Publicerat Januari 10, 20233 yr 12-13/1-23 kommer hela svenska regeringen samt EU-kommisionen till Kiruna. Hoppas att det blir bitande kallt under tiden dom är här uppe. Sådär -25-30 så att dom får känna på lite kyla. https://sverigesradio.se/artikel/kiruna-sparras-av-beror-pa-sakerhetslaget-i-varlden
Publicerat Januari 10, 20233 yr 1 hour ago Islänningen sa: Tror du att dom bjuder in Laila som körledare? Vilken Laila?
Publicerat Januari 10, 20233 yr 4 minutes ago lsjonsson sa: Vilken Laila? Var det inte Laila Freivalds som ville sjunga under flyktingkrisen, eller var det Friggebo?
Publicerat Januari 10, 20233 yr Just now Islänningen sa: Var det inte Laila Freivalds som ville sjunga under flyktingkrisen, eller var det Friggebo? Ahhh.... Det var Birgit.
Publicerat Januari 10, 20233 yr 1 hour ago Islänningen sa: Var det inte Laila Freivalds som ville sjunga under flyktingkrisen, eller var det Friggebo? We shall over...var Friggebodans förslag. Om Laila har gjort något liknande utspel minns jag inte.
Publicerat Januari 10, 20233 yr Är MP ett minne blått snart??? Partiet tappar medlemmar på löpande band. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/l348pL/aftonbladet-demoskop-stodet-for-mp-har-halverats-sedan-valet
Publicerat Januari 10, 20233 yr Då är den lilla gruppen av dom mest rabiata som är kvar snart tillbaka till sitt ursprung: släppa ut minkar, spruta färg på anständiga människors pälsar, trakasera pälshandlare, bönder, fjäderfä avlare, kedja sig vid ruttna träd och limma fast sig på gator och torg. Fram med Palästinsjalarna, kantsydda skor och runda brillor.
Publicerat Januari 10, 20233 yr 46 minutes ago lsjonsson sa: Är MP ett minne blått snart??? Partiet tappar medlemmar på löpande band. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/l348pL/aftonbladet-demoskop-stodet-for-mp-har-halverats-sedan-valet Strålande. Men det blir säkert ändring till nästa val. Nya unga människor utan konsekvenstänk som går till valurnorna
Publicerat Januari 10, 20233 yr 3 minutes ago exabit sa: Strålande. Men det blir säkert ändring till nästa val. Nya unga människor utan konsekvenstänk som går till valurnorna Ja, det är väl risken att dom ökar till nästa val, tyvärr!
Publicerat Januari 10, 20233 yr Detta är en populär post. 10 hours ago lsjonsson sa: Ja, det är väl risken att dom ökar till nästa val, tyvärr! Inför nästa val kommer media (SVT & tv4) vara fyllt med klimatkris i form av kartor med extremt mycket rött. Dvs "operation rädda mp"
Publicerat Januari 11, 20233 yr 5 hours ago detstorabla sa: Inför nästa val kommer media (SVT & tv4) vara fyllt med klimatkris i form av kartor med extremt mycket rött. Dvs "operation rädda mp" Sant!
Publicerat Januari 11, 20233 yr Men i ärlighetens namn har det blivit något paradigmskifte i politiken som utlovats till oss som blev lurade och duperade? Kan någon nämna något som förändrats i enlighet med utlovade val löften? Visst nära i tid än, men var är handlingskraften? Mest bara snick snack och åmande i medier, mycket luftslott och bakläxa på ogenomtänkta förslag. Extremt besviken.
Publicerat Januari 11, 20233 yr ”Om man röstar enbart efter vallöften blir man besviken oavsett vilket lag man tror på” - gammalt djungelordspråk Förra regeringen skapade i mina ögon bara besvikelser under 8 års tid så för min del är det ingen förändring med nuvarande. De har lite mer än 3,5 år att göra nån skillnad. Sen är säkert många besvikna över brist på elstöd men då kan man ju säga dom många sa till oss i söder förra vändan att man får skylla sig själv om man inte har bundet avtal. Och när räkningarna var dubbelt så dyra fick man en menlös allmosa på 6000kr som inte ens täckte merkostnaden för december. Och detta fick folk med bundna avtal/låga elpriser oavsett plats i landet och det var tydligen ok. Jag klarar de höga elpriserna och rider ut stormen för att se vad som blir resultatet. Och oavsett vad man gillar nuvarande hade alternativet varit S,C och Mp med V som kicker… det hade på alla sätt varit än värre!
