Publicerat Juli 22, 20187 yr Hej, Någon mer som upptäckt den fantastiska floran av olika lättöl som dykt upp senaste åren? Har testat flera ur systembolagets sortiment, jobbar med taket/ställning på huset hemma och funkar inte att vara yrslig i den här värmen, med Mikkeler Drink'in the sun som klar favorit. Någon som har några andra tips? /Markus
Publicerat Juli 22, 20187 yr Brewdogs Nanny state. Typ ale/ipa. Gränges lättöl är riktigt funkis om det ska vara ljust. Dessutom billig på ica. Starkvarianten är inte bra.
Publicerat Juli 22, 20187 yr 33 minutes ago sidelock sa: Falcon Bayersk 2,8% är min favorit. Bayersk 3,5 är lite av standard här hemma också. Annars är Sigtunas alkoholfria IPA riktigt bra men även Mikkellers alkoholfria fungerar alldeles utmärkt.
Publicerat Juli 22, 20187 yr 1 hour ago MagnusN sa: Brewdogs Nanny state. Typ ale/ipa. +1 på den. Det finns en folkölsbitter på ICA ibland på glasflaska med en humla som logga som är rätt bra också.
Publicerat Juli 22, 20187 yr Wisbys easy rider och Eriksbergs mörka lager är favoriterna av de alkoholfria. Carlsberg om det ska vara något ljusare. Mikkeller gillar jag inte. Falcons smakrika alkoholfria är en bra billigare halvmörk variant. Annars går det ganska mycket falcon Bayer 2,8 här på sommaren, skål då @Sidelock ?
Publicerat Juli 22, 20187 yr Nanny state är min absoluta favorit. Hovmästarlagern som nämndes ovan är också bra. Easy Rider från Gotlands är helt ok också liksom Ship full of Ipa
Publicerat Juli 22, 20187 yr Kan hålla med om att Erdinger gör alkoholfritt bra. När det gäller varianten med alkohol föredrar jag klart Weihenstephaner framför Erdinger. Nanny State — som det mesta från Brew Dog — är bra.
Publicerat Juli 23, 20187 yr Jsg smakade på Mariestads (heter den väl..? Osäker..) Smakar blommor.. ? Öl ska smaka öl. Inte blommor.. Vilka ALKOHOLFRIA smakar ÖL. Håller med om Sidelock om att Falcon Bayersk är god. ?Men inte om man ska ha alkoholfritt.. Den går väl inte under lättöl, heller. Eller var går gränsen för en lättöl?
Publicerat Juli 23, 20187 yr Författare Vermlands brygghus gör också en god lättöl, ale, de har en annan dunkel lättale också men den här jag inte smakat. Provade Innis & Guns, Innis & None heter den, kan inte rekommendera den, smakade nyspytt i eftersmaken. Testat Nanny state och jag tycker den är lite klen, skarp, vass smak som tar slut fort. Önska man kunde hitta något ställe som serverar färsk lättöl istället för bara på flaska, färsk ale är alltid godast. /Markus
Publicerat Juli 23, 20187 yr Författare 27 minutes ago shamani sa: Eller var går gränsen för en lättöl? 2.25 volymprocent. /M
Publicerat Juli 23, 20187 yr Författare 28 minutes ago shamani sa: Öl ska smaka öl. Inte blommor.. Vilka ALKOHOLFRIA smakar ÖL. Och öl ska smaka som en lager? I såna fall är det svårt, inte hittat någon lager, vare sig lätt- eller folköl, som kan konkurrera med de starkare. Allt blir blaskigt. /Markus
Publicerat Juli 23, 20187 yr 1 hour ago shamani sa: Jsg smakade på Mariestads (heter den väl..? Osäker..) Smakar blommor.. ? Öl ska smaka öl. Inte blommor.. Vilka ALKOHOLFRIA smakar ÖL. Håller med om Sidelock om att Falcon Bayersk är god. ?Men inte om man ska ha alkoholfritt.. Den går väl inte under lättöl, heller. Eller var går gränsen för en lättöl? Här i forna Danmark går allt under 5% som måltidsdryck.
Publicerat Juli 23, 20187 yr Lidls Finkbräu är riktigt bra. Vad gäller alkoholfri öl va de en som sa att: -"Dricka alkoholfri öl är som att slicka fi^^a på svärmor! De smakar lika men känns bara fel!" ?
Publicerat Juli 23, 20187 yr 7 hours ago HuggyBear sa: Lidls Finkbräu är riktigt bra. Vad gäller alkoholfri öl va de en som sa att: -"Dricka alkoholfri öl är som att slicka fi^^a på svärmor! De smakar lika men känns bara fel!" ? ? Too dee? ???
Publicerat Juli 31, 20187 yr Min systerson fyllde 18 år i fredags. Köpte en öl i present (+en liten slant..). Och bara "för att" så köpte jag en alkoholfri öl. Han tittade inte på vad det var för öl innan han delade den med min son (till korv och mos...). Den var god! Smakade öl. Riktig öl! ? Kan varmt rekommenderas! Köptes på Coop.
Publicerat Augusti 1, 20187 yr Jag kommer ihåg när jag fyllde 18 så bjöd päronen på middag och jag beställde en Fanta till maten. Då lutar sig morsan fram och inför alla säger högt att jag FÅR ta öl =D Tack, öl är gott, men jag ville ha min fanta =)
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.