Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Andjakten 2016

Featured Replies

Publicerat

Det är sådant som brukar hända när det har regnat mycket.:thumbsup: Jag ser på älven här uppe om det har varit dåligt väder uppe i fjällvärlden el. i övre delarna av länet. Då stiger älven snabbt om det har kommit mycket nederbörd el. smältvatten.:thumbsup:

Grattis till drakarna!:)

• Svar 87
  • Visningar 10,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Appropå vackra drakar 

• Mr.Mephisto
    Mr.Mephisto

Var ute igår med sonen för att reka och se om änderna har kommit till vårt vattenhål här nere i Skåne. Resulterade i 12 änder med oss hem. Sonen sköt hälften och var överlycklig och den lilla cockern

• andershermansson7
    andershermansson7

Morgonjakt med nya lockpipan gav mig en upplevelse mkt nöjd 

Posted Images

Publicerat
11 hours ago andershermansson7 sa:

30cm högre vattenstånd idag så mitt gömsle i vassen var ena lite blött att sitta i.... Fick tänka om... plan B var inte optimalt men...  strömt som satan så fick knyta om Bulvanerna i mörkret.. kastade ut tyngden först sedan ut med ankorna varvid 3 st lossnade(slarvade i mörkret...)försvann iväg i ån.Fick skicka C som inte fattade först han får ju inte apportera bulvaner.. efter lite övertalning så in ....Under tiden så landade det 10st och min bössa stod vid trädet 5 m bort... 

Fannnn.%*%*# smög och lockade lite de låg där och drog sig emot buvlanerna,bössa upp och tjoade till så de lyfte (började ljusna lite) fick ner 1 stackare :) lyckan vände en kort stund.... började hällregna 2 sek efter.... En bulvan till lossnade.. Fick skicka C 3 ggr han ville inte hämta den utan försökte ta den nyskjutna... Och han har ju rätt fyat buvlanerna sedan han började apportera! 

Pep o tjoade i pipan inte mkt liv de tryckte nog i sjön sydväst och de har lä i vikarna då tyvärr... Var ren syd i igår kväll..  Kvackade lite till o simsalabim så kom det ett gäng hann o se ett grönt huvud sedan small det.:wub:

En fin apport på en and på gärdet för en gångs skull..  men C tittade 2 ggr på vattnet innan han vände åt rätt håll. 

Kladdigt o gott nu på åkrarna :blink:

Summan av morgonen är ok 2 drakar men förväntningar skall väl grusas så man kan göra om o göra rätt.....

DSC_0162.JPG

Sätt på kardborre, populärt på dagis :D

Publicerat
På 2016-11-14 at 21:49 andershermansson7 sa:

Köpte en lockpipa och 7 st bulvaner idag har ett par bulvaner sedan innan så jodåsratte 

Det står säkert nån annanstans men vad blev det för pipa?

Publicerat
  • Författare
10 hours ago Sun Flower sa:

Det står säkert nån annanstans men vad blev det för pipa?Faulks andpipa... tog första bästa jag hittade 200kr... 

Vill man utveckla sig finns det säkert bättre.

Nu börjar det låta som en gräsand.Drakens läte vill jag ha en pipa till med tydligen finns det bara där borta i öster 

Publicerat
  • Författare
11 hours ago Sun Flower sa:

Ha ha kardborreband låter lätt... snöre med mina korvfingrar samt blöta o kalla är tydligen fel:P

Publicerat

Idag var det kalvstyckning och snickerier i vägen för ett andtramp i stormen, är tämligen övertygad om att det ligger änder igen efter att isen gick upp. Såg en plog grågäss igår på väg söderut, hårdingar.

Publicerat

Nån som har koll på hur långt söderut isen/flyttsträcken har kommit?

/Markus

Publicerat
50 minutes ago nuke sa:

Nån som har koll på hur långt söderut isen/flyttsträcken har kommit?

/Markus

Några gäss finns då på Åland hos Filip iaf. Kika lite i länken.:thumbsup:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Invigt nya bössan

DSC_0007.JPG

Publicerat
På 19 november 2016 at 10:06 andershermansson7 sa:

30cm högre vattenstånd idag så mitt gömsle i vassen var ena lite blött att sitta i.... Fick tänka om... plan B var inte optimalt men...  strömt som satan så fick knyta om Bulvanerna i mörkret.. kastade ut tyngden först sedan ut med ankorna varvid 3 st lossnade(slarvade i mörkret...)försvann iväg i ån.Fick skicka C som inte fattade först han får ju inte apportera bulvaner.. efter lite övertalning så in ....Under tiden så landade det 10st och min bössa stod vid trädet 5 m bort... 

Fannnn.%*%*# smög och lockade lite de låg där och drog sig emot buvlanerna,bössa upp och tjoade till så de lyfte (började ljusna lite) fick ner 1 stackare :) lyckan vände en kort stund.... började hällregna 2 sek efter.... En bulvan till lossnade.. Fick skicka C 3 ggr han ville inte hämta den utan försökte ta den nyskjutna... Och han har ju rätt fyat buvlanerna sedan han började apportera! 

Pep o tjoade i pipan inte mkt liv de tryckte nog i sjön sydväst och de har lä i vikarna då tyvärr... Var ren syd i igår kväll..  Kvackade lite till o simsalabim så kom det ett gäng hann o se ett grönt huvud sedan small det.:wub:

En fin apport på en and på gärdet för en gångs skull..  men C tittade 2 ggr på vattnet innan han vände åt rätt håll. 

Kladdigt o gott nu på åkrarna :blink:

Summan av morgonen är ok 2 drakar men förväntningar skall väl grusas så man kan göra om o göra rätt.....

DSC_0162.JPG

Tyvärr fuckar man upp i huvet på hunden om man låter dom apportera bulvaner.

Publicerat
  • Författare

Visst gör man men hade inget val och han vet att det är NO NO att ta bulvaner på vatten o på land..