Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GTG - Gun to go.

Featured Replies

Publicerat

Du kan ju vara försökskanin på en sådan!

Winchestersäkring, super lätt. kort pipa m.m.

http://www.kimberamerica.com/adirondack

//Danielj 

• Svar 388
  • Visningar 37k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hängde således på låset hos Svante 10:00 då dagen hade andra saker inplanerade också.  Hittade rugerhelstocken direkt och konstaterade lika snabbt att stålbeslaget som avslutar helstocken vid myn

• Tänk vad mycket papper polisen kunde spara om dom skrev dina licenser för stunden på en liten whiteboard du kunde ha i fickan 

• Jag ville väl prova på att göra en "Hipshot" /Mike

Posted Images

Publicerat
  • Författare
17 minutes ago danielj sa:

//Danielj 

Det skulle jag kunna vara!

Eller så blir det en Mauser M66 helstock eller en Winchester 94AE i 307win......man vet aldrig med mig:lol:

/Mike

Publicerat
8 minutes ago Mad Mike sa:

Det skulle jag kunna vara!

Eller så blir det en Mauser M66 helstock eller en Winchester 94AE i 307win......man vet aldrig med mig:lol:

/Mike

Näänää nu är du god och beställer en så jag slipper fundera mer ;)

//Danielj

Publicerat
  • Författare

Fan Dansken det där borde egentligen vara dina drömbössor! vartefter dom packar ihop så blir det jobb i mängder för dig:P

Vad du benämner som skit heter på amerikanska " Rugged" = strongly made and capable of withstanding rough handling:D

/Mike

Publicerat
1 hour ago danielj sa:

//Danielj 

Tyvärr är inte Kimber vad dom har varit! :(

Publicerat
  • Författare

Får gärna vara jänkejärn känner jag (jag vet att jag är skadad)

Nu sprang jag på den här kalibern vilken i stort sett duplicerar 308 win.

https://en.wikipedia.org/wiki/.308_Marlin_Express

/Mike

Publicerat

Du kanske vill köpa min blueprintade winchester 70 med pushfeed och bygga något trevligt? ;) för närvarande 6,5x55Ai med lång  tjockispipa. 

Publicerat
  • Författare
18 minutes ago MarkusR sa:

Du kanske vill köpa min blueprintade winchester 70 med pushfeed och bygga något trevligt? ;) för närvarande 6,5x55Ai med lång  tjockispipa. 

Näe har byggt klart:P börjar bli rätt insnöad på en ruger m77 då warne har quick mount fästen vilket blir perfekt med de öppna riktmedlen,inga klackar och skit i vägen.

Sen byter man ut kornet till detta.

https://www.brownells.se/RUGER-M77-FIBER-OPTIC-FRONT-SIGHT-330-Fiber-Optic-Front-Sight-Steel-Red-NECG-M77-Mark-II-M77-No-1-661000066

/Mike

Publicerat
1 minute ago Mad Mike sa:

Näe har byggt klart:P börjar bli rätt insnöad på en ruger m77 då warne har quick mount fästen vilket blir perfekt med de öppna riktmedlen,inga klackar och skit i vägen.

/Mike

Ruger M77 är helt klart underskattad! Bra bössor som dessutom tilltalar ögat! :)

Publicerat
Just now Mad Mike sa:

/Mike

Jag har läst tillräckligt mycket positivt om m77an för att vara redigt nyfiken nu. Jag planerar ju för en smidig allroundbössa lite enligt ditt GtG koncept. Jag är inte så fokuserad på låg vikt, smidig och välbalanserad är viktigare, jag vill dessutom ha dämpare. Planen hittills är winnyn med 50cm pipa och 8x57 med hausken jd151 som är liten och smidig. 

Hittills har min GtG varit 338an, men den är 125cm och har 56mm kikare, lååångt från smidig. 

Publicerat
43 minutes ago Mad Mike sa:

Får gärna vara jänkejärn känner jag (jag vet att jag är skadad)

Nu sprang jag på den här kalibern vilken i stort sett duplicerar 308 win.

https://en.wikipedia.org/wiki/.308_Marlin_Express

/Mike

Fan skrev du inte i början att det skulle va lätt att köpa ammo och du viftade bort 358win av den anledningen :lol::P

Publicerat
  • Författare
2 minutes ago TekDr sa:

Fan skrev du inte i början att det skulle va lätt att köpa ammo och du viftade bort 358win av den anledningen :lol::P

Jo men det här hör till min sjukdomsbild:lol: när jag sen kollar,vikt,längd,kikarmontage,tillgång till ammo och hylsor så föll den platt.

