Publicerat April 29, 20188 yr 19 minutes ago Ken1 sa: på Södertörns bana är alla instruktörer och tid gratis. Dom flesta funktionärer har gått riksförbundets skytte kurs (på egen fritid) så något kan dom nog lära ut. Hade själv två killar och en tjej som bad om lite hjälp vid ett försök på sportingen och det gick hur bra som helst fast vi stod mellan två landslagsskyttar. viljan finns nog i föreningarna problemet ligger nog i att som funktionär bli tagen för given och nästan aldrig ens få ett tack. Tack! ? Det är mycket beroende på klimat och bemötande, som inflyttad Blekinge har det inte alltid känts som man är välkommen till skjutbanor här ikring. Blir lätt att man inte bemödar sig med och prata med den nya om dyker upp vid banan, och som ny lir man kanske lite mer tystlåten och tvekar på att komma åter.
Publicerat April 30, 20188 yr Detta är en populär post. 7 hours ago Ken1 sa: viljan finns nog i föreningarna problemet ligger nog i att som funktionär bli tagen för given och nästan aldrig ens få ett tack. Jag tror inte att jag haft förmånen att få träffa dig i det verkliga livet vid en bana än men en vacker dag hoppas jag få be dig om några tips och då ska jag garanterat tacka dig ordentligt. Om man tävlar i någon skyttegren och vill nå egen framgång på tävlingar kan jag tänka mig att det blir kort om tid för andra. För ett tiotal år sedan sköt jag runt 10000 skott hagel per år i hopp om att hamna i topp en framtida dag... då kläcker Pia Hansen att hon skjuter ungefär 40000 skott på tävlig/träning per år... då gav jag upp och la ner skyttet nästan helt och ägnade mig åt jakt och avkoppling istället. Dygnet har för få timmar.
Publicerat April 30, 20188 yr Hm måste säga att i "min" klubb är bemötandet mkt positivt om man kommer som ny och "vågar" ta kontakt med de skyttar som finns då finns det råd,tips och en härlig "kamrat" anda? Ser på min bonuspöjk han har jag petat på med skyttet olika tekniker,skjutställning... Men som vänster skytt så måste han tänka annorlunda och en av "proffsen"som oxå skjuter fel på sportingen tog hand om honom ?
Publicerat April 30, 20188 yr Författare styrelser , banchefer ,säkerhetsutbildare mfl i min klubb verkar inte fatta att EN otrevlig skjutledare på 20 trevliga kan befästa ryktet att banan har otrevliga skjutledare .... tyvärr mkt jävla tyvärr räcker inte EN på långa vägar hos oss .
Publicerat April 30, 20188 yr Det kanske är värt att åka lite längre för att slippa just dom otrevliga då.
Publicerat Maj 1, 20188 yr Författare 14 hours ago Dahla sa: Det kanske är värt att åka lite längre för att slippa just dom otrevliga då. Nu är det så att sportingbanan i sig är jävligt bra och ligger bara 15 min ifrån mig, så det är ett dilemma . En klubbkompis sa förvisso att jag väljer själv om jag vill bli arg och att åka därifrån, kanske om man tävlade så kanske man skulle träna sig i det för att det säkert gynnar resultatet..,
Publicerat Maj 2, 20188 yr Författare På 2018-05-01 at 12:02 Dahla sa: Flytta... kusten är lång. Min ö kan man inte flytta på och jag har bott i haninge i hela mitt liv. /P
Publicerat Maj 2, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Jag har skrivit till styrelsen och beskrivit händelsen och vad jag tycker om den påstådda regeln. Så vi får väl se om förnuftet segrar /P
Publicerat Maj 3, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Jag fick svar ifrån ordf . Och antingen har helvetet frusit til is eller så ser det ut som förnuftet har segrat ... jag har dock på känn vart tokerierna har sin källa och den källan fanns med i kopian på mailet fr ordf , så jag hoppas personen drar öronen åt sig och inser att det man inte begriper sig på ska man vördsamt gå förbi .. /P
Publicerat Maj 4, 20188 yr Jag hörde från en klubbkompis i pistolskytteklubben att han hade blivit nekad att skjuta trap på en bana därför att han hade en pumphagel.....
Publicerat Maj 4, 20188 yr Finns alla sorter. Jag fick skit för att jag kunde få i två i magget en gång.
Publicerat Maj 4, 20188 yr Författare 2 hours ago sidelock sa: Finns alla sorter. Jag fick skit för att jag kunde få i två i magget en gång. Tävling är det 1+1 som gäller , annars kan dom torka sig och det är bara maktberusade skjutledare som inte gjort hemläxan ... alt dåliga lokala regler för den klubben.. /P
Publicerat Maj 4, 20188 yr Författare BTW: jag har skrivit ut ordförandens svar och kommer att laminera dom då jag inte är 100 på min önskan att samtliga skjutledare skulle informeras kommer slå in... /P
Publicerat Maj 17, 20188 yr Författare Jag hade ju trott och hoppats på att slippa skriva i den här tråden mer, och det för att jag fått svart på vitt ifrån ordföranden att jag hade rätt och att berörd skjutledare skulle vidtalas. Så nu igår kväll när jag var till sportingen var samma person där men för dagen iklädd rollen som funktionär. Jag som defakto väntade mig en ursäkt kammade helt noll för på min fråga om han hade ändrat sig svarade han nej ! Och det likaså på min fråga om banchefen hade pratat med honom. Så jag fick bruk av min utskrivna och laminerade lapp av Styrelsens mailsvar med dito kopior till övriga styrelsemedlemmarna. Men funktionären var inte alls övertygad och påstår att det stod solklart i SäkB , jag påstod att han då läser den upp och ner. Trist ! Men jag lyckades i alla fall undvika bli förbannad genom att tänka att han begrep väl inte bättre. Dock sköt jag 2x25 med pipan på gummiplattan respektive högra skon på de bås där gummiplattan saknades. /P
Publicerat Maj 17, 20188 yr 5 hours ago culot sa: Jag hade ju trott och hoppats på att slippa skriva i den här tråden mer, och det för att jag fått svart på vitt ifrån ordföranden att jag hade rätt och att berörd skjutledare skulle vidtalas. Så nu igår kväll när jag var till sportingen var samma person där men för dagen iklädd rollen som funktionär. Jag som defakto väntade mig en ursäkt kammade helt noll för på min fråga om han hade ändrat sig svarade han nej ! Och det likaså på min fråga om banchefen hade pratat med honom. Så jag fick bruk av min utskrivna och laminerade lapp av Styrelsens mailsvar med dito kopior till övriga styrelsemedlemmarna. Men funktionären var inte alls övertygad och påstår att det stod solklart i SäkB , jag påstod att han då läser den upp och ner. Trist ! Men jag lyckades i alla fall undvika bli förbannad genom att tänka att han begrep väl inte bättre. Dock sköt jag 2x25 med pipan på gummiplattan respektive högra skon på de bås där gummiplattan saknades. /P Be fjantjäveln överbevisa dej
Publicerat Maj 17, 20188 yr 3 minutes ago killer_mouse sa: Be fjantjäveln överbevisa dej Ja det kan väl inte vara så svårt för honom att visa sida och paragraf när han är så säker.