Publicerat Januari 11, 20233 yr 32 minutes ago TekDr sa: ”Om man röstar enbart efter vallöften blir man besviken oavsett vilket lag man tror på” - gammalt djungelordspråk Förra regeringen skapade i mina ögon bara besvikelser under 8 års tid så för min del är det ingen förändring med nuvarande. De har lite mer än 3,5 år att göra nån skillnad. Sen är säkert många besvikna över brist på elstöd men då kan man ju säga dom många sa till oss i söder förra vändan att man får skylla sig själv om man inte har bundet avtal. Och när räkningarna var dubbelt så dyra fick man en menlös allmosa på 6000kr som inte ens täckte merkostnaden för december. Och detta fick folk med bundna avtal/låga elpriser oavsett plats i landet och det var tydligen ok. Jag klarar de höga elpriserna och rider ut stormen för att se vad som blir resultatet. Och oavsett vad man gillar nuvarande hade alternativet varit S,C och Mp med V som kicker… det hade på alla sätt varit än värre! Givetvis röstar man inte efter vallöften allena, utan för just ett paradigmskifte. Åtminstone om man vill ha en förändring som jag vill!
Publicerat Januari 11, 20233 yr 2 hours ago, fubar said: Givetvis röstar man inte efter vallöften allena, utan för just ett paradigmskifte. Nu har jag ingen aning om din ålder... Men under min (nu döa) pappas, levnadstid (1935-2020)... + min tid..från 70 talet.. så har det inte funnits några paradigmskifte, utan snarare som skillnaden mellan lättmjölk och den röda mjölken... Mellan mjölk. Som nu även finns i ett laktosfritt alternativ.. Visst det låter som det ska svänga, men.....
Publicerat Januari 11, 20233 yr 2 minutes ago lindgren sa: Nu har jag ingen aning om din ålder... Men under min (nu döa) pappas, levnadstid (1935-2020)... + min tid..från 70 talet.. så har det inte funnits några paradigmskifte, utan snarare som skillnaden mellan lättmjöl och den röda mjölken... Mellan mjölk. Som nu även finns i ett laktosfritt alternativ.. Visst det låter som det ska svänga, men..... Du menar inte lättmjölk för det fanns då o om den finns än vet jag inte?
Publicerat Januari 11, 20233 yr Just now, lsjonsson said: Du menar inte lättmjölk för det fanns då o om den finns än vet jag inte? å GUBBEN har gått en rättstavningskurs Helt rätt gissat, jag editerar...
Publicerat Januari 11, 20233 yr 3 minutes ago lindgren sa: Nu har jag ingen aning om din ålder... Men under min (nu döa) pappas, levnadstid (1935-2020)... + min tid..från 70 talet.. så har det inte funnits några paradigmskifte, utan snarare som skillnaden mellan lättmjöl och den röda mjölken... Mellan mjölk. Som nu även finns i ett laktosfritt alternativ.. Visst det låter som det ska svänga, men..... Håller med med helt, även om jag önskar att annat var fallet.....
Publicerat Januari 11, 20233 yr 1 minute ago lindgren sa: å GUBBEN har gått en rättstavningskurs Helt rätt gissat, jag editerar... Oh yes!
Publicerat Januari 11, 20233 yr Läser i DN att C föreslår Muharrem Demirok som ny partiledare. Har absolut ingen aning om vem det är men jag tar fram kaffesump och magkänsla för svenska fördomar. Spådomen lyder: ett utländskt namn är klart negativ för C:s stöd på landsbygden.
Publicerat Januari 11, 20233 yr 8 minutes ago MagnusN sa: Läser i DN att C föreslår Muharrem Demirok som ny partiledare. Har absolut ingen aning om vem det är men jag tar fram kaffesump och magkänsla för svenska fördomar. Spådomen lyder: ett utländskt namn är klart negativ för C:s stöd på landsbygden. Demirok är en av Annies akolyter. Självfallet ville hon och hennes gelikar inte ha någon likt Helena Lindahl - som står C:s ursprung närmre, som efterträdare eftersom det skulle omkullkasta "de framgångar" som Lööf åstadkommit. Väljer man Demirok så är det ännu ett bevis för att C fortsätter att vandra stigen in i partimässig och ideologisk obsolitet..
Publicerat Januari 11, 20233 yr Detta är en populär post. 1 hour ago doenitz sa: Demirok är en av Annies akolyter. Självfallet ville hon och hennes gelikar inte ha någon likt Helena Lindahl - som står C:s ursprung närmre, som efterträdare eftersom det skulle omkullkasta "de framgångar" som Lööf åstadkommit. Väljer man Demirok så är det ännu ett bevis för att C fortsätter att vandra stigen in i partimässig och ideologisk obsolitet.. Ser bara fördelar med en koryfé som sänker vänstra sidan, och det görs väl bäst med en delinkvent.
Publicerat Januari 11, 20233 yr Detta är en populär post. 2 minutes ago, fubar said: Ser bara fördelar med en koryfé som sänker vänstra sidan, och det görs väl bäst med en delinkvent. Måste säga att föråldrat språk ändå kan höja nivån på blase internet tråd..
Publicerat Januari 11, 20233 yr 34 minutes ago lindgren sa: Måste säga att föråldrat språk ändå kan höja nivån på blase internet tråd.. Lättare än lättmjölk.............. Och var det blasé du menade?