Publicerat Februari 13, 20179 yr http://svenskjakt.se/start/nyhet/jagare-utsatt-nathat-och-hot/ Är det bara jag som blir bekymrad när sånt här får fortgå och samhälle/polis inte verkar bry sig? Det som hände i kil är illa nog, men känslan infinner sig att någon galning därute snart gör något riktigt otäckt Jakt är mitt liv, skulle jaga även om någon "djurvän" stod böjd över mig med järnrör.
Publicerat Februari 13, 20179 yr Har varit uppe på p4 Värmland flera gånger idag, även en intervjuv med stolpskottet som drog igång allt. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6629262
Publicerat Februari 13, 20179 yr Författare En vardagsgrej att folk ska utsättas för hot alltså... så jäkla beklämmande...
Publicerat Februari 13, 20179 yr Detta är en populär post. Det är skillnad på "hat" och "hat", det här är väl under "det goda hatets" flagg i Milöpatimedias ögon och behöver därför inte uppmärksammas och bekämpas nämvärt till myndigheternas goda minne.
Publicerat Februari 13, 20179 yr Detta är en populär post. Intressant att titta på Gaia Rains Facebook sida och även på sidan för "Hunt Saboteurs Sweden" som hon länkar till. När man läser kommentarsfältet så inser man vilken låg nivå diskussionen förs på, både från aktivister, men inte minst från jägare. Jägarkollektivet har allt att vinna på att uppträda sakligt och professionellt: Förklara hur saker och ting hänger ihop och hänvisa till relevanta lagar och förordningar. Min gissning är att aktivisterna är yngre förmågor med en övertygelse som är större än deras kunskap i hur vårt svenska samhälle är uppbyggt och vilken plats jakt och jägare har i det samhället. Där kan vi alla hjälpa till genom att sakligt upplysa dem om hur det det fungerar. Att bara kalla aktivisterna för "idioter" gör bara att vi sänker oss till en ovärdigt låg nivå.
Publicerat Februari 14, 20179 yr 13 hours ago redtop sa: Intressant att titta på Gaia Rains Facebook sida och även på sidan för "Hunt Saboteurs Sweden" som hon länkar till. När man läser kommentarsfältet så inser man vilken låg nivå diskussionen förs på, både från aktivister, men inte minst från jägare. Jägarkollektivet har allt att vinna på att uppträda sakligt och professionellt: Förklara hur saker och ting hänger ihop och hänvisa till relevanta lagar och förordningar. Min gissning är att aktivisterna är yngre förmågor med en övertygelse som är större än deras kunskap i hur vårt svenska samhälle är uppbyggt och vilken plats jakt och jägare har i det samhället. Där kan vi alla hjälpa till genom att sakligt upplysa dem om hur det det fungerar. Att bara kalla aktivisterna för "idioter" gör bara att vi sänker oss till en ovärdigt låg nivå. Håller med dig till 110%! Jag har själv reagerat på drevet som blivit i kölvattnet av Agrias fadäs. Att väldigt många jägare sjunker till deras nivå och snarare angriper dem med glåpord och diverse saker. Skulle vara mycket bättre om det fördes en saklig diskussion, eller iaf skrevs sakliga saker på deras facebooksida istället för angrepp...
Publicerat Februari 14, 20179 yr Detta är en populär post. Går inte att föra sakliga diskussioner över Facebook.
Publicerat Februari 14, 20179 yr Detta är en populär post. Det går i vart fall att föra sakliga monologer på facebook. Vad motparten behöver inte spela någon roll. Våra texter läses av många andra än den vi skriver till. Det är av förekommen anledning viktigt att vi skriver saker som upplyser de som ännu inte bildat en uppfattning i frågan - inte för att konvetera en djurrättsaktivist.
Publicerat Februari 14, 20179 yr Reportage om den utsatta tjejen i lolalblaskan http://nwt.se/varmland/2017/02/14/felicia-nathatad-efter-jaktbilder Gå in på tjejens Instagram och ge henne ett "like" eller en kommentar så hon vet att fler står bakom henne.
Publicerat Februari 14, 20179 yr Här i våran närhet har vi kvinnliga jägare som trakasseras, hotas och misshandlas av förtroendevalda från Svenska Jägareförbundet som sitter kvar med förbundets fortsatta förtroende på styrelseposter (omval i går)- och ordensmakten vänder blinda ögat till- så det där är väl ingenting vad veganer gör- när ni har sådana typer bland era egna.
