Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Here we go :-) Räffelstigning?

Featured Replies

Publicerat
16 minutes ago Hipshot sa:

Bössan åter till nasaren.. spred fyfan och ingen logik någonstans. Såg tex att bakre klacken var typ 2 mm högre än främre.. Gör om gör rätt, vill ha siktet centrerat direkt i fästet, ska inte behöva maxa justermån för att komma rätt. 

Jag nollar alltid kikaren mitt i. Innan inskjutning. På dem tyskarna jag har brukar det oftast bli något klick hit eller dit. Dem andra oftast mer men ändå hanterligt. 

Skena och badger ringar?

• Svar 135
  • Visningar 25,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sådär ja. Kollade nu på Lindroths test av Howan.. Finns en hel del med den som tilltalar mej, tryckpunkt, storlek, vikt.. Nu skiter jag i detta, beställer en slik sen får det vara hur det vill me

• Tror det är dax för en godeman i ärendet??

• Eller var det fru Hippen som gör det 

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Fick lite ont i magen då handlaren själv meddelade att det minsann kunde stämma att bakre weaverklacken var två-tre mm högre än främre.. När jag sen visade att jag maxxat justerhöjden på tornet så förstod han faktiskt att ngt var generalknas. 

Ena nasaren drog slutsatsen själv i butiken att det nog var läge för en skena nu.. Sen får vi se vad som händer.. 

Publicerat
15 minutes ago, Hipshot said:

Fick lite ont i magen då handlaren själv meddelade att det minsann kunde stämma att bakre weaverklacken var två-tre mm högre än främre.. När jag sen visade att jag maxxat justerhöjden på tornet så förstod han faktiskt att ngt var generalknas. 

Ena nasaren drog slutsatsen själv i butiken att det nog var läge för en skena nu.. Sen får vi se vad som händer.. 

Det är Howan? Lådan är olika hög så man måste ha olika höga klackar i allafall på SA.  Där har de missat i sånt fall. Min har skena, men det syns om man tittar noga på den här bilden att skenan har högre klack i bakkant.

Var din en mini action? Där kanske det är annorlunda?

howa.jpg

Publicerat
  • Författare

Miniaction japp.. Vad är poängen med olika höjd? Bara konstigt.. 

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Miniaction japp.. Vad är poängen med olika höjd? Bara konstigt.. 

Poäng och poäng, dom har kopierat profilen som Remington 700 ska ha. Plockar man fram rätt klackar så ska det vara helt i linje, att hävda något annat är ju bara att skita framför egen port...

Skena är för övrigt inte helt dumt. Noterbart är att lådan på minin är precis så mycket kortare än den vanliga korta som cc-måttet på skruvarna för montering av bas/skena så om man tar en skena för kort låda (howa/remington etc) så går den att skruva fast i tre av hålen. Borrar och försänker man sedan ett till hål på rätt ställe så ökar utbudet av skenor lavinartat.

/P

Publicerat

alla mina Rem 700 är uppriktade, och har fått skenorna bäddade för att allt ska vara rakt och fint, och linjera. Stumpan, mitt "dyraste" jaktvapen var så sladdrigt i sin ursprungliga form att jag inte ens träffade ett A4:a på 100m när jag skulle skottställa. Först efter shimsning av baserna, en Boyds laminatkolv och lite annat pyssel så gick det att skottställa och skjuta inom en snusdosa. Men så är också SPS plastkolven något av det sämsta och mjukaste som går att hitta... Fan vet om inte en vanlig ICA plastkass är stadigare :lol:

Är Howan en Remington klon så finns det VÄLDIGT mycket trevliga eftermarknadstillbehör som gör en rävsnajper-bössa till ett kompetent verktyg :wub: Välkommen ned i anpassningsträsket ^_^

Det här kommer att bli bra!

/M

Publicerat
17 minutes ago Maichel sa:

alla mina Rem 700 är uppriktade, och har fått skenorna bäddade för att allt ska vara rakt och fint, och linjera. Stumpan, mitt "dyraste" jaktvapen var så sladdrigt i sin ursprungliga form att jag inte ens träffade ett A4:a på 100m när jag skulle skottställa. Först efter shimsning av baserna, en Boyds laminatkolv och lite annat pyssel så gick det att skottställa och skjuta inom en snusdosa. Men så är också SPS plastkolven något av det sämsta och mjukaste som går att hitta... Fan vet om inte en vanlig ICA plastkass är stadigare :lol:

Är Howan en Remington klon så finns det VÄLDIGT mycket trevliga eftermarknadstillbehör som gör en rävsnajper-bössa till ett kompetent verktyg :wub: Välkommen ned i anpassningsträsket ^_^

Det här kommer att bli bra!

/M

Eller tittar man i Tyskland direkt och betalar och är nöjd✌?

Publicerat
6 minutes ago hs_merkel sa:

Eller tittar man i Tyskland direkt och betalar och är nöjd✌?

