Publicerat Juni 20, 20214 yr 2 hours ago lsjonsson sa: Ny presskonferens kl 14.00 med V. Var ska detta sluta??? We shall owercome….. hålla handen o så..
Publicerat Juni 20, 20214 yr 23 minutes ago Christian N sa: We shall owercome….. hålla handen o så.. Hon verka ha bestämt sig Vänsterpartiskan, lyda eller avgå.
Publicerat Juni 20, 20214 yr Utifrån en kommunists tankesätt gör hon vad en kommunist kan förväntas göra. Om det sen är särskilt bra för Sverige i nuläget är en annan femma.
Publicerat Juni 20, 20214 yr Detta är en populär post. 1 hour ago Dansken sa: Utifrån en kommunists tankesätt gör hon vad en kommunist kan förväntas göra. Om det sen är särskilt bra för Sverige i nuläget är en annan femma. Vad kommer att hända? Löven kanske avgår och det blir talmansrundor eller extraval. Så här funkar demokratin. Vi står inte på kanten till något krig direkt. Löven och hans ministrar har skött styret taffligt. Detta är politiskt rävspel och V synade regeringens kort. Såssarna, mp och C har missbedömt läget - tough shit. Klart att miljömupparna, C och såssar blir besvikna. Jag sörjer inte att bli av med en regering bestående av såssar, miljömuppar och C.
Publicerat Juni 20, 20214 yr Detta är en populär post. Det händer inte mycket i Sverige just nu, men det som ändå händer är nästan odelat negativt ur min synvinkel. Således måste politikarenan skakas om, oavsett utgång i morgon är det skeendet ett led av ett långt lidande åsamkat primärt av C och MP. Vem är den socialdemokratiske kärnväljaren 2021, vet dom det själva? Av all skit som familjen Löfven hittat på och utsatt Sverige för är det faktiskt underhållande om än ironiskt att de åker på en trivalitet som marknadshyra vid nybyggnation - dessutom initierat av sin gamla fula flickvän kommunisterna. Må dom falla, det kan omöjligen bli sämre.
Publicerat Juni 20, 20214 yr 1 hour ago MKJ sa: Må dom falla, det kan omöjligen bli sämre. Dagens sanning
Publicerat Juni 20, 20214 yr Detta är en populär post. Värt att tänka på till kommande val: en röst på C/S/V är en röst på MP. MP äter upp jakten tugga för tugga. 5 av 23 ministerposter innehas av ett 4%parti…
Publicerat Juni 20, 20214 yr 46 minutes ago MagnusN sa: Värt att tänka på till kommande val: en röst på C/S/V är en röst på MP. MP äter upp jakten tugga för tugga. 5 av 23 ministerposter innehas av ett 4%parti… Ja, prio 1 är åt helvete med MP...fort. Det kan kosta på andra plan med känns som ett måste.
Publicerat Juni 20, 20214 yr 12 minutes ago Järven sa: Ja, prio 1 är åt helvete med MP...fort. Det kan kosta på andra plan med känns som ett måste. Absolut! Mp gör mer skada än nytta i sin regeringsställning ihop med s.
Publicerat Juni 21, 20214 yr Författare Detta är en populär post. Det kommunistpartiet inte tänkte på är att en högerregering KOMMER genomföra fri prissättning på nybyggda lägenheter efter att dom hamnat i regeringsposition 😁 Hmm... hörde jag "ny viltmyndighet"?
Publicerat Juni 21, 20214 yr Detta är en populär post. Jag är imponerad av V. Det här har dom lovat att göra, och hon håller fast vid det. Säg vilket annat parti som har den ryggraden idag! Bit den hand som föder dig!
Publicerat Juni 21, 20214 yr På 2021-06-18 at 07:37 fubar sa: Det som måste till för att ställa demokratin på rätt köl igen är att höja riksdagsspärren till åtminstone 5-7% Inte rimligt någonstans att partier med 250000-260000 röster, ska kunna påverka det minsta i Sveriges riksdag eller i övrigt i samhället heller för den delen. Är den här snedvridningen/maktskevheten som gör att vi går mot en brunare framtid. och att ett 4 % parti får vice statsminister posten
Publicerat Juni 21, 20214 yr 45 minutes ago lindgren sa: Jag är imponerad av V. Det här har dom lovat att göra, och hon håller fast vid det. Säg vilket annat parti som har den ryggraden idag! Bit den hand som föder dig! Glöm bara inte att dom vill få tillbaka ALLA borttagna skatter igen förmögenhetskatt, Arvskatt, fastighetskatt ( som den var förut ) mm mm jag själv är LIVRÄDD för att den gamla fastighetskatten ska komma tillbaka ....
