Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trakasseri av halvauto skyttar ?

Featured Replies

Publicerat

Hur är det på era hamma banor ?  Får halvauto skyttar ( hagel ) nyttja de små gummilapparna  (som man hittar oftast i höger hörn av skjutbåset )till det dom är avsedda för dvs vila pipan på i väntan på sin tur ?  ( OBS ! Detta är inget skämt utan på fullt allvar )  jag har letat i säkB om det står nåt men kammat noll.

/P

• Svar 121
  • Visningar 12,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag fick svar ifrån ordf .  Och antingen har helvetet frusit til is eller så ser det ut som förnuftet har segrat ... jag har dock på känn vart tokerierna har sin källa och den källan fanns med i

• Varje år nu sen jag om startade mitt tävlande har jag fått förfrågan att gå med i Haninge med lockande av tillgänglighet när jag vill billigare serier och Stockholms bästa träning. Anledningen till at

• Det funkar som det sig bör på en skjutbana med tillägget av den gemytliga stämningen en mindre bana har...  /P

Publicerat

Hörde aldrig en invändning om det när jag sköt halvauto. Dock alltid med tillbakadraget slutstycke...

Publicerat

Varför skulle dom inte få det? Dom är ju till för det och ha pipan i ofarlig riktning! 

Publicerat

Samma regler som för alla andra bössor utöver att man får plocka hylsor.

Publicerat

Jag har inte mött problem här alls, det lilla jag varit på hagelbanorna med A5an. 

Publicerat

Har inte halvautoskyttar ork att vila bössan på foten som alla andra? ?

Jag har aldrig sett några gummilappar på nån skjutbana... fast å andra sidan letar jag inte till höger i alla skrymslen och vrår 

Publicerat
21 minutes ago Dahla sa:

Jag har aldrig sett några gummilappar på nån skjutbana... fast å andra sidan letar jag inte till höger i alla skrymslen och vrår 

Har för vana att alltid undvika ha kroppsdelar jag vill behålla framför mynningen. ?

Publicerat

Skulle nån klaga på att du använder Gummilappen så be han/hon/det fara å flyga 

Publicerat
  • Författare
9 hours ago killer_mouse sa:

Skulle nån klaga på att du använder Gummilappen så be han/hon/det fara å flyga 

Nu förhåller det sig att på MIN hemmabana är skjutledarens ord LAG,  allt enligt klubbens regler.

Så även om skjutledaren gör FEL så är det RÄTT  !!  och om jag inte följer skjutledarens anvisning får han avisa mig från 

banan, allt enligt klubbens regler.  

/ P

Publicerat
  • Författare
10 hours ago Dahla sa:

grejen är att  jag får inte hålla pipan NEDÅT  som de med brytvapen får.. ( jag är fortfarande allvarlig )  

Publicerat
  • Författare
10 hours ago Holz sa:

Har för vana att alltid undvika ha kroppsdelar jag vill behålla framför mynningen. ?

Ja då vill du inte skjuta sporting på min hemmabana för där tvingas du stå med pipan upp när du vänta på din tur.

/ P

Publicerat
  • Författare
11 hours ago MarkusR sa:

Jag har inte mött problem här alls, det lilla jag varit på hagelbanorna med A5an. 

Gratulerar !   och det gäller alla halvauto  inte bara mina ?

Publicerat
  • Författare
11 hours ago sidelock sa:

Samma regler som för alla andra bössor utöver att man får plocka hylsor.

Skönt att höra att din bana är  " normal "

Publicerat
  • Författare
11 hours ago Ken1 sa:

Varför skulle dom inte få det? Dom är ju till för det och ha pipan i ofarlig riktning! 

Ja jag frågade om skjutlederen var allvarlig och han svarar " new rules "  ( självklart är det som vanligt inte  nåt som klubben utlyst.) 

Som det verkar så resonerar man på min hemmabana att för an halvauto är nedåt farlig riktining,

det gäller dock inte brytvapen som har frikort på i princip allt bara den är bruten... 

Publicerat
  • Författare
11 hours ago Holz sa:

Hörde aldrig en invändning om det när jag sköt halvauto. Dock alltid med tillbakadraget slutstycke...

Det är ju det " normala "   men det gäller tyvärr inte på min hemmabana. 

Publicerat

P Å andra sidan visste vi ju att de var sådana på din hemmabana. C 

Publicerat

Bygg ett mobilt vapenställ att släpa runt på... då kanske dom förstår vinken

Publicerat
  • Författare
30 minutes ago Christian N sa:

P Å andra sidan visste vi ju att de var sådana på din hemmabana. C 

Nu vet ni det ,  men tycker du att det är vettigt och jag bara är en gnällig halvauto skytt ?? 

/P

Publicerat
  • Författare
20 minutes ago Dahla sa:

Bygg ett mobilt vapenställ att släpa runt på... då kanske dom förstår vinken

Skämta går ju men inte att praktisera. 

Publicerat
53 minutes ago culot sa:

Nu förhåller det sig att på MIN hemmabana är skjutledarens ord LAG,  allt enligt klubbens regler.

Så även om skjutledaren gör FEL så är det RÄTT  !!  och om jag inte följer skjutledarens anvisning får han avisa mig från 

/ P

Det där har jag sett många gånger. Beror oftast på att han har hållit på länge ideellt och ingen vågar längre ifrågasätta någonting, galet minst sagt.

Publicerat

Vi har mobila vapenställ som ställs ut vid skytte där alla vapen ska vila när dom inte används (hagel).

Publicerat
40 minutes ago culot sa:

Nu vet ni det ,  men tycker du att det är vettigt och jag bara är en gnällig halvauto skytt ?? 

/P

Du är ganska grinig, men du har inte fel. C 

Publicerat

Har aldrig stött på något liknande på de banor jag besökt med min halmfläkt, och där är det oftast väldigt många som skjuter med halvautomater. Efter att jag skjutit låter jag pangen vila mot grinden i skjutriktningen, och jag skulle aldrig få för mig att vila pipan mot foten. Det gör jag inte ens med brutet brytvapen. Men det är jag de!

Är det en klubb som börjar på H* det pratas om? Kul bana isf! Var där och sköt TDI med C & en drös andra Jaktsidan skyttar för några år sedan. Fick massa bra tips med mig innan jag klev upp i första grinden, sen fick jag inte fler ? Kul ställe!

/M

Publicerat
1 hour ago culot sa:

/ P

Nord Korea?

Publicerat

Gissar att culot numera skjuter i haninge... huddinge har väl aldrig haft några regler ?