Publicerat April 27, 20188 yr 2 hours ago culot sa: Ja jag frågade om skjutlederen var allvarlig och han svarar " new rules " ( självklart är det som vanligt inte nåt som klubben utlyst.) Som det verkar så resonerar man på min hemmabana att för an halvauto är nedåt farlig riktining, det gäller dock inte brytvapen som har frikort på i princip allt bara den är bruten... Hur skulle du hålla bössan då?? Framåt så du lätt ska kunna vifta fram och tillbaks med pipan?
Publicerat April 27, 20188 yr 41 minutes ago Ken1 sa: Hur skulle du hålla bössan då?? Framåt så du lätt ska kunna vifta fram och tillbaks med pipan? Eller hur?! Låter helt befängt ?
Publicerat April 27, 20188 yr Detta är en populär post. Varje år nu sen jag om startade mitt tävlande har jag fått förfrågan att gå med i Haninge med lockande av tillgänglighet när jag vill billigare serier och Stockholms bästa träning. Anledningen till att jag inte ens besvarar frågan längre är bland annat typ det culoten nu beskriver och en så jävla pissig attityd mot både medlemmar och icke medlemmar. En skjutbana full av små påvar och rövslickare klarar man sig utan. Mina 5öre ha nu en riktigt trevlig helg ??
Publicerat April 27, 20188 yr 12 minutes ago Ken1 sa: Varje år nu sen jag om startade mitt tävlande har jag fått förfrågan att gå med i Haninge med lockande av tillgänglighet när jag vill billigare serier och Stockholms bästa träning. Anledningen till att jag inte ens besvarar frågan längre är bland annat typ det culoten nu beskriver och en så jävla pissig attityd mot både medlemmar och icke medlemmar. En skjutbana full av små påvar och rövslickare klarar man sig utan. Mina 5öre ha nu en riktigt trevlig helg ?? Grefve Knoll von Tott kan ta illa upp! Tänk dig för vad du skriver! ?
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 3 hours ago Stefa7n sa: Vi har mobila vapenställ som ställs ut vid skytte där alla vapen ska vila när dom inte används (hagel). I båset ?
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 1 hour ago Ken1 sa: Hur skulle du hålla bössan då?? Framåt så du lätt ska kunna vifta fram och tillbaks med pipan? Uppåt i hålllandes m hand eller lutande mot senil räcket
Publicerat April 27, 20188 yr 39 minutes ago culot sa: Uppåt i hålllandes m hand eller lutande mot senil räcket Jösses!!!!!!
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 4 minutes ago Stefa7n sa: Finns inget bås på hagelbanan ? Nu har jag förvisso inte utforskat på de övriga hagelbanorna, dock skulle det inte förvåna mig om det är inkonsekvent och gäller de hemska Sportingskyttarna
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 7 minutes ago Stefa7n sa: Finns inget bås på hagelbanan ? Aha ! Ni har alltså nåt fiffigt rör ? Hade vi det så var jag nog tvungen att stoppa ner min bössa med kolven före tvärt emot alla de andra m brytbössor...ja om jag ska följa skjutledarnas anmodan, vilket jag då måste om jag inte vill bli avvisad ifrån banan.
Publicerat April 27, 20188 yr @culot Du får ta det till DO/JO, men säg att du har heltäckande klädsel (ghillie) så kanske det fixar sig
Publicerat April 27, 20188 yr 4 hours ago Flintbüchse sa: Grefve Knoll von Tott kan ta illa upp! Tänk dig för vad du skriver! ? För att klar göra en sak.... Sporting skyttarna på Haninge hyser jag stor respekt för!!!!
Publicerat April 27, 20188 yr Har aldrig hört att det skulle vara förbjudet att vila min halvauto på gummilappen som ligger på plattorna! Varken på min hemmabana eller på andra jag besökt.
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 3 hours ago Ken1 sa: För att klar göra en sak.... Sporting skyttarna på Haninge hyser jag stor respekt för!!!! Det är ömsesidigt det vet jag ! Och visst var det sketaballt när vi hade TT på vintrarna, tyvärr nog svunna tider ?
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 3 hours ago Vestjakt sa: Har aldrig hört att det skulle vara förbjudet att vila min halvauto på gummilappen som ligger på plattorna! Varken på min hemmabana eller på andra jag besökt. Nä det är ju det den är till för .
