Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Byta pipa och allmän upprustning av Howa Miniaction?

Featured Replies

• Svar 217
  • Visningar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Erat "kolv race" påminner mig om då en god kamrat från Karlstad som heter Jimmy och jag satt i sanden på badstranden på Dueodde på Bornholm en sommardag med en back öl och hade "drag race" med myror i

• En liten kort utvärdering såhär en bit in i säsongen.. Jämfört med förra säsongens start.. med ett antal samtal till Anton om hundbiträde.. så konstaterar jag att de första 19 alla har legat fint. Ing

• Bifrost är kanske inte världens snyggaste stock, och jag har ibland tankar på att skifta tillbaka till original-Professionalstocken. Men så lägger jag an med Bifrosten och känner hur den smälter ihop

Posted Images

Publicerat

Fick över de i en annan kategori. Så blev de lite billigare. Men tog en månad

Så inge mer från UK

Publicerat
  • Författare
1 hour ago hs_merkel sa:

Fick över de i en annan kategori. Så blev de lite billigare. Men tog en månad

Så inge mer från UK

Synd.. känns som man vill stötta UK nu när lämnat unionen.. Kanske dit man ska flytta?

Enl postnord.. leverans i morgon :blink:

Publicerat
På 2021-03-29 at 20:12 marcus.söderlund sa:

Publicerat
  • Författare

Enl Postnord så har min kolv kommit nu.. Hoppas kunna hämta ut den senare idag, måste sova nu. Jobbhelg, kliver på 19 så det är inte läge att rodda med det nu. Förmodligen provskjutning i början av nästa vecka om allt nu passar som det ska!

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Enl Postnord så har min kolv kommit nu.. Hoppas kunna hämta ut den senare idag, måste sova nu. Jobbhelg, kliver på 19 så det är inte läge att rodda med det nu. Förmodligen provskjutning i början av nästa vecka om allt nu passar som det ska!

Du ser lite snorig ut... är det inte bäst att du sjukskriver dig över helgen så du inte smittar nån?

😁

Publicerat
  • Författare

Kråkjakt är för de tuffa 😎😳

CD98F858-8075-431F-8C8A-3C310810B48C.jpeg

Publicerat

Hade pippin mens?

Publicerat
  • Författare
3 hours ago Dahla sa:

Hade pippin mens?

Kränkte tydligen spännet på ett spännband uppe i tallen..

Ok kolven hemma!

Monterade lite snabbt, ser vettigt ut helt klart. Anlägg vart mysigt efter att justerat både kolvkam och längd! 

Klart uppköp och jag är helt klart nöjd!

Måste bara skriva det innan jag börjar gnälla och alla i Boyds fanclub börjar sabla ned mej :whistling:

Avtryckarfingret hamnar lite oskönt mot kolven vid varbygeln.. absolut inget stort problem förmodligen kan man slipa bort lite så det blir bättre. Tvivlar dock på att problemet är så stort att jag ids.

Däremot.. 

Pipkanalen är för dåligt urfräst eller ... konstruktonen är sned för pipan ligger på hårt åt ena hållet. Har inte testat om det går att justera lådskruvarna, hoppas inte det går, för den ska ju vara fräst för denna bössa. Kanske inget jätteproblem det heller, tänker provskjuta först innan jag ger mej på att dremla. Med lite tur så är kalibern så klen att pipsvängningarna inte är så påtagliga?

Vi får se.. eller så fixar jag det, trots allt ganska enkelt..

1F98899A-F99C-4FBA-A778-4255BEE1B433.jpeg

C3863B4C-432B-46F3-8ED2-A79B002AA1A8.jpeg

Publicerat
  • Författare

Och den där tull o momseriet.. kommer det på någonslags faktura?

Hade väntat mej att få betala för att få ut grejerna..

Och ja, väl ingångna foppisar kräver silvertejp.. och det är svårt att få ur hundhår ur den där jävla mattan :whistling:

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Och den där tull o momseriet.. kommer det på någonslags faktura?

Hade väntat mej att få betala för att få ut grejerna..

Och ja, väl ingångna foppisar kräver silvertejp.. och det är svårt att få ur hundhår ur den där jävla mattan :whistling:

Du åker väl räkmacka som vanligt, normalt får man snällt betala moms och tull innan postnord skickar det vidare, jag pröjsade 922:- för några dagar sen och väntar leverans nästa vecka.