Tillbaks till ordningen Ruger M77;)

/Mike

Publicerat
21 hours ago Mad Mike sa:

Tror jag behöver planera in en roadtrip till torsbo då det mesta i vapenväg som avhandlats här finns på plats där inkl Browning tracker blr.

/Mike

Jag hänger på! Lånar farsans släp B)

3 hours ago Mad Mike sa:

Tänker nog om angående browning blr då alla inkl browning själva säger att vad ni än gör försök inte ta isär vapnet för ni kommer inte få ihop det igen,tydligen mycket mer komplicerad mekanism än vad man kan tro.

Så kort karbin eller helstock är åter ensamma på listan.

Då jag lider av någon sorts vapenrelaterad åkomma som inte diagnosticerats så blir knappast något annat aktuellt än remington seven eller ruger m77 rsi hur gärna jag än vill:ph34r:

/Mike

Fan.. jag trodde på allvar att du frisknat till ett tag.. Hoppades på Howa här.. 

Publicerat
8 minutes ago Mad Mike sa:

Jo men det här hör till min sjukdomsbild:lol: när jag sen kollar,vikt,längd,kikarmontage,tillgång till ammo och hylsor så föll den platt.

Tillbaks till ordningen Ruger M77;)

/Mike

Vi har nog alla nån sjukdom här för jag börjar också bli sugen på en lätt pürschbössa nu :ph34r: 

Äger ju bara tunga, långa härk till bössor så nu börjar det klia efter en lätt pipbytare  så jag kan lägga Sakon på målskjutning.....

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago TekDr sa:

Äger ju bara tunga, långa härk till bössor 

Efter ett antal års släpande så ruttnar man....it gets really old on ya!

/Mike

Publicerat
9 minutes ago Mad Mike sa:

Efter ett antal års släpande så ruttnar man....it gets really old on ya!

/Mike

Jag lider inte så mycket av vikt som sådan, min hundförarbössa väger 5kg med allt, dock tänkt att banta den lite med en lättare syntetkolv och kanske en lättare dämpare om de blir licensfria. Sen skjuter jag mångdubbelt bättre med en tung bössa med tyngdpunkt typ 5cm framför främre stockbulten.

Men jag saknar lite att ha variationen och skåpet är trångt så nån form av pipbytare är ett måste och då kan jag ju sikta på en lätt sådan.

Publicerat
4 hours ago Dansken sa:

Jag kommer inte ihåg vilket av dessa lågprisvidunder det var att avtryckaren satt med 2 rörstift.. verkligen professionellt.

Du kanske tänker på Ruger American?

062773C7-5CD6-41D7-A73C-F5934346840C.thumb.jpeg.5744cfdbd9fa9941234a17f58fb3a913.jpeg

Sauer 100 är också ett jäkla mög när jag öppnade den när jag skulle göra en gänga. Fin samling distansringar runt bakre lådskruven istället för en pelare eller annan mer trovärdig distans:

9BA6868E-56F5-461E-9368-ECD0AC717EB7.thumb.jpeg.b63d1094d49716f0c83cbf83581d20f7.jpeg 

Publicerat

På min CG4000 (sauer 200) sitter också tryckeshuset med två rörpinnar :ph34r:, om än lite mer högkvalitativa sådana men rörpinnar ändå....

Publicerat

Dakota gör ju en läcker helstock. Torsbo tar väl hem om man vill..."if money isn't an issue" :thumbsup:

http://www.dakotaarms.com/model76.html

Screenshot_20180120-233922.png

Publicerat

nu har jag iofs inte läst hela tråden men en Browning bar skulle väl kunna vara ett alternativ öppna riktmedel löst magasin pålitlig och hyffsad vikt å korta pipor  

Publicerat
9 hours ago Mad Mike sa:

I min vilda iver att hitta en rugerkatalog (eftersom jag varit en notorisk katalogsamlare sedan unga år var jag säker på åt åtminstone 1 skulle finnas)så dök denna klenod upp anno 1970.

I den mån det överhuvudtaget finns kataloger idag så är dom inte i närheten av dåtidens.

/Mike

20180120_230005.jpg

20180120_225926.jpg

20180120_225939.jpg

Du har inte ngt om browning signature? Hade kataloger kvar i barndomshemmet men dessa försvann tyvärr vid uppdelningen av dödsboet

Publicerat
  • Författare
58 minutes ago andershermansson7 sa:

Du har inte ngt om browning signature? Hade kataloger kvar i barndomshemmet men dessa försvann tyvärr vid uppdelningen av dödsboet

Nej tyvärr, mitt fokus har alltid varit kulvapen och ammunition från usa:lol:

Man kan inte fresta med något ur en Rugerkatalog:P

/Mike

20180121_095952.jpg