Publicerat December 14, 200619 yr Jag träffade en gumma för några år sen som jag tror bodde i ditt område ;D ;D Shit du e inte pappa va? : Har Du något namn på henne ??? Det är väl mig Du menar ??? Jasså du Jonsson du bor på LANDET du ;D ;D Jepp. :D ...och här jagar jag och tillika fruns födelseby. http://kartor.eniro.se/query?streetname=Bo...p&asearch=1
Publicerat December 14, 200619 yr Kommer tyvärr inte ihåg efternamnet men.....Anna :-[MVH Roggman66 Nej, då är det inte min fru. Hon heter U-B förkottat.
Publicerat December 16, 200619 yr 3 av hålen går parallellt med älven och det är flera som slår bollen ut i vattnet. Jodå jag har nog nån boll i vattnet där Mvh Fredrik
Publicerat December 16, 200619 yr Jodå jag har nog nån boll i vattnet där Mvh Fredrik Hahaha! Är Du ofta här och spelar på somrarna ??? :D
Publicerat December 17, 200619 yr Författare De nordligaste banorna jag har spelat är Hänösands gk, Timrå och Sundsvall. I Härnösand är jag för övrigt medlem. (Hemmabanan..... :-)
Publicerat December 17, 200619 yr Ni är endast avundsjuka. ;) Ni har ingen aning om vad ni diskuterar. Tänk er att kunna ta med frugan och ungarna på en gemensamt nöje som tar flera timmar där ungarna tycker att det är roligt att vara med. ;D ; Att ha frugan som caddy med ungarna i släptåg 8) ...låter som en omöjlig ekvation .... tror nog att hon då hellre skulle föredrar jakt i såfall ;D
Publicerat December 17, 200619 yr Hahaha!Är Du ofta här och spelar på somrarna Nej inte så ofta men nån gång per år blir det Mvh Fredrik
Publicerat December 17, 200619 yr Nej inte så ofta men nån gång per år blir detMvh Fredrik Okej! Kom in på en kopp kaffe efter banan. Bor mitt emellan 10:ans green och 11:ans tee i det gula parhuset som ligger överst.
Publicerat Mars 22, 200719 yr Författare Snart snörar man på sig golfskorna och rastar bagen för första gången denna säsong. Hoppas banorna öppnar snart.
Publicerat Mars 24, 200719 yr Jonsson du måste ju ändå hittat fullkomligt rätt i tillvaron! Var och jagade en gång vid en golfbana, har säkert surrat om det här tidigare. Vi gick en såt som gick utmed en bana och snacka om att det var succé när mina jyckar drog ut på green och letade rådjur! De snodde lyckligtvis inte någon boll men tja jag var jävligt nervös där ett tag.. Några timmar senare återvände vi till samma såt för ett eftersök, vi stod då och väntade medan ett eftersöksekipage höll på att spåra sig igenom en zalixodlig. Vi stod mitt i mellan Tee och green på ett hål.. Herrejävlar va skoj det var!!! Höll på att garva mej harmynt åt stollarna på ren svenska.. Jag var inte någon supertalang då jag spelade med detta spektakel var ju helt sanslöst skoj! Två superproffs peggar upp för att knacka iväg bollarna.. Den ena pangar på för kung och fosterland och får taskig träff med drivern, bollen drar som f-n en meter över marken och han kommer hyfsat långt pga nedförsbacken vid utslaget. Hur som, slaget var iaf att betrakta som en miss. Nästa snubbe smiskar iväg bollen toksnett och i riktning rakt emot oss! Fore vrålar han som besatt innan han inser att vi stod typ 150 m från honom och hans boll kom inte ens halvvägs. Han pliktar, peggar upp, och smiskar på igen! Denna gången träffar han bättre och nu ser verkligen bollen ut att kunna träffa oss! Vrålar han Fore!? Nope! Jag slår fort ihop bocken och konstaterar att den bollen hade jag utan problem slicat ut i zalixen rätt lätt då den susade förbi oss på runt 10 meters håll. Snubbarna kommer ned och pliktar och klappar iväg bollarna igen, typ en meter över marken dock båda två i korrekt riktning denna gång. När de passerat oss peggar nästa grupp upp vid utslaget. Denna gång är det två eller tre kvinnor men tja det spelar iofs mindre roll i sammanhanget. Efter tre slag var ungefär så hade de kommit de 150 metrarna fram till oss och ena damen ska då slå en boll som landat i ruffen ca en dm bakom bakhjulet på kompisens bil. Hon hittar den givetvis inte, ser inte ens ut att komma på tanken att leta efter bollen. Undrar om hon valde att plikta bara för att vi stod där? Hon pliktar och hamnar nu i den jobbiga sitsen att hon ska panga iväg bollen inför publik! Publiken var inte den vanliga dvs golfare utan jägare. Jag tror nämligen att golfare har ngn slags uppförande kod, man kritiserar inte varann för taskig sving eller dito förmåga, men denna kod gäller knappast för 5 jägare som står och ser på när man ska slå ;D Det var alltså ett förstklassigt underhållsvärde i detta! Damen kastar bollen på gräset, väljer omsorgsfullt klubba och ställer sig och måttar ngr slag. Tillslut så har hon svingat modet till sig att försöka klappa till bollen vilket så sker.. I vanlig ordning så tog hon i för mycket och lyckades tokmissa bollen.. I nästa försök så träffar hon men fel, gissar att hon valt en hög järnklubba men med den träffen så såg det ut att vara vilken drive som helst dvs bollen stack som som fan efter marken och passerade green med hästlängder. Tog golfaren modet till sig att leta boll den gången då? Icke! Vi stod visst för nära.. När jag spelade så ägnade jag rätt stor del av tiden åt att leta boll, man var för snål för att ge fan i det helt enkelt..alt så hade man taskigt med bollar.. men proffsen på de fina banorna med de korrekta kläderna letar inte boll. Tror det beror på att.. en gång in i busken kan förklaras med en orolig blåsa typ men man kan fan inte behöva pissa efter vartannat slag! Blir jobbigt att förklara över ölen senare i restaurangen misstänker jag.. Hur som.. Den där dagen invid golfbanan på Thoresta lär jag aldrig glömma! Den var verkligen en höjdare och om Jonsson bor på det sett som han säger så lär det ALDRIG vara tråkigt att ta en fika på altan hemma hos honom ;D Har en..ursäkta uttrycket, golfidiot, på jobbet. Berättade denna historia för honom men han vart tveklöst skymfad av min stora glädje. Skum kille, han verkade vara hårt bunden av koden att aldrig kritisera en annan golfare eller något.. Oavsett vad så är det en förbannat kul sport att betitta! Mvh!
Publicerat Mars 24, 200719 yr Angående golfhistorier... När jag var aktiv så var det en sk golfidiot i hemmaklubben som skulle gifta sig. Vigseln skulle naturligtvis ske på golfbanan. Undertecknad var ute och spelade samma dag. När jag skulle slå ut på 9:e hålet så är vigseln i full gång på 3:ans green snett till höger om mig. För att vara på den säkra sidan så riktar jag slaget lite åt vänster men självklart får jag en underbar felträff och bollen går rakt emot bröllopssällskapet som får ducka när jag skriker "fore". Bollen landar ett 20-tal meter från brudparet. Jag fick en plötslig lust att bara försvinna från platsen, men tog mitt ansvar och gick upp, bad om ursäkt och slog bollen. Jag gav dom åtminstone ett minnesvärt bröllop!! ;D ;D
Publicerat Mars 25, 200719 yr Jonsson du måste ju ändå hittat fullkomligt rätt i tillvaron! Var och jagade en gång vid en golfbana, har säkert surrat om det här tidigare. Vi gick en såt som gick utmed en bana och snacka om att det var succé när mina jyckar drog ut på green och letade rådjur! De snodde lyckligtvis inte någon boll men tja jag var jävligt nervös där ett tag.. Några timmar senare återvände vi till samma såt för ett eftersök, vi stod då och väntade medan ett eftersöksekipage höll på att spåra sig igenom en zalixodlig. Vi stod mitt i mellan Tee och green på ett hål.. Herrejävlar va skoj det var!!! Höll på att garva mej harmynt åt stollarna på ren svenska.. Jag var inte någon supertalang då jag spelade med detta spektakel var ju helt sanslöst skoj! Två superproffs peggar upp för att knacka iväg bollarna.. Den ena pangar på för kung och fosterland och får taskig träff med drivern, bollen drar som f-n en meter över marken och han kommer hyfsat långt pga nedförsbacken vid utslaget. Hur som, slaget var iaf att betrakta som en miss. Nästa snubbe smiskar iväg bollen toksnett och i riktning rakt emot oss! Fore vrålar han som besatt innan han inser att vi stod typ 150 m från honom och hans boll kom inte ens halvvägs. Han pliktar, peggar upp, och smiskar på igen! Denna gången träffar han bättre och nu ser verkligen bollen ut att kunna träffa oss! Vrålar han Fore!? Nope! Jag slår fort ihop bocken och konstaterar att den bollen hade jag utan problem slicat ut i zalixen rätt lätt då den susade förbi oss på runt 10 meters håll. Snubbarna kommer ned och pliktar och klappar iväg bollarna igen, typ en meter över marken dock båda två i korrekt riktning denna gång. När de passerat oss peggar nästa grupp upp vid utslaget. Denna gång är det två eller tre kvinnor men tja det spelar iofs mindre roll i sammanhanget. Efter tre slag var ungefär så hade de kommit de 150 metrarna fram till oss och ena damen ska då slå en boll som landat i ruffen ca en dm bakom bakhjulet på kompisens bil. Hon hittar den givetvis inte, ser inte ens ut att komma på tanken att leta efter bollen. Undrar om hon valde att plikta bara för att vi stod där? Hon pliktar och hamnar nu i den jobbiga sitsen att hon ska panga iväg bollen inför publik! Publiken var inte den vanliga dvs golfare utan jägare. Jag tror nämligen att golfare har ngn slags uppförande kod, man kritiserar inte varann för taskig sving eller dito förmåga, men denna kod gäller knappast för 5 jägare som står och ser på när man ska slå ;D Det var alltså ett förstklassigt underhållsvärde i detta! Damen kastar bollen på gräset, väljer omsorgsfullt klubba och ställer sig och måttar ngr slag. Tillslut så har hon svingat modet till sig att försöka klappa till bollen vilket så sker.. I vanlig ordning så tog hon i för mycket och lyckades tokmissa bollen.. I nästa försök så träffar hon men fel, gissar att hon valt en hög järnklubba men med den träffen så såg det ut att vara vilken drive som helst dvs bollen stack som som fan efter marken och passerade green med hästlängder. Tog golfaren modet till sig att leta boll den gången då? Icke! Vi stod visst för nära.. När jag spelade så ägnade jag rätt stor del av tiden åt att leta boll, man var för snål för att ge fan i det helt enkelt..alt så hade man taskigt med bollar.. men proffsen på de fina banorna med de korrekta kläderna letar inte boll. Tror det beror på att.. en gång in i busken kan förklaras med en orolig blåsa typ men man kan fan inte behöva pissa efter vartannat slag! Blir jobbigt att förklara över ölen senare i restaurangen misstänker jag.. Hur som.. Den där dagen invid golfbanan på Thoresta lär jag aldrig glömma! Den var verkligen en höjdare och om Jonsson bor på det sett som han säger så lär det ALDRIG vara tråkigt att ta en fika på altan hemma hos honom ;D Har en..ursäkta uttrycket, golfidiot, på jobbet. Berättade denna historia för honom men han vart tveklöst skymfad av min stora glädje. Skum kille, han verkade vara hårt bunden av koden att aldrig kritisera en annan golfare eller något.. Oavsett vad så är det en förbannat kul sport att betitta! Mvh! Tyvärr så har jag ingen jaktmark efter golbanan här i Kalix, men nog har jag sett folk spela el. rättare sagt försöka spela men där det har gått käpprätt åt fanders. Vi har haft bollar som har träffat husen som låg längst ned på gatan, och då kan Vi börja snacka om att dom borde träna mera rangen och spela mindre på banan. Lyckligtvis så är det ingen som har blivit sakdad. Angående golfhistorier...När jag var aktiv så var det en sk golfidiot i hemmaklubben som skulle gifta sig. Vigseln skulle naturligtvis ske på golfbanan. Undertecknad var ute och spelade samma dag. När jag skulle slå ut på 9:e hålet så är vigseln i full gång på 3:ans green snett till höger om mig. För att vara på den säkra sidan så riktar jag slaget lite åt vänster men självklart får jag en underbar felträff och bollen går rakt emot bröllopssällskapet som får ducka när jag skriker "fore". Bollen landar ett 20-tal meter från brudparet. Jag fick en plötslig lust att bara försvinna från platsen, men tog mitt ansvar och gick upp, bad om ursäkt och slog bollen. Jag gav dom åtminstone ett minnesvärt bröllop!! ;D ;D Det var väl det som var tjusningen för brölloppsparet. ;D
Publicerat Mars 25, 200719 yr Golf är ju förenat med lvsfara följde med till ett ställe en gång som hade såndär utslags ställe som var markerat ut till 200m på den tiden var man ju lite övergödd med muskler 107kg 174cm så hade jag en spänntröja på mig fick lite blandade blickar på mig när vårat sälskap gorde etre. Jag hade hyrt en klubba som bar nr7 o stoppat i en peng i en automat o fått en hink med bollar gorde mig i ordning för o slå låååångt naturligtvis var jag ju tvungen o va lite gapig o skrytig o prat högt om hur lååångt bollen skulle gå så jag sög tag i klubban korsade höger lillfinger o vänster pekfinger skulle hålla så sa dom har ingen erfaren het av golf bara att jag skulle damma till bollen för kung o fosterland o så gorde jag damma till med fullkraft smack o upplevde en fruktans värd smärta stora tarzan vrålet luftade min strupe det blev knäpptyst på banan alla blickar vändes mot mig när jag stod där o ojade mig jag hade träffat en halv meter före bollen vilket resulterade i att jag bröt höger lillfinger en muskelsträckning i vänstersidan på magen så jag fick vika in svansen mellan benen o hjälp med klubba o bollar sen gå den låånga vägen till bilen kan ju siga att det var ju en del som inte kunde hålla sig för skratt he he o man har ju blivit på mind många gånger om hur bra man är på golf. Mvh.
Publicerat Mars 25, 200719 yr Efter ha läst hippens story på banan så kom jag på att jag garvade så där oförskämt oåterhållsamt när en herre i mogen pensionsålder skulle med slå, han måttade och missade inte bara en gång, men så fick han en träff och bollen studsade iväg ett 50 tal meter, nu hade han nog lite brådis för han körde med 2 bollar så skulle han kunna köra 2 rundor men bara gå en, inte vet jag. Boll 2 lämnar på första slaget, artig som man är så nickade man lite åt honom för självförtroendets skull för att sen låtsas att inte se jordfräsen som går igång när han verkar ha fått en för lång klubba ooch inte bara en gång det var inte måttligt hade jag ägt banan så hade gubben åkt ut.
Publicerat Mars 25, 200719 yr Men visst är golf skoj något som är ännu roligare är att bara slå bollen så långt som möjligt ;D
Publicerat Mars 25, 200719 yr Men visst är golf skoj något som är ännu roligare är att bara slå bollen så långt som möjligt ;D Så ska man inte göra säger de som har minigolfbanorna : va då jag tappa humöret på dåliga banor
Publicerat Mars 26, 200719 yr Premiärrundan blir nog på onsdag då det ska bli varmt som fan (för årstiden) och Lindö har öppnat Ängsbanan med sommargreener. 8) 8) 8)
Publicerat Mars 26, 200719 yr har ett par vita tiger woods pjuks oanvända stl 45,nike sp 7,5 för förmånligt pris till den snabba..pma mig.. i kartong osv inge zigenar gods ;D
Publicerat Maj 2, 200719 yr Författare Nu börjar det bli läge att ta årets första runda. Det var flera år sedan man var så här sent ute.