Publicerat December 24, 20196 yr 4 hours ago culot sa: Hur det blir efter Brexit vete fanken. Min gissning - skitenkelt givet att du åker dit själv. Eller handlar genom en bulvan*. Ungefär som idag mao. Utan internationellt handlartillstånd blir allt så förbannat kladdigt - inom och utom EU. Om man är firma. Som privatperson är det rätt mycket enklare.... Så gör som jag - åk över på enklaste möjliga sätt, ta med dem i bagaget hem. Du lär ju inte behöva 150 000 förladdningar.... Så länge det inte är krut (för det plockar de skoningslöst i spektrometern) går det hur bra som helst. Ni anar inte hur mycket "piping tools" jag haft med mig hem..... Tullarna hjälper tom dig igenom tullen givet att man serverar dem rätt info. "stupid goverment taxes in sweden" och "extremely cheap here" lägg sedan till "price the Queen, the UK and fuck the fucking EU" så kan ni rätt lätt ta med en komplett handladdningsutrustning och ett knippe reservdelar till luftgevär och hagelbössor. Se bara till att ta av alla etiketter och lappar, skruffa till dem lite så de ser beggade ut. Som någon sagt - människor vill bedras..... /T * privatperson i UK som köper dina förladdningar, tömmer påsen i en plastpåse från Tesco och som därefter postar påsen till dig som innehållande "protection studs".
Publicerat December 25, 20196 yr På 2019-12-23 at 19:02 Laban sa: En stor fördel som tyvärr kommer försvinna över tid. Pris beror ju på volym och i viss mån maskinavskrivningar. Nja, det är nog snarare så att "snåljåpsspannet" kommer att automatkalibreras och landa på nya individer, att snåljåparna kommer bestå kan vi nog vara rätt säkra på.