Publicerat Maj 30, 200718 yr Vi har inga stora problem änn här, men fortsätter dom att förökasej/planteras ut får vi problem även här om vi inte gör nått åt det. Problemet är att vi får inte göra nått åt det och skulle man göra det då sätts stora insatser inn. Det blir väl insats styrka med 7 helekopetrar som att dom letar efter en stads minister mördare. Vad vi gör med våra hundar nu??????. Om du skulle ta av dej slipsen och komma ut i skogen så får du se och höra vad vi gör med våra hundar, det kallas för JAKT. Nu tar vi och lugnar upp oss lite va!!! Vet inte hur ofta du använder slips men vi gör det då inte. Och du kan ha klart för dig att vi vistas i skogen så det räcker!!
Publicerat Maj 30, 200718 yr Ämnet är av en sådan karaktär att upprör känslorna. Att ha slips ngn gång är väl att ha en viss etikett och har inget att göra med hur mkt man vistas i skogen och jagar. Tycker inte vi ska hugga på varandra i denna debatten utan söka enighet och försöka påverka myndigheterna. Tror nog att vi har samma syn på det hela när det kommer till kritan. Iaf alla vi som är hundägare. Vet inte vad jag gjort med gråben om dom tagit en hund för mig. Kan nog lugnt säga att gråben skulle få ont någonstans. Då har jag väl inte sagt för mkt
Publicerat Maj 30, 200718 yr Vi har inga stora problem änn här, men fortsätter dom att förökasej/planteras ut får vi problem även här om vi inte gör nått åt det. Problemet är att vi får inte göra nått åt det och skulle man göra det då sätts stora insatser inn. Det blir väl insats styrka med 7 helekopetrar som att dom letar efter en stads minister mördare. Vad vi gör med våra hundar nu??????. Om du skulle ta av dej slipsen och komma ut i skogen så får du se och höra vad vi gör med våra hundar, det kallas för JAKT. Ta ur pinnen ur röven och skärp till dig lite för fan! > Personliga påhopp kan vi ta i riktiga livet och inte på forumet, påhopp på ett forum är bara löjligt och inte värt min tid. (Sånt sysslar bara fjollor med, som inte vågar göra det ansikte mot ansikte!) Vi måste ju kunna diskutera annars kan vi ju lägga när helt och hållet! Jag har slips VÄLDIGT sällan. Bilden är tagen på min mormors 80 års dag och jag tyckte det blev en ganska bra bild, därför använder jag den! Läs mitt argument och kom med konstruktiv kritik så kan vi diskutera men sånt där skitsnack hör inte hemma på ett forum!
Publicerat Maj 30, 200718 yr Precis! Det är ju här vi skall vrida å vända på alla argument så dem kan finslipas innan dem når resten av folket, men framför allt politikerna...! Kan inte påstå att jag är posivtivt inställd till vargen, All sanning åt andra hållet... och även om det nu går att ta saken i egna händer för stunden så tror inte jag det är bra för "vårat" ryckte, för hur pålitlig å "tät" nu förtroendet i jaktlaget än är så går nog fan murphy´s lag in till slut...
Publicerat Maj 30, 200718 yr Artikeln är klopierad från jakt & jägare. http://www.jaktojagare.se/ Påstådd tjuvjakt på varg ”Forskare tiger om att fakta saknas” Av Calle Seleborg 2007-05-26 Desto mer man granskar Skandulvs egna siffror, ju märkligare blir Olof Liberg kampanj mot jägarnas påstådda omfattande tjuvjakt. Skandulvs senaste rapport redovisar att nio vargar påträffats med utläkta skottskador från 1984 till våra dagar. Skandulvs statistik över ”illegalt” dödade vargar skiljer inte på oprovocerade händelser eller när skytten i god tro försökt skydda sina djur. Men gör man en uppskattning betyder det att kanske en varg per år bevisligen träffats av projektiler från skjutvapen under otvetydigt brottsliga former. Om Olof Libergs uppskattning att 15 procent faller offer för tjuvjägare är riktig talar vi om minst 200 vargar under samma period. Det verkar ungefär lika sannolikt som Olof Libergs ”vetenskapliga” artikel där han hävdar att ett antal (troligen ett tiotal) vargar sprang oförmärkta från de finsk-ryska gränstrakterna till Hedmark-Värmland under åren kring 1980 och att sedan ingen hittat fram till det förlovade landet trots en tiofaldig ökning av den finsk-ryska vargstammen i Finland och gränstrakterna mot Ryssland. Skandulvforskarnas kollektiva ihjältigande av besvärande fakta är minst lika organiserat som någonsin de beryktade mc-gängens variant av maffians omerta, tystnad inför utomstående. Är det här kul för jägarkåren att Vi ska beskyllas hela tiden för illegal jakt på varg? Nej, verkligen inte! >
Publicerat Maj 30, 200718 yr bara synd att man ska bo i ett expriment län med inplanterad varg som är oskygga :-[ och vaktar sina revir mot inkräktande hundar Jag har sagt de förut. Plantera ut dom där de finns mycke rådjur iställe(stockholm o skåne) så kan vi ta nåra vildsvin i utbyte ;D ;D ;D ;D
Publicerat Maj 30, 200718 yr bara synd att man ska bo i ett expriment län med inplanterad varg som är oskygga :-[ och vaktar sina revir mot inkräktande hundarJag har sagt de förut. Plantera ut dom där de finns mycke rådjur iställe(stockholm o skåne) så kan vi ta nåra vildsvin i utbyte ;D ;D ;D ;D ;D Vad sägs om ett STORT hägn då? Där naturen får vara ostörd, allt förutom vargen, den jagas hårt, och när vargen lärt sig, det tar som sagt nog inte så lång tid, så planterar vi ut dom i naturen. Då får vi in friska nya vargar som inte har problem att skapa revir och jaga men som är VÄLDIGT skygga mot människor och våra djur! Sen gäller det bara att hålla ett fortsatt hårt jakttryck på vargen så den inte blir oskygg igen!
Publicerat Maj 30, 200718 yr ;DVad sägs om ett STORT hägn då? Där naturen får vara ostörd, allt förutom vargen, den jagas hårt, och när vargen lärt sig, det tar som sagt nog inte så lång tid, så planterar vi ut dom i naturen. Då får vi in friska nya vargar som inte har problem att skapa revir och jaga men som är VÄLDIGT skygga mot människor och våra djur! Sen gäller det bara att hålla ett fortsatt hårt jakttryck på vargen så den inte blir oskygg igen! Aah, så du har vandrat in i min atanke om hägn va...... ;D
Publicerat Maj 31, 200718 yr Jo, men bara som tillfällig lösning. Ett hägn där vi kan lära vargarna agera som vi vill, jag tror att om vi lyckas med hägnet så kan vi ta bort det innom några år!
Publicerat Maj 31, 200718 yr Vill bara bifoga en liten länk med tanke på det lilla tjafset som varit i denna tråd. http://www.jaktsnack.se/index.php?topic=3117.0
Publicerat Juni 2, 200718 yr Jag ber om ursäkt för det där med slipsen, förlåt. Men nån pinne i röven har jag aldrig haft