Publicerat Juni 7, 20224 yr Är faktiskt så gammal, att när jag fick börja rösta, så var MP ett alternativ.. Det var inte "vi vill tillbaka till stenåldern" retorik, utan snarare ansvarstagande för miljön, men i sunt perspektiv. Numera upplever jag att dom verkligen kämpat för se till att man inte ska kunna rösta på dom. Synd.. Men, varför gråta över spilld mjölk, det finns fortfarande möjlighet att rösta på idioter, så... "pick your choice, and have a beer!"
Publicerat Juni 7, 20224 yr 12 minutes ago lindgren sa: Är faktiskt så gammal, att när jag fick börja rösta, så var MP ett alternativ.. Det var inte "vi vill tillbaka till stenåldern" retorik, utan snarare ansvarstagande för miljön, men i sunt perspektiv. Numera upplever jag att dom verkligen kämpat för se till att man inte ska kunna rösta på dom. Synd.. Men, varför gråta över spilld mjölk, det finns fortfarande möjlighet att rösta på idioter, så... "pick your choice, and have a beer!" Miljöpartiet låg stadigt på 1.5% under början på 80 talet, min uppfattning är att det framförallt var två händelser som fick in dom i riksdagen. Den omfattande säldöden under andra halvan av 80 talet( vilket senare visade sig vara ett virus o h inte orsakat av miljögifter) och framförallt Tjernobyl 86 vilket givetvis tog dom över tröskeln. I övrigt var dom då fortfarande ganska vettiga innan ideologiska aktivister tog över helt.
Publicerat Juni 7, 20224 yr 3 hours ago lindgren sa: Är faktiskt så gammal, att när jag fick börja rösta, så var MP ett alternativ.. Det var inte "vi vill tillbaka till stenåldern" retorik, utan snarare ansvarstagande för miljön, men i sunt perspektiv. Numera upplever jag att dom verkligen kämpat för se till att man inte ska kunna rösta på dom. Synd.. Men, varför gråta över spilld mjölk, det finns fortfarande möjlighet att rösta på idioter, så... "pick your choice, and have a beer!" ...och redan då var det ett klart "NEJ TILL KÄRNKRAFT" från deras sida och det var inget alternativ för Jonsson att rösta på.
Publicerat Juni 7, 20224 yr 1 hour ago, lsjonsson said: ...och redan då var det ett klart "NEJ TILL KÄRNKRAFT" från deras sida och det var inget alternativ för Jonsson att rösta på.
Publicerat Juni 7, 20224 yr Tyvärr så sitter Morgan Johansson kvar på sin post. "VOTERINGEN KLAR: JOHANSSON BEHÅLLER POSTEN Riksdagen har nu röstat i det misstroendet som riktats mot justitieminister Morgan Johansson (S). 174 ledamöter röstade för misstroendet – det krävdes 175 för ett fällande. Det innebär att han behåller statsrådsposten. 97 personer röstade mot misstroendeförklaringen, 70 avstod och 8 personer var frånvarande. " https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-regeringskrisen-23qoo/
Publicerat Juni 7, 20224 yr Högt spel av många inblandade nu.....Johansson måste vara en jäkel i sängen?🤨
Publicerat Juni 7, 20224 yr 16 minutes ago MKJ sa: Högt spel av många inblandade nu.....Johansson måste vara en jäkel i sängen?🤨 Han kilar ju stadigt med en säpo-anställd om dom håller ihop ännu. Det kanske räcker som meriter för att sitta kvar??? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6677Ko/morgan-johanssons-nya-karlek-sapo-anstallda-emelie-karlsson
Publicerat Juni 7, 20224 yr Detta är en populär post. https://blickovernejden.wordpress.com/2022/06/07/den-socialdemokratiska-exceptionalismen-ar-ett-hot-mot-saval-demokratin-som-landets-sakerhet/ Vår förmenta s.k. "landsmoder" spelar tuff inför valet men detta taskspel kan baktända..
Publicerat Juni 8, 20224 yr Detta är en populär post. Pinsamt tragiskt att leka med våra skattepengar och skapa nya kriser på löpande band, först regeringskris, sedan nu misstroende som skapar allt annat än gott sammarbets klimat och rätt mentalitet för att skapa lugn och lägga energin, pengar till Nato ansökningen som går allt annat än smidigt. Sen delar jag att Mj borde entledigas, men det borde ha gjorts för flera år sedan inte nu. Framstår som ett land som styrs av en jä... "politisk vilde" (politisk vilde my ass förbannad utpressare och terrorist kramare) som ska leka duktig och utpressa hela Sverige, riksdag, samtliga politiker och inte minst regeringen. Sluta avtal med en charlatan som rimligen borde slängas ut ur riksdag LOTTLÖS! Som en jävla banan republik.
Publicerat Juni 8, 20224 yr 1 hour ago, fubar said: Pinsamt tragiskt att leka med våra skattepengar och skapa nya kriser på löpande band, först regeringskris, sedan nu misstroende som skapar allt annat än gott sammarbets klimat och rätt mentalitet för att skapa lugn och lägga energin, pengar till Nato ansökningen som går allt annat än smidigt. Sen delar jag att Mj borde entledigas, men det borde ha gjorts för flera år sedan inte nu. Framstår som ett land som styrs av en jä... "politisk vilde" (politisk vilde my ass förbannad utpressare och terrorist kramare) som ska leka duktig och utpressa hela Sverige, riksdag, samtliga politiker och inte minst regeringen. Sluta avtal med en charlatan som rimligen borde slängas ut ur riksdag LOTTLÖS! Som en jävla banan republik. Vårat system tillåter detta... vi har valt att ha det så ur ett demokratiskt perspektiv, så om jag förstått det hela rätt måste rätt mkt till för att det ska ändras. Det finns fler politiska vildar, (av olika anledningar).. som rent krasst sitter på samma makt....
