Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eftersöksjägare nedslagen

Featured Replies

Publicerat
49 minutes ago 6.5x55SM sa:

Aftonblaskan och andra jägarfientliga medier kommer hålla på oavsett. Springer man runt och trippar på tå och leker human punchingbag för att man är rädd att tredje statsmakten ska skriva elaka rubriker har man redan förlorat. Självuppfyllande profetia när man drar på offerkoftan.

Klart man ska försvara sig med alla medel tillgängliga. Annars är man inte livsduglig?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10516925.ab tror den gubben kom undan till och med, så lite handgemäng mot nån som anfaller med tillhygge lär inte vara värre.

Nej han fälldes. Hade nog blivit annorlunda om han väntat tills de verkligen var inne i kåken. 

Handgemäng i självförsvar är givetvis ok. Det är "alla tillgängliga medel" som blir problematiskt. 

Publicerat
6 minutes ago henke67 sa:

Nej han fälldes. Hade nog blivit annorlunda om han väntat tills de verkligen var inne i kåken. 

Handgemäng i självförsvar är givetvis ok. Det är "alla tillgängliga medel" som blir problematiskt. 

Har eventuellt blandat ihop fallen. Kan vara ett annat liknande fall jag tänkte på...

Publicerat

Fega kräk

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Suck..........

jo

Publicerat

Yea, though I walk through the darkest alleys in the shadow of thugs, I will fear no evil: for my Cattledogs art with me; thy teeth and thy courage they comfort me.

Publicerat
3 hours ago Sun Flower sa:

Hade han bara bosatt sig i en bunker omgiven med en vallgrav med krokodiler, höga murar med taggtråd och hyrt in ninjor och ABAB-vakter som patrullerade så hade detta aldrig hänt... Han får alltså helt klart skylla sig själv! 

Med det sagt så känns det extremt märkligt att man inte löser detta. Som MKJ är inne på, hur många misstänkta kan det finnas? Sedan känns det också märkligt att polisen använder brottsrubriceringen "misshandel". Slag mot huvudet med tillhygge på en tidigare hotad person borde ju vara mordförsök? 

är inte abab vakterna för gamla nu eller finns dom kvar?

trodde dom slutade på 80talet

Publicerat
4 hours ago ozzian sa:

är inte abab vakterna för gamla nu eller finns dom kvar?

trodde dom slutade på 80talet

Aha! Kanske därför de inte gick utanför hans hus och snurrade med batongerna när han blev överfallen... 

Publicerat

"Det goda hatet" visar sin fula nuna än en gång. Individer som likt Raskolnikov ser sig som ställda över gängse rättesnöre då deras mål har ett högre värde..

Publicerat

jag satte in en slant på hans swishkonto, många bäckar små, borde räcka till självrisken, annars får han beställa en pizza, kanske finns nån capriocca med vargkött!

Publicerat

Även jag swischade ett mindre belopp. . .  är vi fler kanske han slipper betala för det våld som med lite otur kunde drabbat vem som helst av oss 

• 5 weeks later...
Publicerat

Visst f*n är det det! Dom kan inte ha mycket innanför pannbenet när dom gör något sådant.

Publicerat

Finns tyvärr fullt med puckon i alla led.

läggs väl antagligen inte mkt tid på misshandel numera.....:(

Publicerat

Kan tycka att polisen borde vara lika hårda mot dessa hatbrott som när de piggt och med buller och bång utreder tjuvjakt. Man får en känsla av att det är ok att spöa och öppet hata jägare. Efter en koll på rovdjursföreningens facebook-sida är jag inte det minsta förvånad när brott som dessa provoceras fram eller uppmuntras. Det gör mig otroligt förbannad och rädd. Skitsnacket om att han får skylla sig själv för att inte vara tillräckligt förberedd på misshandeln bevisar väl bara okunskap. Om man i stället tänker sig att man är den som misshandlar... Hade jag varit en sådan skulle jag lätt kunna sätta ett järnrör i skallen på nästan vem som helst när som helst hela dagen. Lätt!

Publicerat

Snutarna lägger ju ner allt i brist på bevis. Om jag gjorde mitt arbete lika uselt som dom gör sitt så fick jag sparken.