Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kvinnlig jägare hotas på nätet

Featured Replies

Publicerat
23 minutes ago Adam_7 sa:

Hulkovius.

Har jag sagt det? Majoriteten av Svenskar har röstat att det (är)ok att vänstern beter sig på detta sätt.

Bara kolla SÄPO vilka grupper som dom anser vara det stora problemen, vänsterfolk är ett av dessa.

Det är ett stort problem att låta dessa bara springa runt och skrika/hata/bruka våld etc, och samhället/folket bara låter det fortgå.

Vänsterfolk är en väldigt bred term, skulle tro att man likväl kan säga att män är högt upp på den listan.

Jag är ganska säker på att en majoritet av de som röstat på miljöpartiet eller socialdemokraterna inte anser att våld och näthat är okej faktiskt.

• Svar 63
  • Visningar 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Intressant att titta på Gaia Rains Facebook sida och även på sidan för "Hunt Saboteurs Sweden" som hon länkar till.  När man läser kommentarsfältet så inser man vilken låg nivå diskussionen förs

• Går inte att föra sakliga diskussioner över Facebook.

• Jag har också stött på kollegor till de lirarna här nere men jag kunde ge igen. Ordentligt dessutom! Har noll till övers för översitterifasoner, och allra minst när det handlar om en majoritet so

Publicerat

Japp, bakom det "goda hatets" dåd så finns ju alltid en "självförskyllan" hos dem utsatte som är värre än brottet i sig.

:rolleyes:

Publicerat

Röstar man på ett part så måste man ju stå bakom alla deras värderingar och metodiker för man kan ju inte bara rösta på en del av partiet när det är val...

Det är lite som de som påstådde att de inget visste när nazisterna for fram och man fortfarande försökte försvara Hitlers politik samtidigt som man blundade för den etniska rensning som pågick. Antingen så backade man Hitler och nazipartiet eller så var man emot det hela.

Nu jämför jag inte vänsterfalangerna med Hitler så skit inte på er nu, men man kan inte rösta på ett politiskt parti bara för att de har en snygg logga utan har man röstat på ett parti så får man också ta ansvaret för hur de agerar.

Jag sympatiserar inte med SD vilket jag har sagt flera gånger men jag blir så förbannad när alla dessa vänstermänniskor försöker hindra den demokratiska processen genom att hota och förbjuda dem att vara verksamma! Det resulterar ju bara i att de andra partierna inte törs hantera de frågorna och så blir det aldrig någon lösning på problematiken som är ett faktum. Detta våldet mot demokratin ger bara partier som SD ännu mer väljare eftersom de, precis som jag, tycker att demokratin är viktig. Titta bara när Alliansen vann valet första gången. Jag vill påstå att den som säkrade det valet för Alliansen var Mona Sahlin. Hon fick sossarna emot sig och så klev tillräckligt många över till Alliansen! Nu skall man inte tro att detta var hela anledningen för de gjorde ett jättebra val själva också, men utan Mona hade det blivit tuffare ;) 

Om inte Vänsterpartiet sätter ner foten och tar avstånd till dessa våldsverkare inom partiet och ungdomsförbundet (snorungar med andra ord) så betyder det att de står bakom dem. Det spelar ingen roll vad de säger för med sin (icke) handling så blir det så per default. Så det är med andra ord tvättäkta kommunism som bubblar fram här för de har ju sin intressanta syn på vad demokrati är? Demokrati så länge ni röstar på de vi säger att ni får rösta på och alla som inte gör det skickar vi till Gulag.

Jag har vid ett par tillfällen röstat blankt i riksdagsvalet men röstat på parti och person i landstingsvalet när det inte funnits ett parti jag har kunnat backa av just denna anledningen. Nästa val riskerar verkligen att bli ett sådant val för i dagsläget finns det inget parti jag vill skall styra denna skutan och det är rätt läskigt... Kanske skulle vi behöva avsätta ALLA sittande politiker och plocka in nya från samhället som inte är maktkåta och i övrigt är helt avgränsade från verkligheten? Jag är nämligen inte övertygad om att man måste vara skolad politiker för att kunna göra ett bra jobb i regeringen - men å andra sidan har vi ju skräckexempel som Fi och MP som visar på raka motsatsen i den tesen så kanske skall man bara dra ett suck och inse att vi är körda oavsett vad vi gör... Vi kan ju alltid be kungen om hjälp... :P 

Publicerat
  • Författare
22 hours ago Adam_7 sa:

De röstberättigade, har valt detta Vänster-folk som skall få skrika/hata.. Utan att få straff , så vad är problemet?

Det är just detta som Svensken har valt..

12 hours ago Adam_7 sa:

Japp. Men majoriteten har valt. Jag ärinte i denna grupp,

Tolkar det första citatet som att vi får skylla oss själva som valt detta och då undrar Du varför det är ett problem om barn hotas.  I det andra citatet menar Du att det inte är ditt fel eftersom du inte röstat vänster. Då blir det ju konstigt när du tycker att det är vettigt att minderåriga hotas?  Du kan inte se det motsägelsefulla själv? 

Publicerat
13 minutes ago Wizard sa:

Vi kan ju alltid be kungen om hjälp... :P 

Nu tycker jag vi glömmer det här och vänder blad.....

/T

Publicerat
42 minutes ago Wizard sa:

Röstar man på ett part så måste man ju stå bakom alla deras värderingar och metodiker för man kan ju inte bara rösta på en del av partiet när det är val...

Det är lite som de som påstådde att de inget visste när nazisterna for fram och man fortfarande försökte försvara Hitlers politik samtidigt som man blundade för den etniska rensning som pågick. Antingen så backade man Hitler och nazipartiet eller så var man emot det hela.

Nu jämför jag inte vänsterfalangerna med Hitler så skit inte på er nu, men man kan inte rösta på ett politiskt parti bara för att de har en snygg logga utan har man röstat på ett parti så får man också ta ansvaret för hur de agerar.

Jag sympatiserar inte med SD vilket jag har sagt flera gånger men jag blir så förbannad när alla dessa vänstermänniskor försöker hindra den demokratiska processen genom att hota och förbjuda dem att vara verksamma! Det resulterar ju bara i att de andra partierna inte törs hantera de frågorna och så blir det aldrig någon lösning på problematiken som är ett faktum. Detta våldet mot demokratin ger bara partier som SD ännu mer väljare eftersom de, precis som jag, tycker att demokratin är viktig. Titta bara när Alliansen vann valet första gången. Jag vill påstå att den som säkrade det valet för Alliansen var Mona Sahlin. Hon fick sossarna emot sig och så klev tillräckligt många över till Alliansen! Nu skall man inte tro att detta var hela anledningen för de gjorde ett jättebra val själva också, men utan Mona hade det blivit tuffare ;) 

Om inte Vänsterpartiet sätter ner foten och tar avstånd till dessa våldsverkare inom partiet och ungdomsförbundet (snorungar men andra ord) så betyder det att de står bakom dem. Det spelar ingen roll vad de säger för med sin (icke) handling så blir det så per default. Så det är med andra ord tvättäkta kommunism som bubblar fram här för de har ju sin intressanta syn på vad demokrati är? Demokrati så länge ni röstar på de vi säger att ni får rösta på och alla som inte gör det skickar vi till Gulag.

Jag har vid ett par tillfällen röstat blankt i riksdagsvalet men röstat på parti och person i landstingsvalet när det inte funnits ett parti jag har kunnat backa av just denna anledningen. Nästa val riskerar verkligen att bli ett sådant val för i dagsläget finns det inget parti jag vill skall styra denna skutan och det är rätt läskigt... Kanske skulle vi behöva avsätta ALLA sittande politiker och plocka in nya från samhället som inte är maktkåta och i övrigt är helt avgränsade från verkligheten? Jag är nämligen inte övertygad om att man måste vara skolad politiker för att kunna göra ett bra jobb i regeringen - men å andra sidan har vi ju skräckexempel som Fi och MP som visar på raka motsatsen i den tesen så kanske skall man bara dra ett suck och inse att vi är körda oavsett vad vi gör... Vi kan ju alltid be kungen om hjälp... :P 

Fast är det verkligen så? Alla partier har ju idioter i sig, inte behöver de som röstat på ett parti också gilla allt som dess medlemmar eller ens representanter gör? 

Publicerat
5 minutes ago alexb sa:

Fast är det verkligen så? Alla partier har ju idioter i sig, inte behöver de som röstat på ett parti också gilla allt som dess medlemmar eller ens representanter gör? 

Det kallas politiskt ansvar...... Något som - de högst uppenbart stenkorkade - Grekerna ännu inte fattat, och de påstår sig ha uppfunnit demokratin.

