Jump to content

Värsta grismagneten!

qvarnhill

Recommended Posts

qvarnhill

Borde funka med oskalade också, kanske inte luktar lika gott men sannolikt smäller de i sig de också!

henke67
31 minutes ago hubler sa:

Kan oskalade fungera? kommer ju undan avsevärt billigare i så fall :D

Beror nog mest på spridaren...

Var köper man oskalade billigast?

simonarvestrand

Oskalade funkar fint. slängde ut en hög för några veckor sedan , det försvann extremt fort.

• 3 weeks later...
simonarvestrand
22 hours ago vildmark sa:

Fyndade glögg på gekås/ullared idag.. 3kr för en 75a så det blev några stycken.

Ska tydligen locka gris bra:)

Det måste jag testa. har ett gäng flaskor liggande

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• Markuslindstrom
      By Markuslindstrom
      Jag ska börja och säga att jag är helt novis och söker tips och inspiration. 
      Jag har tänkt bygga upp en åtel där jag ska stödfodra vildsvin och sen kunna sitta och vaka några ggr per år. 
      Jag behöver nu allt matnyttigt tips jag kan få, hur jag ska tänka i mitt uppbyggande av åteln.
      Vad för utrustning och vad man ska tänka på när man väljer spridare,belysning , batterier, val av foder, hur man ska koppla för bästa sätt.
      Ja enkelt sagt jag behöver tips på allt så vad ni än kommer med så är jag tacksam.  
    • Per_B
      By Per_B
      Förr när pappa odlade korn eller vete så hade vi alltid mycket duvor, massor ibland. Pappa sköt, plockade och mamma lagade till dem. Men nu när jag inte ens är månskensbonde utan arrenderar ut fälten så är det bara gräs på dem som arrendatorn skall ha till sina bifftjurar. Nu är det mycket ovanligt med duvor. 
      Har ni något tips hur jag kan få dit duvorna? Säga upp arrendatorn och börja odla själv är inget alternativ   Jag har tre bössor som jag kan skjuta hagel med och fin fina patroner efter tips härifrån jaktsidan men inte mycket att skjuta på! Eller finns det någon annan trevlig fågeljakt jag borde försöka med ??
    • Tobdala
      By Tobdala
      Hej!
      Är ute efter en lampa till skyddsjakt och eftersök. Vill gärna ha möjlighet till grön belysning i vissa lägen. 
      Har tittat på Nextorch p5g och jaktkit L2.
      Någon som har erfarenheter eller andra tips?
      /Tobias 
    • Östlaika21
      By Östlaika21
      Hej! Behöver tips och råd. Har en östlaika på ca 7 månader som ska bli en gris/älg hund men mest gris. Den har träffat båda döda grisar och älgar. Jag är lite orolig när det gäller söket, lägger jag ett spår på 100m så far den iväg direkt och går på spåret till den hittar klövern.
      Men när jag släpper den normalt (skogsträning) och att jag vet att det inte finns några djur på marken så söker den bara ca max 45m och vill gärna kolla att på mig. Jag vill ha hjälp med hur jag ska få längre sök på hunden. 
    • Kasykas
      By Kasykas
      Tjena! 
      Har tanken att försöka bygga ett vilthägn! Men tycker länstyrelsen har så dålig information gällande arealer och direkta krav. Känns mer som att de bara vill att man ska komma på något, sen betala och försöka få det godkänt. 
      Så istället för att kasta 6k i sjön så frågar jag lite här om någon har erfarenhet inom det hela. Storlekskrav? KVM per djur? hantering av sjuka/skadade djur? hur löser man det bäst. Skiljer sig rena vildsvin och tam/vildsvins korsningar något? Länstyrelsen skriver ut att det e krav på tillstånd på korsningar, så kom inte o säg att om man har en viss % tamsvin inblandat så behövs inga tillstånd. Om ni nu inte kan bevisa det såklart. 

Sen är la tanken att det ska användas till att träna hundar, blir det helt andra krav då? 
  • Create New...