Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur mycket betalar ni

Featured Replies

Publicerat

Kollade en dansk jaktsida där fanns en hel massa marker som skulle arrenderas ut. Vad sägs om en mark på 17 Ha för det facila priset av 10 000 Dkr+moms. Det skulle kanske passa någon av er från norrland så ni hade fått känna av den ekonomiska jaktliga verkligheten här i södern ;D ;D ;D

• Svar 55
  • Visningar 8,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
Kollade en dansk jaktsida där fanns en hel massa marker som skulle arrenderas ut. Vad sägs om en mark på 17 Ha för det facila priset av 10 000 Dkr+moms. Det skulle kanske passa någon av er från norrland så ni hade fått känna av den ekonomiska jaktliga verkligheten här i södern ;D ;D ;D

Stackars folk. :o

Publicerat
Stackars folk. :o
Det går inte att köpa en sådan fastighet iheller. Skulle tro att priset skulle hamna på ca 2,5-4 miljoner. Lite beroende på var det är beläget. Så har vi det här nere tyvärr. Här är snart inget vilt iheller och det gör arrendepriserna ännu tokigare. Man ser inte många rådjur här längre och fältviltet för en ojämn kamp med det moderna jordbruket. Men betalt för jakte de vill dom ha
Publicerat

1000 kr /år för småviltsjakt i Kiruna-Gällivare-Jokkmokks-Arvidsjaurs kommun ovan odlingsgränsen (det sk. Länskortet).Har ingen aning om antalet ha. men det är STOOORT... ;D ;D ;D

Publicerat
Ni som arrenderar dyrt.

För några års arrendekostnader kan du köpa ett torpställe med jakträtt i södra Norrland. Ingår oftast i ett stort VVO.

Du får torpet gratis sas. Kan nyttjas som sommarstuga.

Jag kollade ett ställe förra veckan. 175000 kr, ingår i VVO 18000 ha.

Arrendatorerna där jag jagar brukar betala kring 10 kr/ha för älg. Småvilt 2 kr/ha. + jaktkorten några hundralappar.

Norrland ÄR bra för jägare.

Jo det där har man ju funderat på ett antal gånger, nackdelen är ju att det blir ännu längre at åka och

att man verkligen får planera jakten....inga spontanjakter inte :'(

Men å andra sidan så får man ju ett eget ställe med mycket natur att jaga i ::)

Publicerat

-det är något jag inte vill uppleva...

Alla som bor i byn där jag bor har automatiskt jakträtt, kostar 500:- per år för allt utom Älg.

Publicerat

Var det denna sida http://www.jaktformedling.se/ eller var det enbart för danskar??

Publicerat
Var det denna sida http://www.jaktformedling.se/ eller var det enbart för danskar??
www.jagtformidling.dk det är den danska sidan och du har tittat på den svenska versionen.
  • 5 months later...
Publicerat

5000:- för 1260 ha. Vi är tio man i laget.

Känns helt ok!

• 3 weeks later...
Publicerat

5000 kr för ett pinsamt litet antal hektar i skåne. Har dock ensamrätt!  ;D

Har lovat mig själv att flytta upp till Norrland när utbildningen är klar.

Publicerat

hmm, bjöd just 300:-/ha för ett arrende i skåne och var inte ens med i slutstriden. Tror att slutpriset hamnade närmare det dubbla...    ::)

Publicerat
hur mycket betalar ni för era arende jag betalar c:a11500 kr per man 14 i laget 350 ha skog 450 ha åker och övrig mark

11500 kr??????????  ???

Publicerat
hmm, bjöd just 300:-/ha för ett arrende i skåne och var inte ens med i slutstriden. Tror att slutpriset hamnade närmare det dubbla...    ::)

Det är sånt här som gör att man nästan kräks !!! Tillgång och efterfrågan styr naturligtvis,men den riktige sanne jägaren har inte längre råd att jaga. Företagen pröjsar förmodligen så dom kan ha representationsjakter där,eller endast rikemän som kanske tröttnat på golfen nu när den blivit folksport

Publicerat

Jag jagar på två marker. Ena marken är vi ett jaktlag på 7 pers och 500 ha, där pyntar jag 1500 kr/år och på den andra marken jag har själv betalar jag 500 kr/år och den är på 50 ha.

Publicerat

betalar inget nu för jag jagar bara för att det är kul

Publicerat
betalar inget nu för jag jagar bara för att det är kul

Betalar bara för att det är tråkigt ;D

Publicerat

Jagar enbart småvilt på en mark på ca. 700ha vilket kostar 2000:- per år och jägare. Tycker jag är rimlig kostnad då priserna tenderar att spåra ur i sthlms omnejd. Denna mark finns i Forsmark och vi är 10 pers i laget.

Publicerat

5000 ha =400kr

Publicerat

En mark i närheten på 50 ha gick loss på 25 000 kr +...

Det börjar bli lite väl dyrt nu.

Publicerat
En mark i närheten på 50 ha gick loss på 25 000 kr +...

Det börjar bli lite väl dyrt nu.

Var det i närheten av Agusa måntro??
Publicerat

Nog har väl vilttätheten/ha mark lite roll i priserna!

Där jag jagar, 3000ha 680:-, finns varkens rådjur eller gris.

Blir inte mkt kött i frysen av de int.

Jagar iof bara småvilt!

Får köpa mig nån älg gris oxe rå/år för att tillgodose mitt köttförråd o då e vi uppe i samma priser :(

Publicerat
Nog har väl vilttätheten/ha mark lite roll i priserna!

Där jag jagar, 3000ha 680:-, finns varkens rådjur eller gris.

Blir inte mkt kött i frysen av de int.

Jagar iof bara småvilt!

Får köpa mig nån älg gris oxe rå/år för att tillgodose mitt köttförråd o då e vi uppe i samma priser :(

Även om markerna har fler vilt betyder det inte automatiskt kött i frysen.  ;)
Publicerat
Var det i närheten av Agusa måntro??

Javisst..

Publicerat

0:- för 0 ha...  :'( Det är vad jag har råd med jusst nu... Räknar stenhårt med att vara gäst på brorsans mark!  ;D

Publicerat

700kr/år plus 300 för ett gästkort 14000 ha småvilt....