Det politiska ansvaret fungerar enligt följande enkla flöde: 

Politikerna ställs till svars för sin förda politik (eller opposition) vid de val vi här i Sverige har vart fjärde år.

Väljarna (medborgarna) får då välja den politiker de må ha förtroende för, mot att medborgaren har att ta konsekvenserna av den förda politiken. Korkad politik drabbar med andra ord medborgarna.

I Grekland har man röstat för att få mer än man betalar skatt för - det vill man nu som folk inte ta ansvar för......

Sverige har röstat fram den regering vi har i skrivande stund - därmed måste vi också ta konskvenserna av den politik dårarna för. Man kan liksom inte säga "jag röstade inte på regeringen, så jag skiter i att följa deras politik" för det ansvaret är kollektivt. Däremot kan man då och då få ge dårarna som röstade fram idioterna ett tjyvnyp i demokratins namn.

/T

Publicerat
8 hours ago pmt sa:
9 hours ago pmt sa:

Det kallas politiskt ansvar...... Något som - de högst uppenbart stenkorkade - Grekerna ännu inte fattat, och de påstår sig ha uppfunnit demokratin.

Det politiska ansvaret fungerar enligt följande enkla flöde: 

Politikerna ställs till svars för sin förda politik (eller opposition) vid de val vi här i Sverige har vart fjärde år.

Väljarna (medborgarna) får då välja den politiker de må ha förtroende för, mot att medborgaren har att ta konsekvenserna av den förda politiken. Korkad politik drabbar med andra ord medborgarna.

I Grekland har man röstat för att få mer än man betalar skatt för - det vill man nu som folk inte ta ansvar för......

Sverige har röstat fram den regering vi har i skrivande stund - därmed måste vi också ta konskvenserna av den politik dårarna för. Man kan liksom inte säga "jag röstade inte på regeringen, så jag skiter i att följa deras politik" för det ansvaret är kollektivt. Däremot kan man då och då få ge dårarna som röstade fram idioterna ett tjyvnyp i demokratins namn.

/T

Fast inget av de styrande partierna har väl en politik där det ingår att mordhota folk?

Publicerat
23 minutes ago alexb sa:

Fast inget av de styrande partierna har väl en politik där det ingår att mordhota folk?

Nej - men var i ligger skillnaden mellan att acceptera att så sker (om det sker med goda föresatser dvs på egen sida) och att se det som ett sunt politiskt påtryckningsmedel?

/T

Publicerat
34 minutes ago pmt sa:

Nej - men var i ligger skillnaden mellan att acceptera att så sker (om det sker med goda föresatser dvs på egen sida) och att se det som ett sunt politiskt påtryckningsmedel?

/T

Skillnaden är väl att det är olika saker. Men jag förstår din poäng och har själv svårt att förstå varför miljöpartiet anses som rumsrena om varken vänstern eller sd gör det. Att sossarna sammarbetar med mp är mer logiskt då de nog är de minst "farliga" av de tre extremistpartierna, tror jag, samtidigt som de andra partierna har sin allians. Vi får väl se hur det blir nu om M och SD verkligen gör något gemensamt, MP ligger ju lite risigt till enligt de flesta opålitliga mätningarna.

Publicerat
11 hours ago hulkovius sa:

Tolkar det första citatet som att vi får skylla oss själva som valt detta och då undrar Du varför det är ett problem om barn hotas.  I det andra citatet menar Du att det inte är ditt fel eftersom du inte röstat vänster. Då blir det ju konstigt när du tycker att det är vettigt att minderåriga hotas?  Du kan inte se det motsägelsefulla själv? 

Tror inte vi kan komma längre, om man som du tolkar lite hur man vill så.

Återigen gillar inte att folk hotas, vuxen som barn/ungdom..

Samt tror du redan har fått svar genom andras svar vad jag menar.

Publicerat
15 minutes ago alexb sa:

Skillnaden är väl att det är olika saker.

Nej det är exakt samma sak på ett sluttande plan.

Politiskt våld kan aldrig någonsin accepteras - gillar man inte demokrati får man flytta till NordKorea eller Zimbabve.

Så länge vänstern glider på sitt ansvar så är liksom en SDare med ett järnrör faktiskt alldeles fenomenalt acceptabelt.

/T

Publicerat
2 minutes ago pmt sa:

Nej det är exakt samma sak på ett sluttande plan.

Politiskt våld kan aldrig någonsin accepteras - gillar man inte demokrati får man flytta till NordKorea eller Zimbabve.

Så länge vänstern glider på sitt ansvar så är liksom en SDare med ett järnrör faktiskt alldeles fenomenalt acceptabelt.

/T

Fast det är det inte, ett parti som officiellt går ut med att mordhot är ok, är väldigt skilt från ett parti vars medlemmar mordhotar och partiet tassar på tå kring det.

Publicerat
1 minute ago alexb sa:

Fast det är det inte, ett parti som officiellt går ut med att mordhot är ok, är väldigt skilt från ett parti vars medlemmar mordhotar och partiet tassar på tå kring det.

I min bok är det samma sak - partier har ett "externt språk" och ett "internt språk". Det externa språket ser du på debatter, det interna ser man i partiernas praktiska handling. Tassar man på tå kring medlemmars uppförande så ska man minnas att de därmed faktiskt legitimeras internt. Och legitimeras man internt så har man partiets stöd även om det externa språket pratar med kluven tunga.

Samma skit. Där hjärnan och argumenten tar slut tar nävarna vid......

Rättsligt sett döms för sin gärning, inte vad man sagt att man gjort. Det borde gälla i politiken med.

/T

Publicerat
1 minute ago pmt sa:

I min bok är det samma sak - partier har ett "externt språk" och ett "internt språk". Det externa språket ser du på debatter, det interna ser man i partiernas praktiska handling. Tassar man på tå kring medlemmars uppförande så ska man minnas att de därmed faktiskt legitimeras internt. Och legitimeras man internt så har man partiets stöd även om det externa språket pratar med kluven tunga.

Samma skit. Där hjärnan och argumenten tar slut tar nävarna vid......

Rättsligt sett döms för sin gärning, inte vad man sagt att man gjort. Det borde gälla i politiken med.

/T

Fast det är inte samma sak.

Det är precis så det fungerar i polikien också. Gör partiet dåliga saker tappar de röster.

Publicerat

Hade detta varit grannforat så hade tråden varit låst....:yes:

Men när vi nu ändå pratar för fullt om en tjej som få massa skit för jaktbilder på instagram så undrar jag...  Blir de nån spillningsinventering på älg nu i sommar? Det ha ju pratats om det då det hoppades över ifjol... Sen hoppas jag verkligen att björnskitsinventeringen bli bättre än sist så man hamnar liiite närmare sanningen i hur stor björnstammen egentligen är...

Publicerat
43 minutes ago alexb sa:

Det är precis så det fungerar i polikien också. Gör partiet dåliga saker tappar de röster.

Exakt. Och om man inte "tar kampen" mot facisterna och borgarpacket så förlorar man också röster. Alltså gör man bägge delar, men står officiellt bara för det ena.

Hade man från borgerligt håll organiserat nån som bankat lite vett i byggnads medlemmar när de står och skanderar "go home" utanför ett bygge hade det blivit ett ramaskri - med all rätt. Men varför accepterar man våld från andra hållet?

Vänsterpacket talar med kluven tunga och de borde städa framför egen dörr.

/T

Publicerat
1 minute ago pmt sa:

Vänstern talar med kluven tunga och de borde städa framför egen dörr.

/T

Jepp

Publicerat
29 minutes ago alexb sa:

Jepp

Alls icke. Så länge de inte städar framför egen dörr är det bara drägg och pack som inte är värda någon som helst respekt.

/T

Publicerat
1 minute ago pmt sa:

Alls icke. Så länge de inte städar framför egen dörr är det bara drägg och pack som inte är värda någon som helst respekt.

/T

Hönan eller ägget

Publicerat
Just now alexb sa:

Hönan eller ägget

Det finns ingen höna i den här frågan.....

Revolutionsromantiker förtjänar inget annat än förakt.

/T

Publicerat
Just now pmt sa:

Det finns ingen höna i den här frågan.....

Revolutionsromantiker förtjänar inget annat än förakt.

/T

Nähe, då är det väl bara två ägg då.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Adam_7 sa:

Tror inte vi kan komma längre, om man som du tolkar lite hur man vill så.

Återigen gillar inte att folk hotas, vuxen som barn/ungdom..

Samt tror du redan har fått svar genom andras svar vad jag menar.

där är vi faktiskt helt överens :) men när du undrar hur jag kommer till en viss slutsats baserat på vad som skrivs. då får man lov att se på de meddelanden som skrivits innan något lagts upp. meddelanden skrivna efter är ju inte tillgängliga i skrivandet stund.

Välkommen till forumet :)