Publicerat Mars 13, 200719 yr Ska iaf försöka sätta ihop en hög övningsplugg som jag vet samskjuter med jaktladdningen och därefter ta mej ork att montera Varipointsiktet..tror jag.. funderar på att sätta varipointsiktet på 22:an, ska iväg och skjuta en massa duvor i några lador här snart.Mvh! Låter som lite overkill att ha Varipointen på 22:an. Jag har en 3-9X50 Conquest som är oanvänd som jag funderar på att sälja. Special prizze for yooo ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr Tackar för det RW men det finns inte ens en pantburk över budgetmässigt för dylika projekt... :'( Mvh!
Publicerat Mars 13, 200719 yr Hipshot, jag gör som Orsa kompani och "lovar inget bestämt" faktum är att det är en försvarlig mängd nostalgi förknippad med att gå igenom gammal laddata. Ända sedan jag började ladda själv för snart 20 år sedan har jag gett mina egna laddningar löpande nummer och jag har precis passerat 500 vallen men de första 320 laddningarna finns bara i pappersform. Någon gång får jag väl försöka konvertera även de gamla laddningarna till elektronisk form men det tar nog en stund... Mina laddningar med 540 krut är skjutna i fyra-fem olika bössor (MKJ oräknad) de tidigare laddningarna med 140 krut är bara skjutna i en bössa varför det är svårt att dra några riktigt säkra slutsatser. Min gamla 308:a har jag inte kvar utan den går numera som "skjutbanebössa" på Säve skjutbana. Generellt kan man säga att 140 krutet gav 30-40 m/s lägre utgångshastighet och en lite större spridning på utgångshastigheten. Maxladdningarna är 1-2 grains lägre med 140 krut än med 540 krut och både SD och ES är i runda slängar dubbelt så stora. Vet inte om detta besvarar dina frågor? Lev väl! Henrik
Publicerat Mars 13, 200719 yr Tackar för det RW men det finns inte ens en pantburk över budgetmässigt för dylika projekt... :'( Mvh! Ok, jag kan väl byta jämt över då men bara för att det är du... :-*
Publicerat Mars 13, 200719 yr hej igen har som bekant en 308 jag också. Har använt oryx under ett par år nu (11,6g) funkar bra tycker jag iaf på korta håll. Jag har tidigare alltid anv. en hornadykula 9,7g med ett krut med "offensiv" brinntid. Då, på den tiden var 200m inget problem med den kulan, men den slog sönder nått oerhört. Nog med fakta. Håller med om att man inte skiljer sig från den bössan man "fått skägg" med. Den kommer, om inte någon arvtagare vill ha den följa mig i graven.
Publicerat Mars 13, 200719 yr Hipshot, jag har börjat få brist på både duvor, kråkor, skator och kajor i närområdet. :'( Om du kunde skicka över ett par tjog vore jag ytterst tacksam.. Tror du att det kan ha något samband med att mina RWS subsonic verkar försvinna också? Henrik
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare hej igenhar som bekant en 308 jag också. Har använt oryx under ett par år nu (11,6g) funkar bra tycker jag iaf på korta håll. Jag har tidigare alltid anv. en hornadykula 9,7g med ett krut med "offensiv" brinntid. Då, på den tiden var 200m inget problem med den kulan, men den slog sönder nått oerhört. Nog med fakta. Håller med om att man inte skiljer sig från den bössan man "fått skägg" med. Den kommer, om inte någon arvtagare vill ha den följa mig i graven. Du är klokare än vad du ser ut Wessman Säljer den gör jag inte då jag lyckligtvis har råd att ha den kvar. På tal om inget då jag får prata hur mycket skit jag vill i min tråd, vad heter riktmedlet i din Zeiss, är det 16? Har du spanat in nån fet kron som du vill ha hjälp med till hösten? MVH
Publicerat Mars 13, 200719 yr Hipshot,jag har börjat få brist på både duvor, kråkor, skator och kajor i närområdet. :'( Om du kunde skicka över ett par tjog vore jag ytterst tacksam.. Tror du att det kan ha något samband med att mina RWS subsonic verkar försvinna också? Henrik ;D ;D ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr Mitt riktmedel heter 56. Väldigt nöjd med det för övrigt. Om jag sett nån kron ? Årets avskjutning blev 1/10 ha på min mark. Vi skulle skjuta en kap. o den hänger över min nya tv :) Klart du ska komma ner till premiären . Förhandlar du med din fru om priset ;D ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Klart du ska komma ner till premiären . Förhandlar du med din fru om priset ;D ;D Du skall nog vara glad att hon inte klubbade dig på Tullgarn. Passa dig för att prata frispråkigt över handsfree. ;D Vi kommer nog överens lantwirtschaftmeissters i mellan. MVH
Publicerat Mars 13, 200719 yr Hipshot,jag har börjat få brist på både duvor, kråkor, skator och kajor i närområdet. :'( Om du kunde skicka över ett par tjog vore jag ytterst tacksam.. Tror du att det kan ha något samband med att mina RWS subsonic verkar försvinna också? Henrik ¨Nej det kan jag inte tänka mej, fågelsnuvan? Ang att skicka fågel åt ditt håll så visst, några få som överlever lär ju sätta en j-la fart.. men om det sen blir åt ditt håll vågar jag inte garantera ;D Ska ut i skärgården i morgon, lite orolig för att det blåser för mycket men jag chansar, får man till jakten där ute så är den tveklöst bland det bästa man kan uppleva med uv. Mvh!