Publicerat Juni 21, 20214 yr Detta är en populär post. 2 hours ago lindgren sa: Jag är imponerad av V. Det här har dom lovat att göra, och hon håller fast vid det. Säg vilket annat parti som har den ryggraden idag! Bit den hand som föder dig! Jag håller helt klart med, genomför V detta även om det bara blir ett spel för galleriet, så måste jag tillstå att jag blir impad av rookien! Tror de kan plocka rätt många röster fr S.. och i den bästa av alla världar fr MP 😍
Publicerat Juni 21, 20214 yr Ur mitt perspektiv så ändrar detta inte så mkt. Mer trams, politik inom politiken. Vi får kanske en starkare vänsterkant, och dessutom en starkare höger. Förlorare blir liberalerna och S. Tyvärr så kommer det bara kosta tid och pengar och inte ger något annat än politiska poäng... verkligheten kvarstår med problemen.
Publicerat Juni 21, 20214 yr På 2021-06-18 at 08:04 detstorabla sa: Det som kommer hända är ett av två alternativ: * Löfven avgår. Centern backar om marknadshyror och regeringen återuppstår som nu. * regeringen backar under helgen och V är nöjda. dvs det blir ingen misstroendeförklaring extraval är osannolikt…För mycket osäkerhet… L vill inte ha det. MP vill inte ha det. Det är väl bara SD som är pigga på det… Ni hörde det från mig först 😁 Återstår fortfarande 1:a alternativet i min spådom. Tror att C kommer att ”ta sitt ansvar” Enda chansen till nyval är om S tror att man kan kicka ut L ur riksdagen och MP ”klarar” sig samtidigt som coronaeffekten för S kvarstår. Helt övertygad om att S ändå kommer att försöka få C att släppa punkt 44. Själv hoppas jag på extraval…
Publicerat Juni 21, 20214 yr Säger bara humor, V viker sig för SD,M,KD,L,C som kommer klappa igenom frihyressättning direkt på egna mandat och då kommer även fri hyressättning gälla ALLA hyresrätter nya som gamla. L med mindre än 3% och en hur törs man formulera sig mörkare kvinna som företrädare vill samarbeta med SD. 😵 MP lär vara ett minne blott får jag hoppas vid extra val och det gäller även L, KD bye bye..... Höj riksdagsspärren till minst 5-7% så försvinner 2/3 av alla dårar. OCH återigen har en minoritet påverkat mer än vad en demokrati ska tillåta dom att göra. Var en man och utlys nyval som sig bör.
Publicerat Juni 21, 20214 yr 22 minutes ago fubar sa: Säger bara humor, V viker sig för SD,M,KD,L,C som kommer klappa igenom frihyressättning direkt på egna mandat och då kommer även fri hyressättning gälla ALLA hyresrätter nya som gamla. Hade V släppt igenom nuvarande förslag hade det blivit marknadshyror rakt över också. I förslaget står det att även befintliga lägenheter som renoveras i tillräckligt stor skala kommer få marknadshyror... Helt rätt av V att stå upp för sina väljare, endast synd att dom inte gjorde det redan 2018. Fantastiskt att se de där maktgalna sossarna få på nosen!
Publicerat Juni 21, 20214 yr Dadgostar (V) vill att svetsaren kommer tillbaka till som stadsminister. https://www.svt.se/text-tv/108
Publicerat Juni 21, 20214 yr 4 minutes ago, lsjonsson said: Dadgostar (V) vill att svetsaren kommer tillbaka till som stadsminister. https://www.svt.se/text-tv/108 Klart förväntat, ALLA andra är sämre alternativ för V, men dom visade att dom inte går i koppel..
Publicerat Juni 21, 20214 yr 1984 "If one is to rule, and to continue ruling, one must be able to dislocate the sense of reality. For the secret of rulership is to combine a belief in one's own infallibility with the power to learn from past mistakes."
Publicerat Juni 21, 20214 yr Högmod går före fall!😁 Dags att börja prata med alla parter i sann demokratisk anda, men Annie är nog lite förmer så det lär bli ett surt piller för henne och övriga att svälja!
Publicerat Juni 21, 20214 yr https://blickovernejden.wordpress.com/2021/06/21/parlamentarismens-dag/ Glöm dock inte att Stefan Löfvén har nio liv. Att Annie Lööf får näsan omvriden är dock väldigt nyttigt...