Publicerat Februari 14, 20179 yr Detta är en populär post. 26 minutes ago Dansken sa: Här i våran närhet har vi kvinnliga jägare som trakasseras, hotas och misshandlas av förtroendevalda från Svenska Jägareförbundet som sitter kvar med förbundets fortsatta förtroende på styrelseposter (omval i går)- och ordensmakten vänder blinda ögat till- så det där är väl ingenting vad veganer gör- när ni har sådana typer bland era egna. Jag har också stött på kollegor till de lirarna här nere men jag kunde ge igen. Ordentligt dessutom! Har noll till övers för översitterifasoner, och allra minst när det handlar om en majoritet som ser ner på en minoritet! Lyckligtvis är de inte så många som är sådana skitstövlar, men en är en för mycket i min värld och speciellt om de sitter som representant för vår verksamhet. Det finns en anledning till att jag sade upp mitt medlemskap i SJF och det var hårt eftersom jag har många som jag kallar för mina vänner med lönekuvert från dem, men jag tål inte sandlådor av den typen med specialförmåner och egna agendor så jag gav dem fingret och det offentligt dessutom! Själv har jag helt slutat prata om jakt på sociala medier för att inte utsätta mina barn för eventuella otrevligheter. Jag har fått tillräckligt med skit för min roll här i forumet, men de som försöker någonting via forumet ligger också rätt brunt till eftersom de då inte kan komma undan då jag har allt jag behöver för att kunna identifiera dem i det verkliga livet! Jag tycker dock synd om denna tjejen för hon är bara en vanlig sketen - men driven - jägare. Hade det varit en renodlad troféjägare hade jag kunnat förstå att det kom en del skit, men inte en vanlig jägare. På det planet var det lättare när man bodde i Jämtland för där skulle ingen jävel våga sig på att hota en jägare för oddsen var rätt stor att den som hotade hade minst en handfull släktingar som var jägare och inte minst ett par grannar. Jag får ta och skicka en kort, men vänlig, kommentar till henne jag också då för att visa att vi är fler som stöttar än som är idioter! Om någon känner henne så be henne att regga ett konto här så skall hon få så mycket stöd att hon kommer att kunna sova stående framöver!
Publicerat Februari 14, 20179 yr Jag har aldrig ifrågasatt mitt val att lämna SJF, får man nu höra historier om översitteri så önskar man nästan att det vore möjligt att lämna förbundet igen Raggarö
Publicerat Februari 14, 20179 yr Sedan är det väl inte alltid solklart att det är en Jägare som skriver med "låg" nivå... vill man solka ned en grupp så är det väl utmärkt att låtsas vara en och skriva som en idiot. Givetvis fungerar det också från andra hållet. Vem påstod att det är sant bara för att det står på nätet... mumma för ett "troll" att ge sig in i dessa forum
Publicerat Februari 14, 20179 yr Författare Sant. Det enda jag ångrar med mitt uttåg ur sagda förbund (som var så märkvärdiga att de inte ens orkade bemöta mina synpunkter innan jag gick ur) är att jag bara kunde gå ur en gång i protest. För det här jag önskat såhär i efterhand att jag kunnat göra många gånger. Om de tog tag i problemet med grupper som hotar och tar till våld, och var mer på i vanlig media. (Och inte tog in folk som försökt minska de jakt bara arterna i styrelsen) samt intresserade sig lite för medlemmarnas synpunkter, ja då kunde de få en ny chans, om inte annat kanske det vore värt pengarna att gå ur i protest. Men inget av det kommer nånsin ske, när varken polis eller jägarförbundet reagerar när eftersöksjägare misshandlas i sitt eget hem, ja då är det typ ganska fritt fram för galningarna.
Publicerat Februari 16, 20179 yr Författare Och så fortsätter det med nästa unga jägare som ska hotas, Gustav, och polisen... ja nä jag har redan sagt mitt... läs eländet om ni orkar, men ni kan väl i vart fall visa grabben lite stöd via Facebook #stårbakomgustav ge sig på barn, skäms ta mig tusan SKÄMS! http://svenskjakt.se/start/nyhet/gustav-dodshotas-att-han-ar-jagare/
Publicerat Februari 16, 20179 yr Finns det någonstans man kan visa sitt stöd till killen utan att gå med i bajsfook ?
Publicerat Februari 16, 20179 yr Vad trött man blir. Hur svårt kan det vara och spåra nån som dödshotar folk på internet ?
Publicerat Februari 16, 20179 yr Polisen endera kan eller vill inte, ställ din fråga på flashback istället så får du säkert veta vilken färg på underkläderna den som skrev hoten hade vid tillfället.
Publicerat Februari 16, 20179 yr Fan va trött man blir, va är det med "folk" idag. Är alla sinnesförvirrade??
Publicerat Februari 16, 20179 yr 2 hours ago Ford32 sa: Fan va trött man blir, va är det med "folk" idag. Är alla sinnesförvirrade?? Skulle nästan vilja kalla det 08:iferade. Alltför många har för länge sedan släppt insikten för att om man ska äta kött så måste någon annan först dö, de verkar tyvärr vilja tro att fläskfile tillverkas på lagret hos ICA. En form av självbedrägeri för att man inte riktigt orkar med verkligheten.
Publicerat Februari 18, 20179 yr De röstberättigade, har valt detta Vänster-folk som skall få skrika/hata.. Utan att få straff , så vad är problemet? Det är just detta som Svensken har valt..
Publicerat Februari 18, 20179 yr 1 hour ago Adam_7 sa: De röstberättigade, har valt detta Vänster-folk som skall få skrika/hata.. Utan att få straff , så vad är problemet? Det är just detta som Svensken har valt.. Är du röstberättigad?
Publicerat Februari 19, 20179 yr Hulkovius. Har jag sagt det? Majoriteten av Svenskar har röstat att det (är)ok att vänstern beter sig på detta sätt. Bara kolla SÄPO vilka grupper som dom anser vara det stora problemen, vänsterfolk är ett av dessa. Det är ett stort problem att låta dessa bara springa runt och skrika/hata/bruka våld etc, och samhället/folket bara låter det fortgå.