Hoppa till innehåll

En småländsk stalker


Patrik L

Recommended Posts

13 hours ago Sako_Finnbear sa:

Jäkligt smart lösning!

Nu är inte hela lösningen min egen, att använda magasinsfjädern för låsningen har jag snott av någon (minns inte var jag såg det nu...) men infästningen av spaken till kamaxeln är eget hittepå. Nu ska man inse att den här konstruktionen har funnits i mer än 100 år och det nästan hela tiden har gjorts custombyggen. Jag tvivlar på att jag är först att ha fått den här idén.

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Järven sa:

Sedär, den blev ju riktigt tjusig. 

Lite nätsärning så skulle det bli som pricken över i.

Nätskärningen skulle verkligen göra der där sista och den är planerad, det är bara två saker som är i vägen. Det ena är att jag köpte verktyg för 16lpi, vilket jag i efterhand har insett blir alderles för grovt, så jag behöver komplettera upp med fler verktyg. Det andra är att jag saknar modet att börja. Måste nog öva lite först.

Sen är det fler saker kvar att åtgärda, jag fick en massa dumma ideér idag när jag satt och väntade på storoxen (som aldrig dök upp), men först så ska pistolgreppsrosetten ersättas med en i stål. Jag kan inte ha kvar den där fula plastbiten länge till...

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Ska bara, min fru avskyr när jag yttrar de orden./C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago Christian N sa:

Ska bara, min fru avskyr när jag yttrar de orden./C

Jag förstår henne till fullo. Nu är det här iofs ett par projekt som jag har lovat att slutföra inom inte alltför lång tid, så då får det gå före.

Helst av allt hade jag redan stått ute bland slipdamm och ångor och jobbat med detta, men man får nog inse att man ibland får prioritera bort sig själv en aning.

Är fortfarande hemma med 4-åringen (hon är pigg och kry, men inte välkommen på förskolan så länge jag är sjuk.) Idag så ville hon att vi skulle " läsa och pyssla i soffan". Det var bara att kopiera upplägget från förra veckan:

IMG_20200519_120629.thumb.jpg.8a4154e77c281fcbbae5e147cc9562f0.jpg

Jag hade definitivt kunnat ha det värre ;)

/Patrik

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sådant är livet nu, vi är 4 hemma och 3 med näsor som kranar, så idag har vi varit i skogen och nu är det vilodags.

hustrun arbetar hemmavid. Krya på dig. /C

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Recknagel-trycket är bra och stadiga grejer, bytte till det på 146:an och det är en klar förbättring även om original är dugligt för användningsområdet! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...