Publicerat Februari 18, 20215 yr 51 minutes ago Sako_Finnbear sa: Ungefär va! Har ju både "mysse" och "bysse" så...? Ja, då är du rätt lik Emil på riktigt!
Publicerat Februari 19, 20215 yr Vad blir nästa projekt? Om du skulle få för dig att tälja fram ett kniv skaft så går det relativt lätt att göra i sälg masur.
Publicerat Februari 19, 20215 yr Författare 11 hours ago karelsk blandning sa: Vad blir nästa projekt? Om du skulle få för dig att tälja fram ett kniv skaft så går det relativt lätt att göra i sälg masur. Nästa projekt blir en smörkniv i björk. Möjligt att man ger sig på ett knivskaft sedan när man blir lite varm i kläderna. Tack för tipset!
Publicerat Februari 19, 20215 yr 25 minutes ago Sako_Finnbear sa: Nästa projekt på g. Full action i Emils snickarboa!
Publicerat Februari 20, 20215 yr Författare Grovtäljd! Ska finlire lite till med kniven innan slipning.
Publicerat Februari 20, 20215 yr 39 minutes ago Sako_Finnbear sa: Jodå! Denna gången skar jag mig inte ens!? Ett framsteg!
Publicerat Februari 20, 20215 yr Fint arbete!? Med andra ord ser du inte på mello utan är ute i snickarboa.
Publicerat Februari 20, 20215 yr Författare 1 minute ago lsjonsson sa: Fint arbete!? Med andra ord ser du inte på mello utan är ute i snickarboa. Såg hela mello!?
Publicerat Februari 21, 20215 yr Författare 6 hours ago lsjonsson sa: Hm! Du vet att här går det undan med sniderierna! Hinner med både det och mello.?
Publicerat Februari 21, 20215 yr 52 minutes ago Sako_Finnbear sa: Du vet att här går det undan med sniderierna! Hinner med både det och mello.? Hade jag fått välja mellan 2 ting så hade jag hellre stått i snickarboa och hittat på ett nytt alster än att sätta mig framför dumburken och sjunka så lågt så att man glo på mello.
Publicerat Februari 21, 20215 yr Författare Just now lsjonsson sa: Hade jag fått välja mellan 2 ting så hade jag hellre stått i snickarboa och hittat på ett nytt alster än att sätta mig framför dumburken och sjunka så lågt så att man glo på mello. Haha! Nu ska vi inte vara sådana! Man måste ju sitta och reta sig på att "fel låt vann"!
Publicerat Februari 21, 20215 yr Författare Gav kåsan en omgång med kokt/soloxiderad linolja utvändigt. Ska ge den lite parafinolja invändigt med.
Publicerat Februari 21, 20215 yr Författare 3 minutes ago lsjonsson sa: Kaffesked? Blir typ en lång matsked.
Publicerat Februari 21, 20215 yr 1 minute ago Sako_Finnbear sa: Blir typ en lång matsked. Själva skeden ser smal ut för för att vara en matsked. En långskaftad kaffesked däremot.
Publicerat Februari 21, 20215 yr Författare 9 minutes ago lsjonsson sa: ...eller till en hög tekopp! Ritade av en matsked och bara förlängde skaftet.
Publicerat Februari 21, 20215 yr 53 minutes ago Sako_Finnbear sa: Ritade av en matsked och bara förlängde skaftet. Ok! Jag tyckte bara att själva skeden såg väldigt liten ut för att vara en matsked.