Publicerat December 27, 20178 yr Författare 2 minutes ago culot sa: Prata m Conny P han tog ju hem sin MK38 fr UK , kan inte vara mega svårare än fr tyskland , dock kanske man får snabba sig på innan Brexit, leta upp en till mig åxå så kan vi få Sköööön rabatt som ankan sa.... Jag vill byta ut Frugans Baikal 12:a mot en 16 Dock ska den ha enkeltryck ! choker är inte ett måste Att plocka hem ifrån UK är inte svårare än något annat EU land, dock lite dyrare kostar ca 300 pund.
Publicerat December 27, 20178 yr 11 minutes ago Tazswe sa: 24 st nya och beg. Så kanske det är men det är ju också vad vi ser, finns ju åtskilliga handlare som inte ligger ute med sina, lite jobbigt att ringa alla bara
Publicerat December 27, 20178 yr 9 minutes ago doenitz sa: En J P Sauer & Sohn drilling, en Heym kombi och en Hva m/20.. Hmmmmmm kanske får leta i gömmorna efter lite 16/65 åt dej
Publicerat December 27, 20178 yr 12 minutes ago Ken1 sa: Hmmmmmm kanske får leta i gömmorna efter lite 16/65 åt dej 16/65 är alltid "gott å finn"..
Publicerat December 27, 20178 yr Kaliber 10 måste juh vara bättre, enligt svenska "marginal på rätt sida" tesen.
Publicerat December 27, 20178 yr 1 hour ago lindgren sa: Kaliber 10 måste juh vara bättre, enligt svenska "marginal på rätt sida" tesen. För egen del har jag ingen erfarenhet av vare sig 12/76, 12/80 eller kaliber 10. Sistnämnda är ju tillåten i Finland men ej här. Vinner man något på den ökade rekylen och ammunitionskostnaden vid praktisk jakt måntro?
Publicerat December 27, 20178 yr 1 minute ago doenitz sa: För egen del har jag ingen erfarenhet av vare sig 12/76, 12/80 eller kaliber 10. Sistnämnda är ju tillåten i Finland men ej här. Vinner man något på den ökade rekylen och ammunitionskostnaden vid praktisk jakt måntro? Nej.
Publicerat December 27, 20178 yr 1 hour ago doenitz sa: 16/65 är alltid "gott å finn".. Har du 65mm i någon?
Publicerat December 27, 20178 yr Just now Ken1 sa: Har du 65mm i någon? I den gamla Hva:n. Övriga är 70 mm..
Publicerat December 27, 20178 yr Är du här nere nån gång så finns Hull 16/65 på hyllan både hos mig och handlarn.
Publicerat December 27, 20178 yr http://www.shootinguk.co.uk/guns/the-great-debate-80276 här finns lite roande läsning på temat 12/16. (Jag har själv 3st kaliber 16:)
Publicerat December 27, 20178 yr 1 hour ago Greifelter sa: http://www.shootinguk.co.uk/guns/the-great-debate-80276 här finns lite roande läsning på temat 12/16. (Jag har själv 3st kaliber 16:) Har inte ALLA det ?? /P
Publicerat December 27, 20178 yr Hur har man råd med träning med en cal16? Det dräller ju inte av billiga skeet eller trapskott till dem. Tre eller femtusen jaktskott gör ingen jägarbörs glad.