Publicerat Juni 8, 20224 yr Ovärdigt en demokrati att inte veta att den du faktiskt lägger din personliga röst på (om man gör det) vid valet verkligen stannar inom den politiska ram du baserat ditt beslut på. Gör man ett personval ur en partipolitisk grupp, ska det mandatet gälla under densamma. Helt jävla crazy som nu om en röst helt plötsligt blivit ett val på mp för att någon tok bytt fot. Även om det är lite så det varit nu..... röst på S blev i själv verket Mp, C och L. Helvete så skönt att jag bytt fot sedan ett par val.
Publicerat Juni 8, 20224 yr En tanke som jag har lite svårt att släppa.. man har ju riktat en misstroende förklaring emot MJ.. Har någon ens testat tanken om man faktiskt HAR förtroende för MJ? Vilden har ju sålt sitt stöd, hon tycker han gör ett gott jobb uppenbarligen... Hakar upp mej på ordets faktiska innebörd och inte en käft i lekstugan Riksdagen tycks bry sig..
Publicerat Juni 9, 20224 yr 8 hours ago robban.jagaren sa: Visst är det vackert! Jepp! Nykära eller kilar stadigt?
Publicerat Juni 9, 20224 yr Detta är en populär post. Fint faktum också att vi ligger sist i Eu vad det gäller transparens och öppenhet kring sidoinkomster av allehanda slag i riksdagen. Bäst i världen på allt(?) dömer andra länder som korrupta och dess ledare, men delad sista plats med Belarus av 109 länder i Transparency Int lista. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sa-mycket-tjanar-partiledarna-se-hela-listan Eller för den delen bosätta sig permanent i ett ödehus utan toalett och få 700000:- skattepengar för det, eller varför inte skriva mig hos min syster någonstans i landet och jobba så långt bort som möjligt med diverse lgh och villor där mitt barn kan bo och min kvinna har ett eget hus som jag äger.... FY FA AN för politiker!
Publicerat Juni 9, 20224 yr 2 hours ago fubar sa: Fint faktum också att vi ligger sist i Eu vad det gäller transparens och öppenhet kring sidoinkomster av allehanda slag i riksdagen. Bäst i världen på allt(?) dömer andra länder som korrupta och dess ledare, men delad sista plats med Belarus av 109 länder i Transparency Int lista. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sa-mycket-tjanar-partiledarna-se-hela-listan Eller för den delen bosätta sig permanent i ett ödehus utan toalett och få 700000:- skattepengar för det, eller varför inte skriva mig hos min syster någonstans i landet och jobba så långt bort som möjligt med diverse lgh och villor där mitt barn kan bo och min kvinna har ett eget hus som jag äger.... FY FA AN för politiker! Det går ju inte ens att kalla rucklet för en bebolig bostad. Hoppas att han blir skyldig att betala tillbaka pengarna. Det var väl något med fall på Uppdrag Granskning igår kväll. En kvinnlig moderat, bl. a
Publicerat Juni 9, 20224 yr Det är juh därför vi måste bli mer transparenta .... så vi slipper bidrags fusk, eller svåger politik, tillsättningar ossv.. Annars blir vi bara en blek kopia av Belarus
Publicerat Juni 9, 20224 yr 1 hour ago lindgren sa: Det är juh därför vi måste bli mer transparenta .... så vi slipper bidrags fusk, eller svåger politik, tillsättningar ossv.. Annars blir vi bara en blek kopia av Belarus Jag skulle nöja mig med att myndigheterna får titta i varandras databaser men jag antar att IT-systemen inte är kompatibla så oavsett om det är tillåtet enligt lagstiftningen så det blir nog bara en dröm. Transparens är ju inte enbart positivt, blir ju lättare att överklaga och motarbeta ärenden om alla detaljer ska redovisas och sedan går att anmärka på. /M
Publicerat Juni 9, 20224 yr 5 hours ago fubar sa: Fint faktum också att vi ligger sist i Eu vad det gäller transparens och öppenhet kring sidoinkomster av allehanda slag i riksdagen. Bäst i världen på allt(?) dömer andra länder som korrupta och dess ledare, men delad sista plats med Belarus av 109 länder i Transparency Int lista. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sa-mycket-tjanar-partiledarna-se-hela-listan Eller för den delen bosätta sig permanent i ett ödehus utan toalett och få 700000:- skattepengar för det, eller varför inte skriva mig hos min syster någonstans i landet och jobba så långt bort som möjligt med diverse lgh och villor där mitt barn kan bo och min kvinna har ett eget hus som jag äger.... FY FA AN för politiker! Är ju inget nytt trick i riksdagen och han lär inte vara ensam. Minns att Schyman skrev sig hos sin särbo/sambo på Österlen men bodde i gamla stan. Fria resor med sas, sj osv. Ändå åkte hon taxi för stora pengar.
Publicerat Juni 9, 20224 yr 9 hours ago lsjonsson sa: Jepp! Nykära eller kilar stadigt? De har nog inte riktigt våga erkänna det för varandra än, skulle jag tro.
Publicerat Juni 9, 20224 yr 39 minutes ago robban.jagaren sa: De har nog inte riktigt våga erkänna det för varandra än, skulle jag tro. Inte offentligt i alla fall!