:lol:

Publicerat
  • Författare

Tittar i tyskland.. Gardena??? 

Kommer aldrig att hända.

Publicerat
  • Författare

Vi får väl se, har en snubbe jag känner på Fb som har en slik som jag och han meddelar att kolven är rätt usel. Inser det men håller på att grotta fram exakt hur "usel".. ? 

Siktar lite försiktigt åt en annan kolv dock.. sånt där kan komma att skava lite. Får jag hem pangen och allt fungerar.. så plötsligt ngn bom här ngn dålig träff där.. då börjar misstron komma. Men vi får se. 

Måste på allvar sätta mej in i hur parallaxen funkar med.. kan inte ärligt säga att jag hängt med i alla svängar WT tålmodigt dragit per telefon ? 

Insett att det jag trodde stämde inte stämde helt och hållet dessvärre..

Publicerat
  • Författare

Och nästa puck.. börjat småkika på kolvar, tidigare utredningar har givit vid handen att en KKC är vad jag vill ha typ.. flera har rekommenderat GRS.. ska vara enklare och ev billigare då KKC måste bäddas.. samtidigt har jag inhämtat.. tror det var Dansken som sa att KKC inte alls måste bäddas även om det står så..?

Usch.. nu känns det lite sådär here we go på allvar :whistling:

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Och nästa puck.. börjat småkika på kolvar, tidigare utredningar har givit vid handen att en KKC är vad jag vill ha typ.. flera har rekommenderat GRS.. ska vara enklare och ev billigare då KKC måste bäddas.. samtidigt har jag inhämtat.. tror det var Dansken som sa att KKC inte alls måste bäddas även om det står så..?

Usch.. nu känns det lite sådär here we go på allvar :whistling:

Äh köp en mdt å limma på 

Publicerat
  • Författare

Tvivlar på det..  

Publicerat
1 hour ago Steinbok sa:

Är det en klon på remington? 

Isåfall är KRG Bravo troligen ett bra alternativ. Finns i Sverige, ganska billig, väldigt lätt. Superstyv.

https://skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.1470.11432/krg-krg-bravo-chassi

Bara på ovansidan (radierna på lådan är samma så klackar och sådant passar), undertill är det Howas egna lösning så det är särskilda kolvar som gäller.

Hippen, jag har nog två uppsättningar talleyringar i nyskick liggandes...

/P

Publicerat
1 hour ago Steinbok sa:

Är det en klon på remington? 

Isåfall är KRG Bravo troligen ett bra alternativ. Finns i Sverige, ganska billig, väldigt lätt. Superstyv.

https://skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.1470.11432/krg-krg-bravo-chassi

19 minutes ago Patrik L sa:

Bara på ovansidan (radierna på lådan är samma så klackar och sådant passar), undertill är det Howas egna lösning så det är särskilda kolvar som gäller.

/P

Finns dock kgr bravo till howa 1500, inte sett i sverige, men tillverkas.

Publicerat
4 minutes ago calski sa:

Finns dock kgr bravo till howa 1500, inte sett i sverige, men tillverkas.

Fast 1500 mini är inte samma som vanliga 1500 ;)

Publicerat

Mc Millan, MDT och boyds, ska du ha kkc en blind fräsa och bädda.

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Patrik L sa:

/P

Talleyringarna.. är det kikarfästen? 

33 minutes ago hs_merkel sa:

Mc Millan, MDT och boyds, ska du ha kkc en blind fräsa och bädda.

Hittat till Legacyn men inte Howan... vet inte om KKC tagit ned sin hemsida, hittat den förut men nu är den f-n borta.

Skit samma.

Var in på Görstor idag och kikade.. fick tag på en GRS omonterad och även en monterad med en studare okänt märke.. verkade helmysig faktiskt! Dock.. i lådan, såg ännu mer plastigt och rappligt ut än nuvarande Howakolv.. men om den är så pass bra så kan det vara ett alternativ, den vägde fan inget och var riktigt skön! Samt.. fästen för vapenrem på sidan samt benstöd under = Trevligt!

Så den kändes helt klart som ett vettigt alternativ!

Publicerat
12 minutes ago Hipshot sa:

Talleyringarna.. är det kikarfästen?

Ringar som man skruvar i direkt i lådan. Ingen skena eller klackar emellan. 

Har en uppsättning 30mm medium som inte är upptagna ur förpackningen. Bygger ca 13mm över den främre delen av lådan, kanske kan funka för dig?

Publicerat
  • Författare

Näe.. siktet är 34.. Bra tanke iaf!

Publicerat

Ska du ha Kkc eller Grs till howa mini så är det blind kolv och fräsa. Och bädda.

S

Publicerat
  • Författare

Säker? KKC ja men jag inbillar mej att GRS finns.. tyckte jag såg det någonstans.. 

Publicerat
  • Författare

Hur eller hur, ska vänta med detta.. inte säkert de får ordning på bössan..