Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bokat en valp :D!!!! ( NU MED BILDER)!!!!!!!!!

Featured Replies

Publicerat

Nu äntligen har valparna kommit till världen :D:D .. Det blev visst 6 tikar och 1  HANE som tur var . Det var 5 st som ville ha en hane så och jag fick äran att ta den :D Känns ruskigt bra nu om jag får säga så !!

Tiken heter fagra och är gk på vildsvin och ukl .. ! Det är såklart WACHTEL jag pratar om !

Hon ska visst vara väldigt duktig på eftersök också :D

Mvh en supernöjd grundel

• Svar 60
  • Visningar 7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Wow häftigt! Vart är detta någonstans?

Mvh!

Publicerat

Grattis och lycka till!

:D

Publicerat

Tack :D! Det är från stockholms trakten ... .. ni kanske känner till viijägarens kennel !? Därifrån kommer valpen att tas ifrån !

Tiken är skimmel :D Och valpen var lite skimmelaktig framm i ansiktet och rästen brun :D!

Någon kanske har tips om signalhorn eller vanlig pipa som hunden skall gå på !

Är nyfiken på alla sorter och funderingar :D!!

Mvh

Publicerat

finns ju sån där vanlig liten hundvisselpipa i horn. Dom brukar hundarna lyssna ganska bra på.

Publicerat

fan va fint du fick hunden!!host host  :-* hoppas de går fint!

Publicerat

Vad skoj!!  :)  Lycka till med valpen!!

Publicerat

Den vanliga retriverpipan tycker jag är för klen för att vissla in jycke i skogen så jag köpte Tebas värsta, åtminstone sa försäljaren det. Den heter tornado något, låter för-jligt när man blåser! Men den hörs bra och långt så den funkar klockrent! Speciellt då jag introducerat den i samband med käk under min jyckes uppväxt. Han är dock rätt lyhörd så jag plockar lätt in honom även på vanlig tretriverpipa nu..

Lycka till! Kör igång med spår på skoj tidigt!

Mvh!

Publicerat
Den vanliga retriverpipan tycker jag är för klen för att vissla in jycke i skogen så jag köpte Tebas värsta, åtminstone sa försäljaren det. Den heter tornado något, låter för-jligt när man blåser! Men den hörs bra och långt så den funkar klockrent! Speciellt då jag introducerat den i samband med käk under min jyckes uppväxt. Han är dock rätt lyhörd så jag plockar lätt in honom även på vanlig tretriverpipa nu..

Lycka till! Kör igång med spår på skoj tidigt!

Mvh!

Tack!!

Okej ! Vart fick du tag på den pipan någon stanns? ! Heheheh .. jag har hört folk som ska locka in sina hundar med små ljusa ljud enligt mig .. men hunden hör nog desto bättre ! Vissa har ett signal horn som låter f**jävligt .. skrämmer väll bort alla djur inom en radie på 5 km  ;D!!

Spårträning och dressyr kommer det präglas mkt på  :)!

Publicerat

Gtattis då har du några l å n g s a m m a veckor framför dig ;)  själv kör jag med en enkel pipa av ben funkar klockrent!

Bilder kommer väl, hoppas jag och många med mig kan jag lova ::) ::)

MVH JANSSON67

Publicerat

Kolla http://gamla.teba.nu/ Jag kommer inte in på sidan, antingen ligger den nere eller så har jobbet en för gammal upplaga av Explorer.. Kolla efter Tornado. Pipan är platt och lätt böjd på mitten..

Jobba med inkallning och spår, lugna dej med apporteringen ett tag. Min jycke fick ett uselt sök på grund av, som jag tror, för mycket apportering och fågeljakt i början av hans jaktliga karriär. Nu först, tre år senare, börjar han bli bra.

Sen är det som så att en bra hund ska kosta och då snackar jag skor, kameror, sladdar, inredning, filtar, blixtar med mera med mera.. Min jycke är svinigt dyr och han håller nu på att betala av sin skuld via fläckvisa fullkomligt superbra jakter! Tipset är att du skaffar en till rätt snart, en wachtel håller inte en hel dag. De har ett så pass intensivt sätt att jaga på så de bränner sig..

Mvh!

Publicerat

Tack :D!

Bilder kommer när vi hälsat på . Fast han skulle skicka bild på hanen (kanske inte mkt att se när den är 4 dagar) och sen på tiken . så då kan jag visa ! !! Vi kommer hälsa på i slutet av januari! kanske tidigare! Det är en EVIG väntan >:(:P

Hipshot!! är det nått liknande med den här . för det fanns 3 st olika modeller . men det fans bara bild på 1 !!! displayimage.php?album=random&cat=11170&pos=-1159

http://www.jaktsidan.se/coppermine/display...0&pos=-1159

Publicerat

Yepp den är det, funkar skitbra tycker jag.

Mvh!

Publicerat

Beställd !!!  ;D

• 4 weeks later...
Publicerat

lyfter denna tråd igen ... För valpbilderna får jag på mailen imorn .. och ska lägga in imorgon kväll om någon är intresserad att se dvsa:p---

Mvh

Publicerat

vet inte hur jag ska kunna ladda upp bilderna . enra är dom för stora . eller så tar inte sidan emoit denna typ av bild !!!!!!!!

Publicerat

Nu har jag tagit kort med mobilen på datorn . och det blev hyffsade bilder iaf !! Det går att se .. 

Här kommer 3 gulliga bilder på wachtelvalpen :D

BILDERNA ÄR TAGNA MED MOBIL PÅ EN DATASKÄRM : DÄRFÖR DÅLIG KVALITET !! Men det får duga så länge  ;D

post-1170-1169043540_thumb.jpg

post-44-1169043540_thumb.jpg

post-44-1169043541_thumb.jpg

Publicerat

Den ser ju fin ut, men å andra sidan så är ju alla valpar söta, el. nästan iaf. :D

Grattis och lycka till!

• 2 weeks later...
Publicerat

Lyfter upp tråden igen . pga att imorn åker jag österut och häldsar på de små liven !!!

Bilder komemr !!!

Publicerat

Nu bär det iväg österrut .. återkommer emd bilder ikväll om ngn är sugen !!!

MVH

Publicerat

Nu har jag varit och hälsat på ... fy vad underbara dom är !! Ville inte åka där ifrån !

Har en film på min hanvalp när han busar emd mig . han skäller ståndskall på mina fötter! Hur kul som helst . men tror inte jag akn lägga in filmer här !

Tänklte lägga in 7 bilder! Hur goa som helst !

Vilket skall den har .. skrämmer nog livet av en mus iaf ;)

post-1170-1170181543_thumb.jpg

post-44-1170181543_thumb.jpg

post-44-1170181544_thumb.jpg

post-44-1170181545_thumb.jpg

Publicerat

å några fler  :D

post-1170-1170181985_thumb.jpg

post-44-1170181985_thumb.jpg

post-44-1170181986_thumb.jpg

post-44-1170181987_thumb.jpg

Publicerat

Valpar oavsett rasså smälter man. Jag gör iaf. Har en Bordservalp kvar här nu som är 4 mån. Inte fan kan jag sälja den nu

Publicerat

Den ser ju fin ut. Kul med lite foton på den. :D

Lycka till!

• 3 weeks later...
Publicerat

4 DAGAR ;D