Publicerat Maj 2, 200719 yr Nu börjar det bli läge att ta årets första runda.Det var flera år sedan man var så här sent ute. Från jaktfarmen i Afrika är det bara 25 km till en 18 håls jordbruksbana. Börjar brännas nu Ijahman ;D ;D
Publicerat Maj 2, 200719 yr Författare Från jaktfarmen i Afrika är det bara 25 km till en 18 håls jordbruksbana. Börjar brännas nu Ijahman ;D ;D Ja verkligen. Det verkar som att det finns precis ALLT jag vill ha i Afrika. ;D Snart må det bära eller brista.
Publicerat Maj 2, 200719 yr Ja verkligen. Det verkar som att det finns precis ALLT jag vill ha i Afrika. ;DSnart må det bära eller brista. ;D ;D
Publicerat Maj 30, 200719 yr Nu börjar det bli läge att ta årets första runda.Det var flera år sedan man var så här sent ute. Vi kanske ska ta en runda, är medlem i Huvudstadens GK och har spelrätt på 5 banor i Stockholm. Fler som spelar golf i Stockholm? En prestigefull bästboll/sämstboll?
Publicerat Maj 30, 200719 yr Författare Det låter som en bra ide. Måste bara gå med i en klubb igen . Så att mitt handikap gäller.
Publicerat Maj 31, 200719 yr Renarna går och betar på fairway här uppe nu. Jag ser det när jag är ute med hundarna efter banan.
Publicerat Maj 31, 200719 yr Vad gör Ni om Ni träffar på nalle på golfbanan? Peggar upp och siktar mellan ögonen? ;D
Publicerat Juni 1, 200719 yr Vad gör Ni om Ni träffar på nalle på golfbanan? Peggar upp och siktar mellan ögonen? ;D Det är då man är glad att man är jägare oxå, så man tar fram bössan och fixar en ny troffe! ;D
Publicerat Juni 1, 200719 yr Det är då man är glad att man är jägare oxå, så man tar fram bössan och fixar en ny troffe! ;D Det var det jag tänkte. ;D
Publicerat Juli 24, 200719 yr Eller ängsbilljard Japp! ;D Kalix nya turistattraktion. 17.9°C 0.0 m/s Köldeffekt: 17.8° tisdag 24 juli 2007 FOTOMODELLER. Renarna har blivit en turistattraktion och har inget emot att bli fotograferade. Foto: MARIA ÅSEN Ren invasion på golfbanan KALIX, KURIREN. Vad tänker du på när du hör ordet golf? Knappast en hop med renar i alla fall. Men underligt nog har renar blivit en del av vardagen för golfspelarna i Kalix. Turisterna skrattar gott, men golfarna är inte lika glada. Sommartider och semestertider innebär att många golfare söker sig till närmsta bana för att gå en runda. Vad de inte förväntar sig är dock att få se en hjord med renar mitt framför hålet. Under måndagens ungdomstävling fick deltagarna se något de aldrig tidigare sett i golfsammanhang. - Det var tolv stycken när jag såg. Men de störde inte mig, säger Paulina Bergbom, Boden. Kalix golfklubb har under hela sommaren haft detta ovanliga problem. Varje dag syns ett flertal renar, ibland upp till 15 stycken, ute på golfbanan och även i anslutning till klubblokalen bredvid landsvägen. Renarna tycks inte bli besvärade av människorna som tittar och fotograferar, utan lunkar lugnt vidare och betar på den gröna gräsmattan. Kommer till brisen För Kalix golfklubb har detta, som till en början var en rolig grej, utvecklats till ett problem. Renarna kom över älven från Sangis under vintern och har därefter blivit kvar på fel sida. När det är varmt på sommaren vill de inte vara inne i skogen och verkar helst hålla sig på den öppna golfbanan där det svalkar från vattnet. - Renarna är en rolig turistattraktion, men det är inte lika kul för golfarna, säger Mikael Wuoppio på Kalix golfklubb. När renarna går på banan kan gropar som försvårar för golfarna bildas. Bunkern har blivit upptrampad av renhovar och bollen måste alltid slås där den ligger. - Vi vill helst att de försvinner, för golfspelarnas skull, fortsätter Mikael Wuoppio. Klubben har kontaktat Kalix sameby. De söker tillsammans en lösning på problemet, men det är lättare sagt än gjort. Renar flyttar inte gärna på sig. Tills vidare betar de alltså vidare på den gröna golfbanan vid Kalixälvens strand. Eva Wallsten, Norrbottens-Kuriren http://svt.se/svttext/web/pages/129.html
Publicerat Juli 25, 200719 yr nu kommer dom väll kräva skyddsjakt på dom!... så dom får ha sina sandlådor för sej själva!.. mvh
Publicerat Juli 25, 200719 yr nu kommer dom väll kräva skyddsjakt på dom!... så dom får ha sina sandlådor för sej själva!.. mvh Jepp! ;D
Publicerat Augusti 16, 200718 yr För golfare i Stockholms närhet har jag fått något riktigt attraktivt. Jag har börjat nytt jobb och vi har tider på Vidbynäs. ;D ;D Någon är sugen på en runda? Jag tror att det är HCP krav på runt 23.
