Publicerat Augusti 25, 20169 yr Frugan skal iväg på sin tredje för denna vecka, förvisso som appotör. Men nog är man lite avis.
Publicerat Augusti 25, 20169 yr 34 minutes ago faxe sa: Frugan skal iväg på sin tredje för denna vecka, förvisso som appotör. Men nog är man lite avis. Kan inte du följa med som simmandes apportör???
Publicerat Augusti 25, 20169 yr De senaste veckorna har fokus legat på bockjakten för att dämpa det värsta av jaktabstinensen Men till årets andjakt skulle jag behöva en ny lockpipa! Så hade uppskattar tips och förslag (gärna med länk) till lockpipor som ni är nöjda med!
Publicerat Augusti 25, 20169 yr 8 hours ago Mr.Mephisto sa: Jag kör med Duck Commander Tripple Threat. Lättblåst och låter bra. Tack för tipset! Men efter snabb googling verkar den bara säljas från staterna vilket innebär att dom antingen inte skickar den till Sverige eller kostar frakten mer än pipan. Tyvärr... Ingen annan med rekommendationer ?
Publicerat Augusti 26, 20169 yr Författare lite dålig fart på änderna ännu.....såg mer idag tröskas för fullt nu
Publicerat Augusti 26, 20169 yr På Thursday, August 25, 2016 at 17:55 Krågejägarn sa: Tack för tipset! Men efter snabb googling verkar den bara säljas från staterna vilket innebär att dom antingen inte skickar den till Sverige eller kostar frakten mer än pipan. Tyvärr... Ingen annan med rekommendationer ? Fram med lädret.
Publicerat Augusti 27, 20169 yr 16 hours ago strävhår sa: Fram med lädret. Är den det bästa på marknaden så åker lädret fram. Övriga tips lyser med sin frånvaro så det kanske ska tolkas så.
Publicerat Augusti 27, 20169 yr Jag har en från xxl som jag tycker låter som en and, men jag har aldrig använt den i fält (kanske kan återkomma imorgon med lite tur).
Publicerat Augusti 31, 20169 yr Författare Testade ikväll ca 40st som kom in fick ner 3... Fan att de inte kan komma 3 o 3....
Publicerat September 1, 20169 yr Jag skall ut nu idag morgon, premiärdagen här på Åland så spänd förväntan.
Publicerat September 1, 20169 yr På 2016-08-25 at 17:55 Krågejägarn sa: Tack för tipset! Men efter snabb googling verkar den bara säljas från staterna vilket innebär att dom antingen inte skickar den till Sverige eller kostar frakten mer än pipan. Tyvärr... Ingen annan med rekommendationer ? Just fraktkostnaden verkar inte vara så jätteblodig iofs: https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=596194
Publicerat September 2, 20169 yr Vi har en liten sjö på marken sommär del i ett mindre sjösystem. Det finns en del änder och kanadagäss här. Dock är de helt och hållet oförutsägbara. De kan hålla till i vår sjö tre dagar för att sedan vara helt borta 7 och sedan tillbaka 1 borta 3 och tillbaka 10. Vad fasen styr detta beteende. Är änderna borta är gässen borta.
Publicerat September 5, 20169 yr Författare Två kråkor samt 2 änder det var fågel i luften men lite för bra väder så de sitter kvar på stubben o käkar....
Publicerat September 11, 20169 yr Författare stack ut en sväng nyss en EU kråka samt tre änder bommade tre duvor....
Publicerat September 19, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Hittade nyss ställe nu.... Hoppas det drar ikväll. Skrämt upp ett 40-tal änder nu på väg hit....
Publicerat September 19, 20169 yr Författare Totalt dött blev det tyvärr men en ålakråka försökte ta sig förbi.....
Publicerat Oktober 4, 20169 yr Författare Ute en sväng idag tre änder en kanadick samt en grå och till sist en kråka som blev paket i ett mkt högt motskott Bra vind idag så gäss o änder flög på lagom höjd ...... de han ej få höjden från fälten
Publicerat Oktober 13, 20169 yr Författare 3 st igår satt i vassen så hunden C fick stöta dubble' på ett skott samt vingade tredje som C apportera in
Publicerat Oktober 23, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Kunde inte hålla mig utan gick ut och se vad det gav.... Det låg ett 70 tal i ån till vänster om mig vilka lyfte...snett framför mig ett 20 tal där fick jag en i ett spring skott! Resterande lyfte och drog nedströms drog mig sakta neråt tyvärr så är det nordöstliga vindar o jag går från väst... De lyfter ju i vind! Kom ca 150 m ifrån dem när de lyfte och tog ett varv uppåt och där fick jag ned nr 2 i ett högggt skott(vingade) us 7 32 g funkar!!