusen ha och ett par hundra tusen ha småvilt, visst är norrland underbart ibland?  ;D :-*

håller med. :)

Publicerat

245 kr i jaktkort + 20 kr i medlemsavgift i VVO på 4600 ha. :D  Lite kött till någon markägare som upplåter mark. :D

Publicerat

joooo nog är det så alltid! man kan inte annat än skratta när man ser vad sörlänningarna betalar för att jaga på en stugtomt :)

Publicerat

Hur hittar man överhuvud taget en liten plätt att arrendera en bit söder om stockholm??

Och vad kan man räkna med i kostnad/hektar?  ???

Publicerat
Och vad kan man räkna med i kostnad/hektar?  ???

Ockerpris anser jag. Kanske lite bättre vilttillgång. ;)

Publicerat
Ockerpris anser jag. Kanske lite bättre vilttillgång. ;)

Ja, ockerpriser skulle är väl inte vara helt otippat.  >:(

Men som färsk jägare känns det svårt att hitta någon mark att arrendera.

Någon som har några tips?

Publicerat
Ja, ockerpriser skulle är väl inte vara helt otippat.  >:(

Men som färsk jägare känns det svårt att hitta någon mark att arrendera.

Någon som har några tips?

Nej, jag förstår att det är svårt för en ny jägare att få tag på marker. :D

Publicerat

Betalar allt från 0-500kr för ca1900ha beror på hur mycket pengar vi har i kassan är nästa ensam på marken när det gäller småvilt.

Älgjakten är det som kostar fällavgift och arrende och småvilt gratis för markägare som är med i jaktsällskapet.

Har betalat 500total dom senaste 5åren.

Så ca 100kr per år för 1900ha älg+småvilt

Publicerat

Jag betalar 4000:- för 300ha

Då gäller ALLT utom älg!

Uddevalla 6mil norr om Göteborg.

Publicerat

Markerna där jag jagar i Uppland mellan 37 och 61 kronor per ha. Har en markostnad på ca 5000 kronor per för 2400 ha men då dras mitt eget markinnehav av, annars runt 9000 kronor. I norrland ca 2000 kronor för 4000ha som del ijaktlag.

Publicerat

1200 :- för 44 000 Hektar. Det tycker klarar man av...

Publicerat

500kr för småvilt på 110.000ha + 250kr för björn på samma mark och yterligare ca 1000kr för älgjakt på ca 6500ha varierar lite år till år.

Publicerat

Ni som arrenderar dyrt.

För några års arrendekostnader kan du köpa ett torpställe med jakträtt i södra Norrland. Ingår oftast i ett stort VVO.

Du får torpet gratis sas. Kan nyttjas som sommarstuga.

Jag kollade ett ställe förra veckan. 175000 kr, ingår i VVO 18000 ha.

Arrendatorerna där jag jagar brukar betala kring 10 kr/ha för älg. Småvilt 2 kr/ha. + jaktkorten några hundralappar.

Norrland ÄR bra för jägare.