Publicerat Maj 17, 20188 yr Författare 8 hours ago robban.jagaren sa: Ja det kan väl inte vara så svårt för honom att visa sida och paragraf när han är så säker. Jag trodde han fått det inifrån klubben men det verkar vara en individuell tolkning av SäkB typ som fan läser Bibeln eller nåt, och när jag sa att jag letat som fan i just säkB efter nåt som skulle styrka det så fick jag mest massa svammel. Tyvärr förvandlar det en rätt oförarglig kille till en milt sagt oskarp kniv i bestickslådan i mina ögon. hade gången ifrån ordf>banchef> skjutledaren funkar så kanske han hade vart så käck att jag fått min ursäkt och så hade det vart bra. /P
Publicerat Maj 17, 20188 yr 1 hour ago culot sa: Jag trodde han fått det inifrån klubben men det verkar vara en individuell tolkning av SäkB typ som fan läser Bibeln eller nåt, och när jag sa att jag letat som fan i just säkB efter nåt som skulle styrka det så fick jag mest massa svammel. Tyvärr förvandlar det en rätt oförarglig kille till en milt sagt oskarp kniv i bestickslådan i mina ögon. hade gången ifrån ordf>banchef> skjutledaren funkar så kanske han hade vart så käck att jag fått min ursäkt och så hade det vart bra. /P Ah en självutnämnd hobbypolis. Ta med sista versionen av SÄKB och be honom att motivera sitt agerande med stöd i SÄKB. Kan han inte göra det så be honom att hålla sig klubbens regler i fortsättningen. Kan han inte det, förklara för honom att han kan bli föremål vid nästa årsmöte för uteslutning då han för en egen agenda som inte är förenlig med klubbens intresse och dess medlemmar.
Publicerat Maj 18, 20188 yr Författare 13 hours ago robban.jagaren sa: Ah en självutnämnd hobbypolis. Ta med sista versionen av SÄKB och be honom att motivera sitt agerande med stöd i SÄKB. Kan han inte göra det så be honom att hålla sig klubbens regler i fortsättningen. Kan han inte det, förklara för honom att han kan bli föremål vid nästa årsmöte för uteslutning då han för en egen agenda som inte är förenlig med klubbens intresse och dess medlemmar. Grejen är att han är rätt oförarglig jag tror mer på att han hade otur när han tänkte... det som ställer till det är att klubbens regler är utformade så att ” skjutledarens ord är LAG ” och ska följas utan invändningar, och det om något är väl nåt att ta upp till nästa årsmöte. Tills dess får man väl inkomma med skrivelser till styrelsen att ” problemet inte är löst ” kruxet är att allt runt sportingen anses som ” problem” för stora delar av styrelsen och blir som att hålla fram en rött skynke och vips går dom i taket. Banan och klubben var stora inom svensk sporting förr, men så är det inte idag. /
Publicerat Maj 18, 20188 yr Tappar en klubb några trevliga juveler som skjuter bra så följer flera i deras spår. Har dom någon sm eller vm-skytt kvar i någon gren?
Publicerat Maj 18, 20188 yr 1 minute ago Dahla sa: Tappar en klubb några trevliga juveler som skjuter bra så följer flera i deras spår. Har dom någon sm eller vm-skytt kvar i någon gren? Conny P gjorde bra ifrån sig på Compak EM senast. Tror det är den enda som satsar.
Publicerat Maj 22, 20188 yr Författare På 18 maj 2018 at 19:32 Dahla sa: Tappar en klubb några trevliga juveler som skjuter bra så följer flera i deras spår. Har dom någon sm eller vm-skytt kvar i någon gren? Som Ken1 säger är nog Conny en av de få som satsar, skyttar fanns men om man inte känner klubben i ryggen tappar man sugen. /P
Publicerat Januari 26, 20197 yr Såg nyss detta..men är osäkr på vilken gren du menar, läs längst ner under Nordisk Trap, dock är det nytt för 2019 http://www.skyttesport.se/Sektioner/Lerduvesektionen/Nyheter/Regeljusteringar2019/ men förstår inte om det bara gäller när det är ”ny duva” eller ej
Publicerat Januari 26, 20197 yr 1 hour ago Mr T sa: Såg nyss detta..men är osäkr på vilken gren du menar, läs längst ner under Nordisk Trap, dock är det nytt för 2019 http://www.skyttesport.se/Sektioner/Lerduvesektionen/Nyheter/Regeljusteringar2019/ men förstår inte om det bara gäller när det är ”ny duva” eller ej Tror det betyder att vid felaktig duva får man inte med halvis inte sätta ner pipan i viloläge med patron i loppet utan måste hålla den i skjut riktning. Annars är det nog precis som vanligt.