Publicerat April 27, 20188 yr Författare Jag har skjutit halvauto sedan -83 och är rätt van , Men nu vete fan vad vad som flugit i klubben. Tyvärr blir en del skjutledare lite ”maktberusade” när det går upp för dom att deras ord är ” lag ” Problemet är att den ” lagen ” beror på hur skjutledaren tolkar reglerna . Notera att jag inte skriver vilken min hemmabana är och det är på förekommen anledning, om andra skriver ut den må vara hänt men jag gör det av princip inte längre. Det har sin förklaring i att för några år sedan hade åsikter om en klubbs hittepå regler vilket fick en gammal finsk goltupp att gala i högan sky inför en ordförande i en viss klubb som i sin tur inte tyckte jag skulle nämna hans klubb på intörnett oavsett om jag hade rätt eller inte.
Publicerat April 27, 20188 yr Författare Är det föressten inte så att skjutregler för en diciplin inte väsentligt får avvika från tävlingsreglerna i samma diciplin ( läs Sporting) eller har jag fel ?
Publicerat April 27, 20188 yr Jag är väl en av de som inte är så förtjust att diskutera klubbars regler å annat på nätet ( på förekommen anledning ) Däremot är det ett problem när det blir bestämmelser som inte bottnar i stadgar eller regler för banan utan snarare i enskilds åsikt. På vår bana handlar det om att du håller pipan uppåt med öppet slutstycke när du går mellan stationer ( eller ännu hellre i fodral) Men vid skjutstationen är halvautomaten som vilken brytbössa som helst. Pipan i säker riktning, å i min värld kan det aldrig bli säkrare än ner i marken ( inte på tån ) med en halva. Så länge den inte viftas med pipan å att man plockar upp sina hylsor är väl halvisar inget problem. Som ordförande skulle jag gärna vilja veta en sån sak, det ska stävjas direkt. Finns inget mer mördande för en förenings trevnad än konstiga regler utan förankring... M
Publicerat April 27, 20188 yr 19 minutes ago culot sa: Är det föressten inte så att skjutregler för en diciplin inte väsentligt får avvika från tävlingsreglerna i samma diciplin ( läs Sporting) eller har jag fel ? Var försiktig med önskningarna......i reglementet för sporting är endast halvisar som går att ladda med 1+1 tillåtna....
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 40 minutes ago charlie sa: Jag är väl en av de som inte är så förtjust att diskutera klubbars regler å annat på nätet ( på förekommen anledning ) Däremot är det ett problem när det blir bestämmelser som inte bottnar i stadgar eller regler för banan utan snarare i enskilds åsikt. På vår bana handlar det om att du håller pipan uppåt med öppet slutstycke när du går mellan stationer ( eller ännu hellre i fodral) Men vid skjutstationen är halvautomaten som vilken brytbössa som helst. Pipan i säker riktning, å i min värld kan det aldrig bli säkrare än ner i marken ( inte på tån ) med en halva. Så länge den inte viftas med pipan å att man plockar upp sina hylsor är väl halvisar inget problem. Som ordförande skulle jag gärna vilja veta en sån sak, det ska stävjas direkt. Finns inget mer mördande för en förenings trevnad än konstiga regler utan förankring... M Håller med i allt utom möjligen att en halva utan polett i kammaren skulle vara farligare än brytis med 2 poletter i kammaren när den vilar på en tå , pratar vi halvis med polett i kammaren så håller jag med om att den är farligare på en tå ., /P
Publicerat April 27, 20188 yr 7 minutes ago culot sa: Håller med i allt utom möjligen att en halva utan polett i kammaren skulle vara farligare än brytis med 2 poletter i kammaren när den vilar på en tå , pratar vi halvis med polett i kammaren så håller jag med om att den är farligare på en tå ., /P Nä farligare är det inte om poletten inte ligger i. Det är nog mer min egen ångest på avstånd som kittlar i nacken /M
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 54 minutes ago Upptag71 sa: Var försiktig med önskningarna......i reglementet för sporting är endast halvisar som går att ladda med 1+1 tillåtna.... Men jag kanske hade fel ?
Publicerat April 27, 20188 yr Författare 8 minutes ago charlie sa: Nä farligare är det inte om poletten inte ligger i. Det är nog mer min egen ångest på avstånd som kittlar i nacken /M Hur hade du känt dig i båset till höger om mig med min pipa pekande upp mellan våra huvuden. ?
Publicerat April 27, 20188 yr 14 minutes ago culot sa: Hur hade du känt dig i båset till höger om mig med min pipa pekande upp mellan våra huvuden. ? Nä jag håller helt med dig. Pipan på plattan när man väntar... Förstår faktiskt inte anledningen till att införa "regeln" från början. Känns bara som man tillför en osäkerhet och källa till irritation... sånt resulterar bara i att man inte tycker det är kul att skjuta längre
Publicerat April 27, 20188 yr 18 minutes ago culot sa: Hur hade du känt dig i båset till höger om mig med min pipa pekande upp mellan våra huvuden. ? Byt Skit bana Hanninge är inte bra på nått sätt. Enligt mig...