Publicerat Juni 3, 200818 yr Sitter för övrigt jag med på möjligheter till gratis golf. Friiberghs GK står alltid till förfogande om man skulle göra slag i saken och ta en runda någon dag. Det är ju faktiskt nästan i dina krokar Erkon. Nu blev jag riktigt sugen på en runda istället för att sitta här med en segdragen upphandling. FORE!
Publicerat Juni 3, 200818 yr Sitter för övrigt jag med på möjligheter till gratis golf.Friiberghs GK står alltid till förfogande om man skulle göra slag i saken och ta en runda någon dag. Det är ju faktiskt nästan i dina krokar Erkon. Nu blev jag riktigt sugen på en runda istället för att sitta här med en segdragen upphandling. FORE! Statlig? Kul med upphandlingar enlig LoU, man vet från början att de bara går på pris. Det är bara att dra ner brallorna ordentligt.
Publicerat Juni 3, 200818 yr Vi pratar landsting. Say no more. Förutom att man måste dra ner brallorna till knäna måste man dessutom se ut som att man gillar det. Bit i kudden Rodent...
Publicerat Juni 4, 200818 yr Vi pratar landsting. Say no more.Förutom att man måste dra ner brallorna till knäna måste man dessutom se ut som att man gillar det. Bit i kudden Rodent... Sitter själv med en Nordisk RFP som inte går under LoU så utvärderingskriterierna är lite annorlunda, förhoppningsvis. Så både golfen och jakten blir lidande denna och nästa vecka, tyvärr.
Publicerat Juni 5, 200818 yr Fattar inte hur fanken ni har tid med att spela Golf? Kanske om jag sålde barnen, men tvivlar att jag inte skulle hitta nåt annat mer givande att fylla tiden med Visserligen är mina barn stora och tar inte så mycket tid längre och sen har jag svårt med folket på golfbanorna! En liten episod. Vi har en golfbana precis jämte mitt jobb så en dag fick jag och en kille till och två tjejer för oss att vi skulle ta en picknick i det gröna. Bra tänkte vi då går vi till golfbanan som bara ligger något hundratal meter från jobbet. Vi packade upp vår picknick inne bland några tallar och satt och avnjöt kyckling och vin när en golfboll trillade ner några meter från oss säkert minst 75 meter från gräset där den borde hamnat (vet att det kallas fairway eller något liknande!). Vi reagerade inte så mycket över detta fören två mycket paranta damer kom fram och på ett mycket otrevligt frågade vad vi gjorde på deras golfbana! Vadå golfbana frågade vi hövligt, jo då pekade damerna på en vit pinne och förkunnade att där var gränsen och vi var säkert minst en meter på fel sida. Tur att dom andra lugnade ner mig, annars hade jag säker virat klubban runt halsen på kärringen. Så vi tog snällt vår mat och filt med oss och gick på rätt sida om pinnen för att packa upp vår picknick på nytt. Men på vägen passade jag på att trampa ned kärringens boll i mossan och jädra vad jag mådde när dom gick där och letade efter bollen. Detta var min golfkarriär
Publicerat Juni 5, 200818 yr Vart lite oroad när jag såg sign mats_bengt i denna tråd men nu mår jag bra igen Skämt osido, golf är kul helt klart både att spela men ffa att titta på när "proffsen" spelar Mvh!
Publicerat Juni 5, 200818 yr Författare Kom hem från rangen och närpelsbanan nyss. Drivarna och dom länga jarnslagen satt där de skulle. Men närspelet fick jag nöta lite på. Det märks att det var ett tag sedan man lirade nu.
Publicerat Juni 6, 200818 yr Händelser på Kalix Golfsklubbs fairway tidigare under denna vecka. Först 2 gäss som går och betar och strosar och sedan en ren som kom igår när jag var på väg ut på en promenad efter banan.
Publicerat Juni 7, 200818 yr Författare Gäss har vi till förbannelse, men renar ser vi inte ofta på fairway här nere.
Publicerat Juni 7, 200818 yr Gäss har vi till förbannelse, men renar ser vi inte ofta på fairway här nere. Ja, det kan jag tänka mig att det är ett hett byte på banorna söder ut och skiter bra gör dom också. Inte ofta! Haha! Aldrig säg men kanske något rådjur el. älg som springer över fairway ist.