Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Karl Hedin om rättsväsendets maktmissbruk och polisen som springpojkar.

Featured Replies

• Svar 328
  • Visningar 42,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hustrun kräks en smula på cirkusen.. 

• Känns som ett fall för att statuera ett exempel. Dvs varg är statens vilt och är det absolut viktigaste som finns överhuvudtaget. Om du ens tänker tanken att göra något med en varg så kommer vi lägga

• Christian N
    Christian N

https://www.jaktjournalen.se/huvudvittnet-i-jaktharvan-pastar-att-hon-utnyttjats-under-psykisk-sjukdom/ Tja detta ärende har tagit en ny oväntad men otäck vändning, det underliggande är väl att k

Posted Images

Publicerat

Avgjort skrämmande.. Finns inte i sinnevärlden att det där eländet går igenom idag.. Däremot om 4 år ev..

Publicerat
På 2022-11-15 at 17:19 lsjonsson sa:

Nu har ju domen mot KH vunnit laga kraft så nu får vi se vad KH o Severin hittar på.:thumbsup:

https://www.jaktjournalen.se/ingen-overklagan-i-hedin-fallet/

I detta fall betalar jag gärna mycket skatt! Låt kvastarna sopa!

Publicerat
1 minute ago hs_merkel sa:

I detta fall betalar jag gärna mycket skatt! Låt kvastarna sopa!

Ja., absolut! En piasavakvarst med sålborste så att den tar ordentligt o städar ut skiten.

Publicerat
På 2022-11-15 at 15:58 fubar sa:

Skrämmande i min bok.

Jag har tidigare varit inne på att avlyssning skulle vara ok om det fanns särlingen misstanke mot person vid grövre brott.

Efter KH fallet och hur rättsapparaten visat sig inte fungera kring detta och de som inte följer reglerna inom ovan nämnda skrå kommer undan utan repressalier är jag mer inne på att sådant inte ska vara lagligt.

Det man ska minnas är att det är inte bara den misstänkte som blir avlyssnad, utan även alla denna pratar med.

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Skrämmande i min bok.

Jag har tidigare varit inne på att avlyssning skulle vara ok om det fanns särlingen misstanke mot person vid grövre brott.

Efter KH fallet och hur rättsapparaten visat sig inte fungera kring detta och de som inte följer reglerna inom ovan nämnda skrå kommer undan utan repressalier är jag mer inne på att sådant inte ska vara lagligt.

Det man ska minnas är att det är inte bara den misstänkte som blir avlyssnad, utan även alla denna pratar med.

Vid den senaste tjuvjaktshärvan i Kalix o andra delar av Norrbotten. Det var ju 5 man som var inblandade då. Kalixbon bodde i Bondersbyn då och han var med i min passlinje så jag blev avlyssnad vid det tillfället och det var även andra i jaktlaget som blev det. Jag var o är det fortfarande linjeansvarig för den linjen.

Publicerat

All avlyssning av folk som inte är brottsmisstänkta hör hemma i andra tider, jävla stasifasoner.

Blev väldigt väldigt förvånad att regeringen i ett fritt land som vårt (eller?) förespråkar det.

Publicerat
36 minutes ago fubar sa:

All avlyssning av folk som inte är brottsmisstänkta hör hemma i andra tider, jävla stasifasoner.

Blev väldigt väldigt förvånad att regeringen i ett fritt land som vårt (eller?) förespråkar det.

I mitt/vårat fall så måste vi ha blivit bortsoterade i protokoll/undersökning av misstänkta ganska så omgående, tror jag!

Som jag har nämnt förut så har vi 2 poliser (gifta med varandra) som jagar med oss. Det är då ingen som vågar begå något brottsligt under jakten som jag vet.:thumbsup:

Publicerat
På 2022-11-18 at 16:13 lsjonsson sa:

Vid den senaste tjuvjaktshärvan i Kalix o andra delar av Norrbotten. Det var ju 5 man som var inblandade då. Kalixbon bodde i Bondersbyn då och han var med i min passlinje så jag blev avlyssnad vid det tillfället och det var även andra i jaktlaget som blev det. Jag var o är det fortfarande linjeansvarig för den linjen.

Hur vet du att du/ni blev avlyssnad och att inte avlyssningen bara var mellan dom brottsmisstänkta?

Så om jag talar med den fd kalixbon så kanske risken är större att man blir avlyssnad även i framtiden.

Publicerat
28 minutes ago karelsk blandning sa:

Hur vet du att du/ni blev avlyssnad och att inte avlyssningen bara var mellan dom brottsmisstänkta?

Så om jag talar med den fd kalixbon så kanske risken är större att man blir avlyssnad även i framtiden.

Dagar innan gripandet av f. d. Kalixbon så pratade jag med honom i telefon för han ingick i min passlinje som jag är ansvarig för. Vi skulle ha en gemensam arbetsdag efter passlinjen. Även poliserna i byn pratatde med honom för han hade dels renmärke och samtidigt var han anställd av Kalix sameby 

Publicerat
11 minutes ago lsjonsson sa:

Dagar innan gripandet av f. d. Kalixbon så pratade jag med honom i telefon för han ingick i min passlinje som jag är ansvarig för. Vi skulle ha en gemensam arbetsdag efter passlinjen. Även poliserna i byn pratatde med honom för han hade dels renmärke och samtidigt var han anställd av Kalix sameby 

Men inte är det säkert du blev avlyssnad ändå, du tillhörde inte dom misstänkta och hade troligen inte daglig kontakt med Kalix bon.

Han var ju ren skötare åt Kalix sameby, sen kuppade dom ut honom och han fick slakta ut allting och flytta. Det är hela genierna i den samebyn.

Publicerat
1 hour ago karelsk blandning sa:

Men inte är det säkert du blev avlyssnad ändå, du tillhörde inte dom misstänkta och hade troligen inte daglig kontakt med Kalix bon.

Han var ju ren skötare åt Kalix sameby, sen kuppade dom ut honom och han fick slakta ut allting och flytta. Det är hela genierna i den samebyn.

Eftersom han var avlyssnad så räknade vi med att vi också hade blivit avlyssnade som inte var föremål för tjuvjakten. 

Ja, det var han! Jag vet inte vad som hände mad hans renar. Vad menar du med sista meningen???

"Det är hela genierna i den samebyn."

Publicerat
39 minutes ago lsjonsson sa:

Eftersom han var avlyssnad så räknade vi med att vi också hade blivit avlyssnade som inte var föremål för tjuvjakten. 

Ja, det var han! Jag vet inte vad som hände mad hans renar. Vad menar du med sista meningen???

"Det är hela genierna i den samebyn."

Precis det jag skrev menade jag.

Du har nog inte så koll på hur det går/gått till där då hade du förstått vad jag menade.

Publicerat
28 minutes ago karelsk blandning sa:

Precis det jag skrev menade jag.

Du har nog inte så koll på hur det går/gått till där då hade du förstått vad jag menade.

Ok! Jag har hört att han sålde sitt renmärke men jag vet inte om det är rätt.

Publicerat
8 hours ago lsjonsson sa:

Ok! Jag har hört att han sålde sitt renmärke men jag vet inte om det är rätt.

Fanns inte annat än det göra när dom bättre vetande gjorde valet åt honom.

Trist dom som är gamla å ändå ska sluta snart verkligt förstör för en som satsat på det han höll på med. 

Publicerat
9 minutes ago karelsk blandning sa:

Fanns inte annat än det göra när dom bättre vetande gjorde valet åt honom.

Trist dom som är gamla å ändå ska sluta snart verkligt förstör för en som satsat på det han höll på med. 

Ok! Detta har jag inte hört. Han har flyttat bort till Älvsbyn numera.

Publicerat
8 hours ago lsjonsson sa:

Ok! Detta har jag inte hört. Han har flyttat bort till Älvsbyn numera.

Jo i den kommunen är han iaf.

• 2 months later...
  • 1 month later...
Publicerat

Karl Hedin fick juryns pris på jaktgalan igår kväll, enl. grannforat!:thumbsup:

Publicerat

Egentligen borde inte det priset behövt delas ut om "rättsvårdande enheter" agerat korrekt !!!

Jag följer serien "Detektiven från Beledwayne": https://www.svtplay.se/detektiven-fran-beledweyne

Åklagaren i serien måste vara formad efter en känd REMA-åklagare.......

Raggarö

Publicerat

Om polisen lyssnar på "Kalixbon" och denne surrar med Isjonsson så bandas givetvis han med.. alla som den luren har kontakt med bandas. Sen hamnar de i mappen för överskottsmaterial fort men lyssnar gör man.

Publicerat
10 hours ago Hipshot sa:

Om polisen lyssnar på "Kalixbon" och denne surrar med Isjonsson så bandas givetvis han med.. alla som den luren har kontakt med bandas. Sen hamnar de i mappen för överskottsmaterial fort men lyssnar gör man.

Hur länge efter ett brott lyssnar dom på folk, menar det är ju bra många år sen nu.

Publicerat
11 hours ago Hipshot sa:

Jag har blivit avlyssnad en gång i samband jag pratade med kalixbon i jakthärvan för några år sedan. Det var ju då polisen slog till med +50 poliser runt om ilänet på 5 olika platser tror jag det var.