Publicerat December 27, 20178 yr 6 hours ago sidelock sa: Tror det är Fair som nytillverkar 16-bockar. Hassel hade en hemma på prov. Det gör de flesta italienska tillverkarna..... 5 hours ago Tazswe sa: Bespoken Guns and Ammo i Danmark är agenter för Fausti. http://m.gunsandammo.dk/side3 Och XXL i Sverige. Fast jag hade nog förr tittat på Guerini eller Rizzini än Fausti eller FAIR. T
Publicerat December 27, 20178 yr 6 minutes ago Nils l sa: Hur har man råd med träning med en cal16? Det dräller ju inte av billiga skeet eller trapskott till dem. Tre eller femtusen jaktskott gör ingen jägarbörs glad. En 26g 16/67 kostar 1:79 om man köper 1000 och det har man ju råd med när man köper 28g till tolvor ? jaktskott laddar jag själv, både 16&12 och det gör mig glad iaf
Publicerat December 27, 20178 yr 11 minutes ago pmt sa: Det gör de flesta italienska tillverkarna..... Och XXL i Sverige. Fast jag hade nog förr tittat på Guerini eller Rizzini än Fausti eller FAIR. T Har nån 16 vapen hemma ? Köpte iofs min 425 sporter 32" oklämd " men det var kanske för att man inte begrep bättre 2000 . /P
Publicerat December 27, 20178 yr Författare 35 minutes ago pmt sa: Fast jag hade nog förr tittat på Guerini eller Rizzini än Fausti eller FAIR. T Fausti brukar ju hyllas av många skribenter, har man spanat mer på systrarna än vapnen ? Har inte kladdat på någon själv så jag har noll koll.
Publicerat December 27, 20178 yr Författare 3 hours ago sidelock sa: Är du här nere nån gång så finns Hull 16/65 på hyllan både hos mig och handlarn. Gillar Hull High Phesant men i kal 16 så är det max 28g i 65 or, i kal 12 så får du 32g. Skall man köra 28gr så funkar Gamebore Pure Gold i kal 12 bra.
Publicerat December 27, 20178 yr Detta är en populär post. 1 hour ago Nils l sa: Hur har man råd med träning med en cal16? Det dräller ju inte av billiga skeet eller trapskott till dem. Tre eller femtusen jaktskott gör ingen jägarbörs glad. Har inget med att ha råd att göra......... Har man ett kall så har man annars skulle alla köra v8a..... Hade jag bara 16kal så hade jag nog fan tränat med det oavsett vad det kostar, för det hade legat i MITT intresse. Jägarbörsen blir inte gladare med ett fler tal skadeskjutningar för att DU tyckte det va dyrt att träna...... Jakt är dyrt så är det bara vilken kaliber du än använder, vissa jagar och tränar med klass. Thats it.
Publicerat December 27, 20178 yr Författare 3 hours ago Greifelter sa: http://www.shootinguk.co.uk/guns/the-great-debate-80276 här finns lite roande läsning på temat 12/16. (Jag har själv 3st kaliber 16:) Slutsatsen är ju att det är bara snobbar med lila knätofsar som har kaliber 16. Lila!, en riktig man har ju orange knätofsar. Edit, jag hittade ett par lila knätofsar i strumplådan
Publicerat December 27, 20178 yr 29 minutes ago Tazswe sa: Gillar Hull High Phesant men i kal 16 så är det max 28g i 65 or, i kal 12 så får du 32g. Skall man köra 28gr så funkar Gamebore Pure Gold i kal 12 bra. Märker du någon skillnad? I så fall kan man dra upp patronläget och skjuta high pheasant 16/70 32g.
Publicerat December 27, 20178 yr 5 minutes ago Tazswe sa: Slutsatsen är ju att det är bara snobbar med lila knätofsar som har kaliber 16. Lila!, en riktig man har ju orange knätofsar. Edit, jag hittade ett par lila knätofsar i strumplådan Lämnar aldrig mina LILA tofsar hemma när jag haspar ner Merkel 8tan
Publicerat December 27, 20178 yr Författare 6 minutes ago sidelock sa: Märker du någon skillnad? I så fall kan man dra upp patronläget och skjuta high pheasant 16/70 32g. Jag har ett helt gäng med SVS kal 12 som är betydligt lättare och har bättre balans än vilken kal 16 som helst som du kan visa upp. Det finns inget som en gammal tantkaliber i kal 16 som inte en kal 12 eller 20 klarar av.
Publicerat December 27, 20178 yr 4 minutes ago Tazswe sa: Jag har ett helt gäng med SVS kal 12 som är betydligt lättare och har bättre balans än vilken kal 16 som helst som du kan visa upp. Det finns inget som en gammal tantkaliber i kal 16 som inte en kal 12 eller 20 klarar av. Tror du på tomten också????????
Publicerat December 27, 20178 yr Författare 6 minutes ago Ken1 sa: Tror du på tomten också???????? Apropå påstående ett eller två?