Publicerat December 10, 200619 yr Jag tycker att golf och jakt kompletterar varandra ganska bra. Jakt på hösten och vintern och golf på sommaren. Perfekt. Och gillar man materialsporter så har man ju hamnat rätt i båda!! ;D
Publicerat December 10, 200619 yr Tja, med denna vintern så blir det ju mer att golfen och jakten konkurrerar med varandra. Själv har jag slutat, har helt enkelt inte tid. Men visst fan saknar man det ibland.
Publicerat December 10, 200619 yr Tja, med denna vintern så blir det ju mer att golfen och jakten konkurrerar med varandra. Själv har jag slutat, har helt enkelt inte tid. Men visst fan saknar man det ibland. Samma här, la klubborna pa hyllan sommaren -05. Men helt klart saknar man det ibland.
Publicerat December 10, 200619 yr Även jag har lagt ned. Vi har en sån här pay and play bana här utanför byn och jag bodde där i typ två år.. Kom så långt att man började törsta efter kunskap och grejer samt grönt kort och insåg vad det skulle kosta. Valde då bort golfen, jakten är roligare. Men fan va skoj det var när man började få kläm på det! Mvh!
Publicerat December 10, 200619 yr Författare Ja, det tar upp en del tid. Men de senaste två åren har det inte blivit så många rundor men jag skulle aldrig kunna sluta helt. Men mitt handikapp verkar ha avstannat helt vid -19. Och som sagt...... Många av banorna här är fortfarande öppna. :-
Publicerat December 10, 200619 yr De flesta har pekat på problemet - tiden!!! Det tar ju fasiken så lång tid. Men skoj är det! Har spelat sen jag var liten men spelar inte mer än max 10 rundor per år numera...som sagt, tiden...tiden...
Publicerat December 11, 200619 yr Sålde alla grejjorna förra året.. Och har nu köpt ett hus som ligger mitt i en golfbana :- Känns som jag ångrar mig liiiite >
Publicerat December 11, 200619 yr Golf En primitiv form av jordbruk På datorn kan det dock vara rätt skoj ibland......
Publicerat December 11, 200619 yr Jag tycker att golf och jakt kompenserar varandra ganska bra.Jakt på hösten och vintern och golf på sommaren. Perfekt. Och gillar man materialsporter så har man ju hamnat rätt i båda!! ;D Håller med, spelar ca 50 rundor per år. ;) Golf är ett utmärkt komplement till jakten, jag brukar spela golf dagtid under råbocksjakten på våren samt i augusti. Jakt på morgonen och kvällen och golf därimellan. ;D ;D ;D
Publicerat December 11, 200619 yr ................och är Ni riktigt träffsäkra så kanske Ni peggar upp bollen på bockjakten och tar bocken med en golfboll mellan ögonen.
Publicerat December 12, 200619 yr Enda kontakten med golfare är igenom att jag jagar kråkor å kajor på banan.. vilket är roligare än att lira golf.. 8) Men golfare är av en speciell sort därav måsta man vida vissa åtgärder...
Publicerat December 14, 200619 yr Ni är endast avundsjuka. ;) Ni har ingen aning om vad ni diskuterar. Tänk er att kunna ta med frugan och ungarna på en gemensamt nöje som tar flera timmar där ungarna tycker att det är roligt att vara med. ;D ;D Den samvaron slår ni knappast med fiske, fickpingis eller dyliga aktiviteter som ni sysslar med förutom jakt. ;D ;D ;D ;D
Publicerat December 14, 200619 yr Varför inte kombinera golf o jakt ?? En resa till Sydafrika när vi har sommar och icke jaktid. Där kan ni jaga OCH spela golf. Det måste var oslagbart eller ??????
Publicerat December 14, 200619 yr Ja, men det kostar ju en hel förmögenhet! :-[Det beror på vad som är en förmögenhet. Det är faktiskt inte så dyrt som folk inbillar sig. Det beror iofs vad man vill jaga.Är du intresserad så kontakta mig för pris uppgift. Det är klart skall man ta hela familjen med så blir det en slant det medgives. Barn under 12 år är det halva priset för.
Publicerat December 14, 200619 yr Ni är endast avundsjuka. ;) Ni har ingen aning om vad ni diskuterar. Tänk er att kunna ta med frugan och ungarna på en gemensamt nöje som tar flera timmar där ungarna tycker att det är roligt att vara med. ;D ;D Den samvaron slår ni knappast med fiske, fickpingis eller dyliga aktiviteter som ni sysslar med förutom jakt. ;D ;D ;D ;D Jag har en golfbana mindre än 50 m bakom huset, och nog är det en jädrans tur att man bor i jämnhöjd med TEE. Gud förba**at vad en del slår snett. > Det är som att dom spelar slalom över fairway. ;D zigzig hela vägen fram till green, och ibland är dom inne i skogen minst en gång innan dom är inne på green. Jag bor i höjd med 11:ans tee. Se länken! Jag bor t. v. om tee. ;D ;D ;D Du är välkomen upp så får jag se hur Du klarar av spelet. Meddela mig i god tid bara. 3 av hålen går parallellt med älven och det är flera som slår bollen ut i vattnet. Vid röda pricken bor jag. http://kartor.eniro.se/query?streetname=H%...p&asearch=1 :D Här springer ungarna och letar bollar och säljer. ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat December 14, 200619 yr Jag träffade en gumma för några år sen som jag tror bodde i ditt område ;D ;D Shit du e inte pappa va? :