Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Brutna vallöften

Featured Replies

Publicerat

Och vad hade du förväntat dig?
Jag har för mig att det inte är första gången du röstat... 

Publicerat

Blir så jävla less på politiker.
Dom var jävligt bra på att sätta käppar i hjulet när dom var i opposition.
Men nu när dom sitter där med ratten själva då är det som dom drabbats av minnesförlust hela högen.
Undra var politiker föraktet kommer ifrån?
Inget av dom partier som röstar för detta kommer i alla fall få min röst nästa gång.

Publicerat

Trodde nån verkligt det skulle bli bättre?

Publicerat
1 hour ago karelsk blandning sa:

Trodde nån verkligt det skulle bli bättre?

Hoppet är det sista man överger sägs det....

Det fanns ju liksom inget alternativ direkt...

Jag har röstat i alla val sen jag blev 18 men det här var droppen, nu är det nog färdigröstat för mig.

Den svenska modellen är död, vi behöver ett nytt valsystem liknande det amerikanska. 

Blå eller röd sida, underhus och överhus, man personröstar på vem man vill ska representera sig i Överhuset och man röstar på statsminister som har viss exekutiv makt.

Publicerat
  • Författare
4 hours ago lindgren sa:

Och vad hade du förväntat dig?
Jag har för mig att det inte är första gången du röstat... 

Precis samma sak som har skett med alla andra regeringars brutna vallöften! Ingenting med andra ord.:down:

Publicerat
  • Författare
38 minutes ago Mad Mike sa:

Hoppet är det sista man överger sägs det....

Det fanns ju liksom inget alternativ direkt...

Jag har röstat i alla val sen jag blev 18 men det här var droppen, nu är det nog färdigröstat för mig.

Den svenska modellen är död, vi behöver ett nytt valsystem liknande det amerikanska. 

Blå eller röd sida, underhus och överhus, man personröstar på vem man vill ska representera sig i Överhuset och man röstar på statsminister som har viss exekutiv makt.

Avskaffa monarkin och inrätta en president?

Publicerat
30 minutes ago lsjonsson sa:

Avskaffa monarkin och inrätta en president?

Det finns många olika modeller av statsskick så det är väl inte så mycket att avskaffa eller inrätta utan mer att förändra nuvarande system.

Flerpartisystemet har utvecklats till ett djävla revirpissande och allmän pölsa utan substans.

Tror vi i större utsträckning behöver ett system där vi röstar på personer mer än partier och två block.

Publicerat

Hallå!?

Det är en opinionstext.. Annies parti dvs stödpartiet åt kärnkraftnedläggarna.. Är något klubbat i frågan eller rusar ni iväg på första bästa boll?

Publicerat
4 minutes ago Hipshot sa:

Hallå!?

Det är en opinionstext.. Annies parti dvs stödpartiet åt kärnkraftnedläggarna.. Är något klubbat i frågan eller rusar ni iväg på första bästa boll?

Helt rätt men det är samtidigt synonymt med det flerpartipolitiska revirpissandet och den politiska pölsan....känns allt annat än ett stabilt regeringsunderlag.

Publicerat

Återstår väl att se vad allt debakel mynnar ut i.  Det ska ju komma en proposition den 25/4. Då vet vi om regeringensunderlaget faktiskt kommer att skita i sina vallöften....

Publicerat

Jag bryr mig egentlig rätt lite för ingenting blir bättre här uppe ändå.

Den som gjort det bäst oavsett vilket parti den tillhörde så var iaf hon som var sist före valet.

Jag tyckte hon var bra, många klagade och flera avskydde henne. Men hon gjorde iaf nånting och ändrade saker.

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Hallå!?

Precis, från C som bla anser att Sverige är stort och har plats för 30-40 miljoner(!) flyktingar. De är inte helt relevanta.

Publicerat
8 minutes ago exabit sa:

Precis, från C som bla anser att Sverige är stort och har plats för 30-40 miljoner(!) flyktingar. De är inte helt relevanta.

Vad gör man väl inte som Politiker för att underlätta Månggifte utan att blanda in Kusiner ?   ;););)

Publicerat

Riksdagspolitiker behöver få många brev och e-post från väljarna.  Jag har vid några tillfällen skrivit till riksdagspolitiker och påmint dem om vallöften och många är väl medvetna att väljarna sätter dem vid makten. S, MP, V, C är inte superglada i personkryssen utan tycker att partiet skall nominera.  SD verkar vara mycket för att lyssna in väljarna och har dessutom mandaten att påverka. Skriv och vädra åsikterna. Gnälla hemma leder ingenstans.

Publicerat

C har inget att vara stolta över. Var det inte så att dom under lång tid hävdade att femåringarna skulle bort och när det väl var dags att rösta vände dom utan debatt på en femöring och röstade för att dom skulle vara kvar.

Publicerat
13 hours ago Mad Mike sa:

Det finns många olika modeller av statsskick så det är väl inte så mycket att avskaffa eller inrätta utan mer att förändra nuvarande system.

Flerpartisystemet har utvecklats till ett djävla revirpissande och allmän pölsa utan substans.

Tror vi i större utsträckning behöver ett system där vi röstar på personer mer än partier och två block.

Kanske läge att sänka spärren från 4% till 2%

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Islänningen sa:

Höja spärren till 5 % istället så slipper vi förhoppningsvis mp i framtiden.:lol:

Publicerat

Ju högre spärr desto bättre tror jag, tio procent vore nog inte fel.

Publicerat
40 minutes ago lsjonsson sa:

Höja spärren till 5 % istället så slipper vi förhoppningsvis mp i framtiden.:lol:

Förlåt.  Tänkte åt fel håll.  Visst ska man höja gränsen, inte sänka.

Lite trött fortfarande efter gårdagen. 😁

Publicerat
2 hours ago Islänningen sa:

Ja, självklart ska vi ha in F! i soppan :D 

Publicerat

Jag röstar för att ha rätten att gnälla :)
Är inte för blockpolitik, utan snarare är för att välja person, och hålla "min" politiker ansvarig för att hen driver mina frågor.

Publicerat
  • Författare
49 minutes ago Islänningen sa:

Förlåt.  Tänkte åt fel håll.  Visst ska man höja gränsen, inte sänka.

Lite trött fortfarande efter gårdagen. 😁

Jag märkte det! Kanske höja till 10 % så att det sållar ut ordentligt???:whistling::P:lol:

Publicerat

Fast höjning till 100% så blev vi av med alla lögnhalsarna

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago Roleinwe sa:

Fast höjning till 100% så blev vi av med alla lögnhalsarna

Sant, men vem 17 skulle styra det här landet då???:whistling::P:lol: