Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kvinnlig jägare hotas på nätet

Featured Replies

Publicerat

http://svenskjakt.se/start/nyhet/jagare-utsatt-nathat-och-hot/

Är det bara jag som blir bekymrad när sånt här får fortgå och samhälle/polis inte verkar bry sig? 

Det som hände i kil är illa nog,  men känslan infinner sig att någon galning därute snart gör något riktigt otäckt :(

Jakt är mitt liv,  skulle jaga även om någon "djurvän" stod böjd över mig med järnrör. 

• Svar 63
  • Visningar 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Intressant att titta på Gaia Rains Facebook sida och även på sidan för "Hunt Saboteurs Sweden" som hon länkar till.  När man läser kommentarsfältet så inser man vilken låg nivå diskussionen förs

• Går inte att föra sakliga diskussioner över Facebook.

• Jag har också stött på kollegor till de lirarna här nere men jag kunde ge igen. Ordentligt dessutom! Har noll till övers för översitterifasoner, och allra minst när det handlar om en majoritet so

Publicerat
  • Författare

En vardagsgrej att folk ska utsättas för hot alltså...  så jäkla beklämmande... 

Publicerat
13 hours ago redtop sa:

Intressant att titta på Gaia Rains Facebook sida och även på sidan för "Hunt Saboteurs Sweden" som hon länkar till. 

När man läser kommentarsfältet så inser man vilken låg nivå diskussionen förs på, både från aktivister, men inte minst från jägare. Jägarkollektivet har allt att vinna på att uppträda sakligt och professionellt: Förklara hur saker och ting hänger ihop och hänvisa till relevanta lagar och förordningar.

Min gissning är att aktivisterna är yngre förmågor med en övertygelse som är större än deras kunskap i hur vårt svenska samhälle är uppbyggt och vilken plats jakt och jägare har i det samhället. Där kan vi alla hjälpa till genom att sakligt upplysa dem om hur det det fungerar. Att bara kalla aktivisterna för "idioter" gör bara att vi sänker oss till en ovärdigt låg nivå.

Håller med dig till 110%! Jag har själv reagerat på drevet som blivit i kölvattnet av Agrias fadäs. Att väldigt många jägare sjunker till deras nivå och snarare angriper dem med glåpord och diverse saker. Skulle vara mycket bättre om det fördes en saklig diskussion, eller iaf skrevs sakliga saker på deras facebooksida istället för angrepp...

Publicerat

Här i våran närhet har vi kvinnliga jägare som trakasseras, hotas och misshandlas av förtroendevalda från Svenska Jägareförbundet som sitter kvar med förbundets fortsatta förtroende på styrelseposter (omval i går)- och ordensmakten vänder blinda ögat till- så det där är väl ingenting vad veganer gör- när ni har sådana typer bland era egna.

Publicerat

Jag har aldrig ifrågasatt mitt val att lämna SJF, får man nu höra historier om översitteri så önskar man nästan att det vore möjligt att lämna förbundet igen ;)

Raggarö

Publicerat

Sedan är det väl inte alltid solklart att det är en Jägare som skriver med "låg" nivå... vill man solka ned en grupp så är det väl utmärkt att låtsas vara en och skriva som en idiot. Givetvis fungerar det också från andra hållet.

Vem påstod att det är sant bara för att det står på nätet... mumma för ett "troll" att ge sig in i dessa forum

Publicerat
  • Författare

Sant.  Det enda jag ångrar med mitt uttåg ur sagda förbund (som var så märkvärdiga att de inte ens orkade bemöta mina synpunkter innan jag gick ur) är att jag bara kunde gå ur en gång i protest.  För det här jag önskat såhär i efterhand att jag kunnat göra många gånger. 

Om de tog tag i problemet med grupper som hotar och tar till våld, och var mer på i vanlig media. (Och inte tog in folk som försökt minska de jakt bara arterna i styrelsen) samt intresserade sig lite för medlemmarnas synpunkter, ja då kunde de få en ny chans,  om inte annat kanske det vore värt pengarna att gå ur i protest. 

Men inget av det kommer nånsin ske,  när varken polis eller jägarförbundet reagerar när eftersöksjägare misshandlas i sitt eget hem,  ja då är det typ ganska fritt fram för galningarna. 

Publicerat
  • Författare

Och så fortsätter det med nästa unga jägare som ska hotas, Gustav, och polisen... ja nä jag har redan sagt mitt... läs eländet om ni orkar, men ni kan väl i vart fall visa grabben lite stöd via Facebook  #stårbakomgustav

ge sig på barn, skäms ta mig tusan SKÄMS!

http://svenskjakt.se/start/nyhet/gustav-dodshotas-att-han-ar-jagare/

Publicerat

Finns det någonstans man kan visa sitt stöd till killen utan att gå med i bajsfook ?

Publicerat

Vad trött man blir. Hur svårt kan det vara och spåra nån som dödshotar folk på internet ?

Publicerat

Polisen endera kan eller vill inte, ställ din fråga på flashback istället så får du säkert veta vilken färg på underkläderna den som skrev hoten hade vid tillfället. 

:D

Publicerat

Fan va trött man blir, va är det med "folk" idag. Är alla sinnesförvirrade??

Publicerat
2 hours ago Ford32 sa:

Fan va trött man blir, va är det med "folk" idag. Är alla sinnesförvirrade??

Skulle nästan vilja kalla det 08:iferade. 

Alltför många har för länge sedan släppt insikten för att om man ska äta kött så måste någon annan först dö, de verkar tyvärr vilja tro att fläskfile tillverkas på lagret hos ICA.

En form av självbedrägeri för att man inte riktigt orkar med verkligheten.

Publicerat

De röstberättigade, har valt detta Vänster-folk som skall få skrika/hata.. Utan att få straff , så vad är problemet?

Det är just detta som Svensken har valt..

Publicerat
1 hour ago Adam_7 sa:

De röstberättigade, har valt detta Vänster-folk som skall få skrika/hata.. Utan att få straff , så vad är problemet?

Det är just detta som Svensken har valt..

Är du röstberättigad?

Publicerat

Japp. Men majoriteten har valt. Jag ärinte i denna grupp,

Publicerat
  • Författare

Och du tror att en 17 åring har valt detta?  

Publicerat

Hulkovius.

Har jag sagt det? Majoriteten av Svenskar har röstat att det (är)ok att vänstern beter sig på detta sätt.

Bara kolla SÄPO vilka grupper som dom anser vara det stora problemen, vänsterfolk är ett av dessa.

Det är ett stort problem att låta dessa bara springa runt och skrika/hata/bruka våld etc, och samhället/folket bara låter det fortgå.