Men eftersom en boydskolv aldrig kommer upp i sitt rätta värde så spelar det mindre roll😋

Mike

Publicerat
21 minutes ago Mad Mike sa:

Men eftersom en boydskolv aldrig kommer upp i sitt rätta värde så spelar det mindre roll😋

Såvida den inte är sned och ligger mot pipan... då är dom totalt värdelösa 😁

Publicerat

Man får göra beräkningen vad det är värt att få hem nåt alla andra inte har,  klart man inte att betala de avgifter  svenska staten vill ha ( oavsett vilket parti som regerar )  klarar maningen de5 får man avstå ...

Publicerat
  • Författare

Ok så det är Boydskolvar du nördat in dej på nu? Något måste det ju vara 😂

Ok jag dremlar i morgon 👍

Då kan jag nästan ta att en selfiepinne försökte fota mej idag.. om jag slapp till o moms 😇

Publicerat
10 hours ago Hipshot sa:

Ok så det är Boydskolvar du nördat in dej på nu? Något måste det ju vara 😂

Ok jag dremlar i morgon 👍

Då kan jag nästan ta att en selfiepinne försökte fota mej idag.. om jag slapp till o moms 😇

Japp! Mitt största problem är att alla vapen i garderoben som går att sätta boyds kolvar på har såna nu....behöver större garderob så jag kan handla fler!

Mike

Publicerat
  • Författare

Jaha.. givetvis gick plastunderbeslaget sönder från Howan.. så bakre skruven bara försvann.. 

Vart en sk quick and dirty.. Tog en bricka, dremlade den så den passade så nu sitter skiten på plats även om underbeslaget spruckit. 

Är så mycket flex i urtaget så det var bara att släppa skruvarna, peta åt sidan lite så hade man friliggande pipa.. Känns som hela konceptet skulle må bra av en helg hos Dansken med bäddning och lite mer seriöst fix av underbeslaget.. 

Nu blir det i alla fall provskjutning i morgon ev.. ska se till att Hannas Tikka blir inskjuten med.

Publicerat
  • Författare

Jaha kontrollsköt idag.. Gick sådär, träffläget hade flyttat sig.. Inte helt perfekt stöd men jag känner ändå att det är läge att bädda systemet. Tror det är lite mycket luft i lådan, behöver stabilitet. Inte för att jag tror att det blir så mycket bättre men något kanske.

Kontrollsköt div jaktladdningar med 308an med.. lite märkligt, kör ett gammalt beprövat recept. Sköt inte alls så galet bra.. Kanske beroende på att back in the days så hade jag ett annat sikte.. Rikta mot kulhål med en x6 och riktmedel 66 tror jag det heter.. inte helt noga.

Publicerat

De Boyds-kolvar jag har haft har alla tre haft skrikande behov av plastbäddning, precis samma symptom som du beskriver. Pipan sned, går att få rak med lite ömt våld men då är det lotteri var träffarna tar. Bara att ta ur lite trä runt systemet med dremeln och bädda med Biltema Super Epoxi. Glöm inte att vaxa systemet ordentligt bara, blir lite trist annars. :D 

Publicerat
23 minutes ago defransson sa:

Fan nu fick min hjärna en bild av Hippen som vaxar systemet inför beach 2021. Tror @Mad Mike gärna skulle vara behjälplig med att rycka bort remsorna 😱

Tack nu gav DU mej den bilden fyfan vilken kompis du är 

Publicerat
2 hours ago defransson sa:

Fan nu fick min hjärna en bild av Hippen som vaxar systemet inför beach 2021. Tror @Mad Mike gärna skulle vara behjälplig med att rycka bort remsorna 😱

Kom aldrig och säg att jag är skadad!:lol:

och med det sagt så har jag en viss erfarenhet av att vaxa system om han behöver hjälp:lol:

Mike

Publicerat
  • Författare

Alltså.. defransson såg till att detta tog en obehaglig vändning..

Förövrigt så har jag taxen från grannkanalen i byn, han bäddade min 222:a och frågan är redan ställd till honom om han ids igen. Han vet vad han pysslar med.. han har rutin på att "vaxa system"...

Blir skämskudde på när han ska kika på bössan i morgon, systemet sitter med en dremlad bricka i underkant, varbygel och magbrunn sitter bara med en skruv i fram :blink:

Publicerat
27 minutes ago Hipshot sa:

Blir skämskudde på när han ska kika på bössan i morgon, systemet sitter med en dremlad bricka i underkant, varbygel och magbrunn sitter bara med en skruv i fram 

Varför satte du inte bara dit kolven med lite tape? 😁

Publicerat
9 hours ago Dahla sa:

Varför satte du inte bara dit kolven med lite tape? 😁

Inte sminka en gris se du😉