Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En småländsk stalker

Featured Replies

Publicerat

Jäkligt smart lösning!

• Svar 110
  • Visningar 25k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Patrik L
    Patrik L

Ute för första gången "på riktigt": Det är mer som ska fixas innan jag är nöjd, men det är lite som att "första kapitlet" är färdigt. /Patrik

• Två uppdateringar. För det första så har skåpet ovan stuvats om och jag utför för tillfället prover på olika bitar. Mer om det i gibbstråden, men jag skriver nog ihop något ordentligt när jag väl når

• Har inte hunnit gå lös på kornet än, men började med siktet i alla fall. Lite halvdan uppsättning i fräsen kanske, men har man en horisontal så vad ska man göra? (Jag har ett vertikalhuvud liggan

Posted Images

Publicerat
  • Författare
13 hours ago Sako_Finnbear sa:

Jäkligt smart lösning!

Nu är inte hela lösningen min egen, att använda magasinsfjädern för låsningen har jag snott av någon (minns inte var jag såg det nu...) men infästningen av spaken till kamaxeln är eget hittepå. Nu ska man inse att den här konstruktionen har funnits i mer än 100 år och det nästan hela tiden har gjorts custombyggen. Jag tvivlar på att jag är först att ha fått den här idén.

/Patrik

Publicerat

Sedär, den blev ju riktigt tjusig. :smile:

Lite nätsärning så skulle det bli som pricken över i.

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Järven sa:

Sedär, den blev ju riktigt tjusig. 

Lite nätsärning så skulle det bli som pricken över i.

Nätskärningen skulle verkligen göra der där sista och den är planerad, det är bara två saker som är i vägen. Det ena är att jag köpte verktyg för 16lpi, vilket jag i efterhand har insett blir alderles för grovt, så jag behöver komplettera upp med fler verktyg. Det andra är att jag saknar modet att börja. Måste nog öva lite först.

Sen är det fler saker kvar att åtgärda, jag fick en massa dumma ideér idag när jag satt och väntade på storoxen (som aldrig dök upp), men först så ska pistolgreppsrosetten ersättas med en i stål. Jag kan inte ha kvar den där fula plastbiten länge till...

/Patrik

• 6 months later...
Publicerat

Ska bara, min fru avskyr när jag yttrar de orden./C

Publicerat
  • Författare
16 hours ago Christian N sa:

Ska bara, min fru avskyr när jag yttrar de orden./C

Jag förstår henne till fullo. Nu är det här iofs ett par projekt som jag har lovat att slutföra inom inte alltför lång tid, så då får det gå före.

Helst av allt hade jag redan stått ute bland slipdamm och ångor och jobbat med detta, men man får nog inse att man ibland får prioritera bort sig själv en aning.

Är fortfarande hemma med 4-åringen (hon är pigg och kry, men inte välkommen på förskolan så länge jag är sjuk.) Idag så ville hon att vi skulle " läsa och pyssla i soffan". Det var bara att kopiera upplägget från förra veckan:

IMG_20200519_120629.thumb.jpg.8a4154e77c281fcbbae5e147cc9562f0.jpg

Jag hade definitivt kunnat ha det värre ;)

/Patrik

Publicerat

Sådant är livet nu, vi är 4 hemma och 3 med näsor som kranar, så idag har vi varit i skogen och nu är det vilodags.

hustrun arbetar hemmavid. Krya på dig. /C

• 1 month later...
Publicerat

Recknagel-trycket är bra och stadiga grejer, bytte till det på 146:an och det är en klar förbättring även om original är dugligt för användningsområdet!