Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat
4 hours ago Hipshot sa:

Jag håller helt klart med, genomför V detta även om det bara blir ett spel för galleriet, så måste jag tillstå att jag blir impad av rookien! 

Tror de kan plocka rätt många röster fr S.. och i den bästa av alla världar fr MP 😍

Ja hellre en vanlig kommunist än en Grön Kommunist 

• Svar 3,5k
  • Visningar 231,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
1 hour ago klompdomp sa:

Hade V släppt igenom nuvarande förslag hade det blivit marknadshyror rakt över också. I förslaget står det att även befintliga lägenheter som renoveras i tillräckligt stor skala kommer få marknadshyror...

Helt rätt av V att stå upp för sina väljare, endast synd att dom inte gjorde det redan 2018. Fantastiskt att se de där maktgalna sossarna få på nosen!

Men grejen är att nu är pandoras ask öppnad och majoritet finns för marknadshyror UTAN att behöva bry som om kommunister eller sossar.....

Så jag säger grattis.

Publicerat
1 hour ago lindgren sa:

Klart förväntat, ALLA andra är sämre alternativ för V, men dom visade att dom inte går i koppel..

Ja visst var det det! Kommer Löfven att erbjuda (v) en plats i regeringen för att sitta kvar och inte förlora (mp) som en regeringspartner? Så går mina tankar delvis.

Publicerat
1 hour ago doenitz sa:

https://blickovernejden.wordpress.com/2021/06/21/parlamentarismens-dag/

Glöm dock inte att Stefan Löfvén har nio liv. Att Annie Lööf får näsan omvriden är dock väldigt nyttigt...

Jo, Svetsarn ska vi nog inte räkna ut riktigt ännu, men Annies parti har ju verkligen gjort en 180-gradare sedan Fälldins "Håll Gränsen!" till dagens "Öppna gränsen!", hoppas det är dags att "betala" det priset nu!

Publicerat
37 minutes ago lsjonsson sa:

Ja visst var det det! Kommer Löfven att erbjuda (v) en plats i regeringen för att sitta kvar och inte förlora (mp) som en regeringspartner? Så går mina tankar delvis.

..men nu vill L ha en borgerlig regering så svetsaren är inget alternativ för L.:thumbsup:

Publicerat

Valsystemet borde reformeras. Höj fyraprocentsspärren till runt tolv procent.

Publicerat

Jäklar vilken röra det skulle bli. De skulle omöjligt kunna regera...

Publicerat
4 minutes ago dptrapper sa:

Jäklar vilken röra det skulle bli. De skulle omöjligt kunna regera...

Ja, absolut! Det har ju varit en jäkla röra sedan valet och nu skulle det kunna bli ännu värre.

Publicerat

Jobbar i hyresmarknaden och har läst på en del om hur det gick i Finland sedan deras avreglering på 90talet. Finns flera välskrivna artiklar på nättidningarna om det. Det finns upp- och nersidor. Min bestämda uppfattning är att fri hyressättning är bra i kombination med ett statligt reglerat alternativ genom kommunala bostadsbolag för att lösa situationen för de som inte rattar marknadshyra. Tycker att man gör fel från C/S när man bara lägger fram ett förslag om fri hyressättning av nyproduktion. Istället skulle man ha lagt fram en helhetslösning där man poängterar att det både kommer att finnas kommunalägda hyresrätter med reglerad hyra och fri hyressättning. 

Tror att C blir förlorarna vare sig de backar ur eller står på sig. Och S/V/MP förlorar på att C förlorar.

Publicerat
52 minutes ago, Järven said:

Nä, det skulle allt sitta fint med ett extraval där MP rök all världens värd. 

Jag tror dom blir kvar. 

Det kan vara bra med motvikt till kapitalismen... ;)

Publicerat

Lite moment 22 på hyresmarknaden. Det finns ju stort behov av hyresrätter, inte bara från vänsterns väljare. Men så länge det är mer riskfritt avkastningsmässigt att bygga bostadsrätter så är det svårt att få byggaktören att välja hyresspåret.

Nu får allmännyttan dra hela lasset, har faktiskt sett den lokala kommunens kalkyler, till den avkastningen skulle inte jag heller satsa.

Publicerat

Väl skrivet i vanlig ordning.

1år till med MP för tankarna till någon form av kusliga medeltida bestraffningar fast i modern tappning.  😡

Publicerat
23 minutes ago Järven sa:

Väl skrivet i vanlig ordning.

1år till med MP för tankarna till någon form av kusliga medeltida bestraffningar fast i modern tappning.  😡

L har ju avvisat ett nytt januariavtal eller om det skulle bli ett juniavtal. C utesluter samarbete med v. Var nu detta ska sluta vet i tusan!

Publicerat

Finns inte en enda politiker med ryggrad, snarare ett krav för att bli densamma.

Återigen tack för att Sverige inte regeras av regeringen utan av vår riksdag.

Publicerat

Resultatet blev som väntat talmansrundor. Löfven är en förhandlare och behöver helt enkelt mer tid…