Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat
19 minutes ago karelsk blandning sa:

Den som vill, med mindre björn så blir det mer kalv kvar.

Hällre älg än björn om jag får välja.

...och hellre nalle på skogen än gråben.:thumbsup:

• Svar 3,6k
  • Visningar 237,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
40 minutes ago lsjonsson sa:

...och hellre nalle på skogen än gråben.

Så är det, men helst 0 vision då blir det än bättre.

Publicerat
59 minutes ago karelsk blandning sa:

Så är det, men helst 0 vision då blir det än bättre.

Sant men så blir det inte!

Publicerat

Mång miljonär på samhällets bakslag med flyktingar 2015 som borde fördelats till andra länder eller återvandra snarast.

Även detta är den rödgröna smetens bajsmacka till oss medborgare.

Sosse my ass.

Publicerat
På 2022-06-15 at 15:57 karelsk blandning sa:

Bättre vi äter älgen än björnen, anser iaf jag. Sen äter nog vissa björnar mer än några kalvar om året.

6-7 kalvar per björn, läste nyligen någonstans.

Publicerat

Sista tiden har Annie svassat kring Magdalena som fjäskande hundvalp. Riktigt obehagligt fjäskigt.
Tror att gobiten hon hoppas på stavas: jag är näst i rang efter Magda och snart vice statsminister. 

Blir det gobit eller blir hon blåst?

Publicerat
11 minutes ago MagnusN sa:

Sista tiden har Annie svassat kring Magdalena som fjäskande hundvalp. Riktigt obehagligt fjäskigt.
Tror att gobiten hon hoppas på stavas: jag är näst i rang efter Magda och snart vice statsminister. 

Blir det gobit eller blir hon blåst?

Nu har ju iochförsig C spottat alla sina traditionella väljare i ansiktet redan så de sökt sig åt annat håll men min bestämda uppfattning är att man röstar inte på C för att få sossepolitik, har svårt att se att det är en rimlig taktik ett valår men det ser vi i september 🤷‍♂️

Publicerat
3 hours ago MagnusN sa:

6-7 kalvar per björn, läste nyligen någonstans.

Jo så kan det vara, vissa individer dräper mer än andra så om man slår ut det kan det nog stämma.

Vissa tar säkert betydligt mer om det finns tillgång till mycket kalv, men dom tar även vuxna djur.

Jag läste tidigare nånstans om en som dräpte 20-30 kalv, men det kan ha vart ren likväl.

Publicerat
8 hours ago TekDr sa:

Nu har ju iochförsig C spottat alla sina traditionella väljare i ansiktet.....

Jämfört med Thorbjörn Fälldin framstår Anni L som en urbaniserad maktkåt populist utan kompass....vad fan hände med med bondepartiet C ?

Publicerat
7 hours ago TekDr sa:

Nu har ju iochförsig C spottat alla sina traditionella väljare i ansiktet redan så de sökt sig åt annat håll men min bestämda uppfattning är att man röstar inte på C för att få sossepolitik, har svårt att se att det är en rimlig taktik ett valår men det ser vi i september 🤷‍♂️

Är tyvärr rätt cynisk kring somliga människors förmåga att tänka rätt…

Ett målande exempel från verkligheten: igår var jag funktionär i en vägsluss på ett löplopp genom Stockholm. Mötte en del riktigt riktigt dumma människor. Flera cyklister som trots tillsägelse skulle tvinga sig in innanför avspärrningen för cykla genom en smal tunnel mot 2000 mötande löpare. Förslag om att finna alternativ väg gick obemärkt förbi. De skulle hem sin vanliga väg. Slutade med att några konstaplar fick vara lite handgripliga.

En cyklist brände i god fart genom en grupp funktionärer (i gula västar) och två konstplar. Synd att konstaplarna inte hade tid att cykla efter…

Avsaknaden av konsekvenstänk är anmärkningsvärd.

Publicerat
23 minutes ago MagnusN sa:

Ett målande exempel från verkligheten: igår var jag funktionär i en vägsluss på ett löplopp genom Stockholm. Mötte en del riktigt riktigt dumma människor.

Intressant är att människan verkar bli mycket dummare i stora grupper än dom förefaller vara som enskilda individer eller i små sällskap.

Kurvan skulle förmodligen se rätt rolig ut i ett diagram om någon räknade på det matematiskt.   :)

Eller är det möjligen urbaniseringen som låter hjärnan gå ner på sparlåga ?

Publicerat

Edit: dubbelpost

Publicerat
57 minutes ago MagnusN sa:

Är tyvärr rätt cynisk kring somliga människors förmåga att tänka rätt…

Ett målande exempel från verkligheten: igår var jag funktionär i en vägsluss på ett löplopp genom Stockholm. Mötte en del riktigt riktigt dumma människor. Flera cyklister som trots tillsägelse skulle tvinga sig in innanför avspärrningen för cykla genom en smal tunnel mot 2000 mötande löpare. Förslag om att finna alternativ väg gick obemärkt förbi. De skulle hem sin vanliga väg. Slutade med att några konstaplar fick vara lite handgripliga.

En cyklist brände i god fart genom en grupp funktionärer (i gula västar) och två konstplar. Synd att konstaplarna inte hade tid att cykla efter…

Avsaknaden av konsekvenstänk är anmärkningsvärd.

Det är så med en del som ska åka samma väg som dom har gjort dom 20-30 senaste åren. Det finns inget som heter avspärrningar för sådana tok.

Publicerat

Energi.jpg.a2e8a8b107b658032a49c899f8e82835.jpg

Publicerat

Svar på tal.  😁

Publicerat
48 minutes ago Järven sa:

Svar på tal.  😁

Oh yes!:lol:

Publicerat

Väl skrivit som vanligt!:thumbsup: