Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bokat en valp :D!!!! ( NU MED BILDER)!!!!!!!!!

Featured Replies

Publicerat

Vilken fin valp  :D

• Svar 60
  • Visningar 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

3 Dagar ;D

Publicerat

Så himla söööt! Varför smälter man av det små liven, antingen det är hundar, katter, eller vad det nu månne vara?? Man måste vara kall om man inte smälter! Lycka till med det nya livet! :)

Publicerat

Precis.. lycka till  :-

Tyska hundvalpar är bland det pestigaste jag haft! Ingen hejd kapaciteten att tugga sönder prylar och jag måste säga att de har grymt bra smak dessutom, nöjer sig inte med billiga prylar enbart  >:(

Vår Wachtel var 10 gånger värre än typ tre labbevalpar tillsammans.

Mvh!

Publicerat
Vår Wachtel var 10 gånger värre än typ tre labbevalpar tillsammans.

Min har faktiskt inte käkat upp någoting, visst har han burit runt lite strumpor osv. men inte käkat upp det.

Har väl med uppfostran att göra ;D ;D

Däremot är det en jädra motor i honom, idag när jag släppte ut honom från hundgården ( han är där på eftermidagen när vi jobbar) for han runt i trädgården och jagade en boll i säkert en timme utan att mattas av, fick riktigt ta i för att få honom att sluta och följa med in.

Så ett råd är att hålla i hårt från början annars kan det nog lätt spåra ur, men det är roliga hundar att jobba med.

Publicerat

Det är väl mysigt med hundvalpar! Speciellt när dom tuggarsönder mattes nya vinterstövlar, barnens skolböcker och smiter in i rummet där den inte ska vara och kissar på fina dyra mattan ;). Och uta så grävs tulpanlökar upp, den nykrattade gången ser ut som en meteorit har slagit ner...LOL Smällar man får ta om man inte är uppmärksam! Och fort händer det! Men söta e dom! ;D

Publicerat

Matte måste ha lite översende med en valps framfart i trädgården när man har den lös.

:D

Publicerat

Han hade gärna fått sätta i sig flera kg lök för min del om han gett fan i ungarnas och hustruns skor, mina skor samt en eller två kameror och en blixt tillhörande den gamla kameran!

Mvh!

Publicerat

Sen kanske man borde fundera på var man förvarar dyrabara saker när man har en liten varelse med rakblad till tänder... ;)

Publicerat

Förklara det för två tonåringar samt en hustru som ter sig som en normal tonåring tidvis  ;D

Kamerorna plockade jycken från ett skrivbord, de ansåg vi nog att de borde ligga säkert, men icke..

Mvh!

Publicerat

Jag trodde nötsteken låg säkert på spisen också när den skulle tina...

Tog lång tid att fixa middag den dagen när steken var puts väck... Hade en till som jag tillagade från fryst tillstånd. Blev ingen direkt höjdare...men å andra sidan var vi så hungriga så ingen klagade ;D. Och hunden...jodå, han visste att han hade gjort fel. Som han skämdes när jag tittade på honom. Efter det så la man mat som skulle tinas över natten längst in. Man lär av sina misstag. I alla fall en del av dom.

Publicerat

Nu endast 2 DAGAR!

Har varit och fixat lite prylar och så vidare under dagen ! Leksaker . bur . matskålar . kompostgaller, pipa,mat Osv .! Går väldigt segt nu de sista dagarna !  Men snart är han här ! Wachtelvalpen Cege!!

Ser att spänningen börjar smitta av sig på katterna i huset också ;) Börjar bli rätt oroliga;) hehe !

Även anmält oss till träning Till sommarn . och hösten! VArje söndag  aug.sept.okt!

Så får se vad det blir av denna hund ! :D

Publicerat

1 DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Fyfan . spänninfgen är på topp ! Får sätta mig i kojjan ikväll o tagga ner lite!

Publicerat

Dagen med stort D är kommen! Valpen är på gå¨ng hem ! MMMM Så gött ..! Återkommer emd bilder när jag får tid ;)

Publicerat
Nu endast 2 DAGAR!

Har varit och fixat lite prylar och så vidare under dagen ! Leksaker . bur . matskålar . kompostgaller, pipa,mat Osv .! Går väldigt segt nu de sista dagarna !  Men snart är han här ! Wachtelvalpen Cege!!

Ser att spänningen börjar smitta av sig på katterna i huset också ;) Börjar bli rätt oroliga;) hehe !

Även anmält oss till träning Till sommarn . och hösten! VArje söndag  aug.sept.okt!

Så får se vad det blir av denna hund ! :D

Lycka till med valpen. Simma lugnt med den i år. Träna mkt lydnad och lite jakt, inte tvärtom. Då kommer du nog att få en wachtel som blir bra.
Publicerat

Äntligen har han kommit! Just nu sover han som en stock efter ett hårt lekpass ;) ! hehe nejdå . jobbig bilresa ! han spanar ofta in katterna . fast han stötte på en utav de under bordet . katten blev som en boll .. Cege(valpen) stack som en liten mus och gömde sig! !

post-1170-1172255892_thumb.jpg

post-44-1172255892_thumb.jpg

post-44-1172255893_thumb.jpg

Publicerat

Vilken söt liten valp! Du lär ju inte vara sysslolös den närmsta tiden ;) Grattis!

Publicerat

Söt lien valp och varje valp är en ny erfarenhet. Grattis och Lycka till! :D

Publicerat

Ojdå vad söt den var...vill också skaffa hund snart... :'(

Publicerat

Hej alla vänner! Natten var relativt lugn! Inte ett knyst av valpen . dock lite smådrömmar hade han att:P  Han somnade kl 22.00 och vaknade 07.40  Snabbt ett vrål av Cege och jag for upp ur sängen och ut med valpen .! Det tog max 20 sek för han att släppa 1 bajs 2 kiss! Börjar tajma dessa rastningar relativt bra nu tycker jag ! :D Fast kanske inte ska säga för mkt (pepper pepper ta i trä) ;)...! Mern bilder kommer så småningom!!

Ciao

Publicerat

Underbart, känner igen sig hur kul det är!!!!

Söt valp dessutom!

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej Grundel!

Är lite nyfiken på hur det går för dej med Cege.  ;)

Vore kul att höra hur han utvecklas. :D

Har själv tingat en valp som troligen kommer att komma till världen under nästa vecka (om det blir några valpar)

Publicerat

Hallådär!!

Cege växer så det står härligt till! han är strax över 11 veckor nu !

Och utveklingen går frammåt! Rummsren kan jag inte precis säga att han är än , men klart stora förbättringar mot förrut! promenaderna blir allt längre och längre för att få den lilla råttan att somna på kvällarna! Har redan fått ett drev av lillkillen , ett kattdrev! Katterna värkar tycka det är ganska kul att springa runt i huset och lura bort hunden .. men Cege har en jävla förmåga att hitta katterna under sängar eller uppe på bord eller liknande! och då¨sätte rhan igång med det giftiga ståndskallet! Tills kattskrället tröttnar och sätter fart igen :P ! Bra motion !:D...

Lite utvekling angåënde Cege .. återkommer emd mera!!

Men du skogstokig!

Var ifrån ??

mvh grundel

post-1170-1173370406_thumb.jpg

Publicerat
Men du skogstokig!

Var ifrån ??

mvh grundel

Det är inte från någon kennel utan en uppfödare i Västergötland. Självklart friska och meriterade föräldrar.

Kul att höra om fortsättningen med din vovve!

Grymt söt! :D

Publicerat

Vad söt den är! Lite så där vild och tokig som valpar kan vara förstår jag. ;):D