Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare 6 minutes ago LGH sa: Har själv en Remington Model Seven CDL, ursprungligen i .308 Win men numera i .358 Win. Rekommenderar varmt. Slutstyckesgång som får de flesta Sauer/Tikka/S&L att verka trögrepeterade, även om det säkert inte är samma på alla exemplar. Dessutom sticker jag ut hakan och säger att den (CDL:en) är snygg! Har haft remmystudsare i mängder med år och har det fortfarande,att säkringen bara låser avtryckaren är inget jag har problem med men på just denna bössan vill jag att säkringen låser även slutstycket. /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr Just now Mad Mike sa: Har haft remmystudsare i mängder med år och har det fortfarande,att säkringen bara låser avtryckaren är inget jag har problem med men på just denna bössan vill jag att säkringen låser även slutstycket. Dåså, Ruger 77 eller varför inte en Winchester M70 i .308?
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare 6 minutes ago sidelock sa: Sako Forester? fel piplängd och dom väger inte in under 3.5kilo så gränsfall /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare 4 minutes ago LGH sa: Dåså, Ruger 77 eller varför inte en Winchester M70 i .308? M77 har jag som sagt ett gott öga till,finns flera kortpipiga modeller, winnie 70 har väl dåligt med korta pipor i sortimentet och det i kombination med lång låda gör den till ett sämre alternativ än ruger. /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr 3 minutes ago Mad Mike sa: Har haft remmystudsare i mängder med år och har det fortfarande,att säkringen bara låser avtryckaren är inget jag har problem med men på just denna bössan vill jag att säkringen låser även slutstycket. /Mike Slänger in en till då (utan att ha hållit i en själv, men på pappret ser det intressant ut.) Howa alpine mountain rifle. 2,6 kg ren. Löstagbart boxmag. 3-läges säkring. Utan att veta säkert så anar jag att det är en 1500 med supertunn sugrörspipa. Det som kanske kan stöta sig med känsliga användare är att underbeslag och magasin är i plast. /Patrik
Publicerat Januari 17, 20188 yr 51 minutes ago erpet sa: Eller 51cm, med träkolv: https://www.frankonia.de/Repetierbüchse+M12+Solid/Mauser/Ansicht.html?Artikelnummer=183895&lastSelected=f_s_Modell&f_s_marke=Mauser&f_s_Modell=Mauser+M+12&navCategoryId=62205 Go'bössa! Jag gillar M12an. Den är osedvanligt 'rekorderlig' för att vara en 'nybössa'. Bra säkring! Finns ju också med uppspänningstangent, men ser inte vitsen med detta när säkringen på den vanliga är så pass bra
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare 42 minutes ago Patrik L sa: Slänger in en till då (utan att ha hållit i en själv, men på pappret ser det intressant ut.) Howa alpine mountain rifle. 2,6 kg ren. Löstagbart boxmag. 3-läges säkring. Utan att veta säkert så anar jag att det är en 1500 med supertunn sugrörspipa. Det som kanske kan stöta sig med känsliga användare är att underbeslag och magasin är i plast. /Patrik Mycket intressant! Kräver mer undersökning från min sida. För övrigt så kan jag inte bli mer imponerad över hur mycket kunskap det finns på forumet om man bara frågar /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr 45 minutes ago Dr Krall sa: Go'bössa! Jag gillar M12an. Den är osedvanligt 'rekorderlig' för att vara en 'nybössa'. Bra säkring! Finns ju också med uppspänningstangent, men ser inte vitsen med detta när säkringen på den vanliga är så pass bra Jarå. Jag har själv en Extreme (56cm) med spänntangent. Hyfsat gedigen bössa, även om den ger lite onödigt mycket resonans då man stänger mekanismen. Men det är väl så på bössor med syntetkolv i den prisklassen. Fördelen med spänntangenten är att den är rätt tyst. Nackdelen att den kan klicka med viss ammunition (i mitt fall en halv ask Cineshot), så det är viktigt att prova ut ammon noggrannt och inte "lämna batchen" i onödan.
Publicerat Januari 17, 20188 yr Hittade en till. Bergara B14 Hunter. Går att få med löstagbart magasin och öppna riktmedel i 308. Något hög vikt kanske på 3,2kg (7,1 lbs) men då har den 56cm pipa.
Publicerat Januari 17, 20188 yr Ironin.. du skaffar en Howa Miniaction(liknande) i klass 1.. Tror den bössan är rejält mysig, jättenyfiken på kolven!
Publicerat Januari 17, 20188 yr Hur ställer du dig till en helstock, Heym, Sako eller Mannlicher? Min stalker är en lätt och kort helstock med högförstorande entumsoptik. < 3,3kg all inclusive.
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare Kan absolut tänka mig en helstock men om jag inte minns fel så väger heyms dito in på 3.6-3.7 kilo? /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare En mannlicher luxus helstock vore inte otäck faktiskt, radmagasin och väger inte in allt för tungt tror jag? /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr 2 minutes ago Mad Mike sa: En mannlicher luxus helstock vore inte otäck faktiskt, radmagasin och väger inte in allt för tungt tror jag? /Mike Är det inte rullmagasin på dem? som ger en skitful klumpigt bred stock?
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare Just now MarkusR sa: Är det inte rullmagasin på dem? som ger en skitful klumpigt bred stock? Inte i luxus serien där har du radmagasin i stål. Rullmagasin i plast på resten. /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr Just now Mad Mike sa: Inte i luxus serien där har du radmagasin i stål. Rullmagasin i plast på resten. /Mike Jamendåså, även om funktionen säkert är helt oklanderlig så är den breda lådan ful Radmagasin
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare En luxus halvstock väger in runt 3.5kilo så då borde helstocken vara några hekto lättare, klart intressant! /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare Hmm vill minnas att mannlicher luxus har snälltryck som standard, vore ett enormt plus. Någon som har en och kan bekräfta? /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr 12 minutes ago Mad Mike sa: Hmm vill minnas att mannlicher luxus har snälltryck som standard, vore ett enormt plus. Någon som har en och kan bekräfta? /Mike Har också för mig det, och brno m21 likaså.
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare 46 minutes ago hs_merkel sa: Kiplauf? Men är väll kaka på kaka med drillingen din? Inte riktigt då drillingen har klass2 pipa men jag vill ha repeter här. /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr Ska vi tolka dina uteblivna svar på "tipsen" om T3 som att det är för mycket "brunsås" över det?
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare 21 minutes ago Joacim sa: Ska vi tolka dina uteblivna svar på "tipsen" om T3 som att det är för mycket "brunsås" över det? Nja snarare att T3 inte talar till mig,tycker bössan är helt utan själ även om konstruktionen är bra. /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare hmmm torsbo har visst två st mannlicherhelstockar en 6.5 och en 308 som ser väldigt trevliga ut.......ingen som har ett ärende dit och kan slå en flukt? /Mike
Publicerat Januari 17, 20188 yr 9 hours ago Mad Mike sa: Snokade just fram att finnwolf väger runt 4.0 kilo så den går bort. /Mike Nja, direkt ut från skåpet så väger den som bor här 3,3kg utan optik.