Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Underskattade och överskattade vapen

Featured Replies

Publicerat
22 minutes ago Mad Mike sa:

Samma här, jag har nog den sämsta skiten som går att köpa för pengar i skåpet men varje gång jag drar i avtryckaren dör något lik förbannat ;)

/Mike

Fan, förvarar du din i skåpet :ooch dålig har jag förstått att den va sedan länge:wink:. Jag har läst om de där döingarna de hittat på färjorna på Ålandshav:D.

PS: Ursäkta Mike jag läste fel:rolleyes:. Läste avtryckaren som spaken först:whistling:

• Svar 159
  • Visningar 15,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag är jävligt nöjd med min studsare och skjuter bra med den. Jag skiter fullkomligt i vad ni andra skjuter med, men hoppas att ni gillar erat val av vapen och att ni skjuter bra med vad ni har.

• Ja det där strulet är besvärligt. Riktigt besvärligt: Dom skjuter bra rakt ur kartongen... Snuskigt bra. Man byter pipa och kaliber och kontrollskjuter- och skotten sitter precis där dom satt sist.

• Du behöver inte vara avundsjuk- du kommer också och köpa en när du får råd 

Posted Images

Publicerat
31 minutes ago faxe sa:

Jag är jävligt nöjd med min studsare och skjuter bra med den:yes:. Jag skiter fullkomligt i vad ni andra skjuter med, men hoppas att ni gillar erat val av vapen och att ni skjuter bra med vad ni har:excl:.

Men Faxe så förnuftig får man inte va i en internetdiskussion. ;)

Allt JAG har är givetvis bäst och annat är skit fram till jag byter då är det nya det bästa och det jag hade innan givetvis sämre än det jag har nu :P

(Inlägget kan innehålla spår av ironi)

Publicerat
4 minutes ago TekDr sa:

Allt JAG har är givetvis bäst och annat är skit fram till jag byter då är det nya det bästa och det jag hade innan givetvis sämre än det jag har nu :P

Ändå tråkigare svar på det. Säger inte att det jag har är bäst, utan helt enkelt så gillar jag vad jag har, och grejorna levererar. Och självklart så har jag ingen 30-06:a (obs ingen ironi!!)B).

Publicerat
3 minutes ago TekDr sa:

Hehehe hade inte rekylen vart så jobbig på min gamla hqv 640 30-06 så hade jag behållet den ist för dom två 1900 jag har nu pga lådans underbart fina gång 

Publicerat

Råget skjuten med Tikka, hade man skjutit den med nåt annat..

1. Djuret hade inte dött 

2. Det är oetiskt att använda nåt annat än Tikka, bra skottplacering är A och O.

Med facit i hand så är allt annat än Tikka överskattat. 

20171111_214317.jpg

Publicerat
42 minutes ago faxe sa:

Jag är jävligt nöjd med min studsare och skjuter bra med den:yes:. Jag skiter fullkomligt i vad ni andra skjuter med, men hoppas att ni gillar erat val av vapen och att ni skjuter bra med vad ni har:excl:.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Verkar dock vara oerhört provocerande för många, vilket är otroligt underhållande. 

Publicerat

Allt jag kunde läsa där va. Bla bla bla bla bla Tikka överskattat :D:D:D

Publicerat

Härligt RS tjabblet börjar avta och JS börjar åter lysa igenom:thumbsup:.

Publicerat
1 minute ago Ken1 sa:

Allt jag kunde läsa där va. Bla bla bla bla bla Tikka överskattat :D:D:D

Nu avslöjade du vad du använder... Blaser, fått slutstycket i fejset för många ggr och ser därmed suddigt. 

Publicerat

Spelar ingen roll vad man har allt skit rostar.

Har man tur smäller de när man trycker av.

Har man ännu mer tur tar de där man tänkt.

S

Publicerat
10 minutes ago Varmint sa:

Nu avslöjade du vad du använder... Blaser, fått slutstycket i fejset för många ggr och ser därmed suddigt. 

Blääääääser är det sista som kommer in i mina skåp ;)

Publicerat
10 minutes ago Varmint sa:

Sorry men hans garderob innehåller ungefär samma billiga skit som min...och hans djur dör också varje gång det smäller:P

/Mike

Publicerat
1 hour ago killer_mouse sa:

Jo du försvarar ditt blaserägande rätt rejält 

Varför jag tycker varför just rakrepeterare är överskattat är att dom tillför exakt noll i prestanda dom är inte säkrare dom är inte speciellt snabbare på andra skottet  precisionen är inte bättre än annat enda dom har är en liten grupp bokstavstroende som gladeligen höjer dom till skyarna och måste kasta alla otrogna på elden pga av sitt egna val

Varför jag anser att spänntagenten är överskattad är att vad är behovet? Vad är vinsten över en flaggsäkring säkerhetsmässigt? 