Publicerat Augusti 16, 200718 yr Författare Jag står just nu "mitt i mellan" golfklubbar. Så mitt handikap är inte officiellt förrän jag blivit medlem i den andra klubben. Men mitt hcp är 19. Kanske hinner med en runda innan snön kommer.
Publicerat Mars 4, 200818 yr Jag lyfter fram detta igen nu när golfsäsongen närmar sig med stormsteg. Är det någon, förutom Iljahman, som är sugen på en runda på Vidbynäs i vår/sommar? Jag fixar bokningen samt greenfeen. Krav under Hcp 23 samt medlemskap i en godkänd golfklubb.
Publicerat Maj 28, 200818 yr Nu var årets första golfrunda avklarad, gick riktigt bra. Erbjudandet om Vidbynäs står fortfarande kvar, Sveriges bästa greenområden. Jag bjuder! Ijahman, du är medbjuden. Hylsan, få tummen ur arslet och gå med i klubb nu så får du vara med, snåljåp.
Publicerat Maj 29, 200818 yr Fattar inte hur fanken ni har tid med att spela Golf? Kanske om jag sålde barnen, men tvivlar att jag inte skulle hitta nåt annat mer givande att fylla tiden med
Publicerat Maj 29, 200818 yr Fattar inte hur fanken ni har tid med att spela Golf? Kanske om jag sålde barnen, men tvivlar att jag inte skulle hitta nåt annat mer givande att fylla tiden med Jag har ju ett jobb där jag bl a kan spela golf på arbetstid med kunder så det är lugnt fär min del. Det brukar bli ca 50 rundor om året men nu när vi har torpet kommer det att bli betydligt färre rundor.
Publicerat Maj 29, 200818 yr Ah, var ute en runda idag. Tävling som vi anordnade för samarbetspartners. Skönt väder, bra mat och dålig golf. Som det skall vara alltså. Usla 21 poäng men längsta drive tog man hem med 280 m, närmast hål kammades hem förra torsdagen. Livet är bra trevligt!
Publicerat Maj 30, 200818 yr Gör själv premiär på söndag här i Uppsala Ska försöka skramla igång kroppen och försöka träffa bolluslingen. Får se hur det går!
Publicerat Maj 30, 200818 yr Gör själv premiär på söndag här i Uppsala Ska försöka skramla igång kroppen och försöka träffa bolluslingen. Får se hur det går! Vi kanske ska dizza Hylsan och ta med en riktig golfare istället.
Publicerat Juni 2, 200818 yr Absolut, jag skulle vara på om det inte varit för att det blir så få rundor varje år att min hcp nu är 26. Eller så får jag se till att sänka mig snabbt. Träning, träning och åter träning helt enkelt!
Publicerat Juni 3, 200818 yr Vi kanske ska dizza Hylsan och ta med en riktig golfare istället. Grymt trevligt. Hcp 12 och medlem i Sonfjällets GK Söndagen bestod i ett första besök på Uppsala GK. Trevligt ställe även om jag inte hann med att testa banan utan endast stod på rangen och svingade lite. En puttävling avslutade besöket. Min kompis som har hcp 0.4 fick vinna, han skulle väl bli sur annars Jag åker tyvärr hem till Sundsvall nu över sommaren men kommer till Uppsala några helgen i sommar för att renovera lite i lägenheten. Jag håller ett öga öppet i tråden och hör av mig om jag kommer ner så får vi se om det passar!