Vinsten över en flagg säkring, är att de vapnen oftast inte har pipbytes system...

NEJ jag försvarar inte blasern eller rakrepeter. De är inte överlägsna mot en vanlig repeter studsare, men de är inte heller sämre.

Det är en bra studsare med bra precision, en bra säkring och ett riktigt bra pipbytes system. Men det är inte Guds gåva till jägarna.

du målar upp det som att det rör sig om blaser fanatiker (sekt liknade) men i själva verket hör man fler som hatar blaser och gör det enbart för att de har fått för sig det.

Publicerat

För egen del hatar jag inte blaser men är inte beredd att betala pengarna för en, en begagnad remmy 700 ger mig lika mycket jakt,kött och glädje för vad bara snabbfästet till blaser kostar.

Och ja jag har råd att köpa blaser och alla andra pipbytare också.

/Mike

Publicerat
2 minutes ago Mad Mike sa:

För egen del hatar jag inte blaser men är inte beredd att betala pengarna för en, en begagnad remmy 700 ger mig lika mycket jakt,kött och glädje för vad bara snabbfästet till blaser kostar.

Och ja jag har råd att köpa blaser och alla andra pipbytare också.

/Mike

Metoo :lol:

Publicerat

Överskattade alla luftgevär Anders L Dahlman sysslade med BSA carbin och Webley Tracker mfl. 

Fortsättning följer /C

Publicerat
  • Författare
41 minutes ago Christian N sa:

Överskattade alla luftgevär Anders L Dahlman sysslade med BSA carbin och Webley Tracker mfl. 

Fortsättning följer /C

Ahh du gav bra inspiration där! 

Ännu en överskattad sak: Gamo luftgevär och dito kolsyrerevolver. Båda pajade efter ett par år och geväret sköt inte nåt vidare heller.

Och apropå vapen som karriären inleddes med.

Underskattad: Winchester 9422 xtr i 22lr i rollen som introduktionsvapen för unga och nya skyttar. Liten, lätt, aldrig strulat, lätt att ladda och skjuter tillräckligt bra för sitt syfte. Framförallt rolig.

Publicerat
8 hours ago 19Henke94 sa:

Vinsten över en flagg säkring, är att de vapnen oftast inte har pipbytes system...

NEJ jag försvarar inte blasern eller rakrepeter. De är inte överlägsna mot en vanlig repeter studsare, men de är inte heller sämre.

Det är en bra studsare med bra precision, en bra säkring och ett riktigt bra pipbytes system. Men det är inte Guds gåva till jägarna.

du målar upp det som att det rör sig om blaser fanatiker (sekt liknade) men i själva verket hör man fler som hatar blaser och gör det enbart för att de har fått för sig det.

Alltså är du dum på riktigt? 

Publicerat

Underskattat: Valnöt?

Överskattat: Formsprutad plast!

Publicerat
1 hour ago killer_mouse sa:

Alltså är du dum på riktigt? 

Lugn nu. ;) 

Det är inget fel i att äga en Blaser, det bara sänder vissa signaler om hur du är som person. Ungefär som att gå till gymet och där enbart använda rumpmaskinerna. Det är inget fel i det, ingen har ont av det, det bara sänder vissa signaler om hur du är som person. :biggrin: 

Mvh sidelock, som trots tidigare svador anser Blasers vapen som goda bruksföremål.

Publicerat

Haha! Varför övergår alltid alla diskusioner i huruvida Blaser är bra eller bajs? Säga vad men vill om Blaser, men det väcker stora känslor...:D

Publicerat

Överskattat: Grade-rankade träkolvar och hällristningar i metallen.

Underskattat: Jänke-spett

Ang. Blaser så har jag ingen själv men var riktigt sugen en period och även om jag har råd, så tyckte jag att 60 papp för en den typen av bössa inte på något sätt var motiverat -  med det sagt skulle jag gärna lägga 120 papp på en Barrett M107A1....

Publicerat
1 minute ago dru sa:

Överskattat: Grade-rankade träkolvar och hällristningar i metallen.

Underskattat: Jänke-spett

Ja dessutom är det inte ovanligt på dessa "konstverk" i trä att fibrerna ligger helt fel genom pistolgreppet!

Jo, anser både Winchester och Ruger som grovt underskattade! Båda är mycket fina bössor som tål att användas och som inte falerar av ett gruskorn eller två! :)

Publicerat
17 hours ago Hovdeknuten sa:

Må bare legge til Baikal hagler som den aller aller mest overskattade...!?

Intressant! Tror aldrig jag hört någon säga nåt positivt om dem...