Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gyttorps/Normas hagelproduktion har hängt på gärdsgården rätt länge nu.

Featured Replies

Publicerat
På 2023-10-10 at 10:32 josc72 sa:

Din laddbänk måste vara så stor att man blir avundsjuk 😊 Antar att det här rör sig om rätt stora prylar. Att det är mycket mer än en patron varje gång man drar i spaken...

Normalt får man inte inneha en sådan maskin , krasst sett så gör de flesta fabriksmaskiner " en i taget " fast åt h-e mkt fortare , men har maskinen fler än en slutspinner /crimper  så kanske det funkar. 

Men om du kollar på OMV Simply 5S som lätt gör 700 i timmen så skulle man kunna försörja ett stort behov, det som dock kukar till det är problem att få tag på väsentliga råvaror som krut och hagel. 

• Svar 71
  • Visningar 8,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tror jag har några pkt orange/bruna special också. Inte gårdagens patroner direkt 😁😁😁

• 700 stycken puppor i timmen 😍 FY FAAAN  Christian, förstärk laddbänken, dra några extra skruvar i väggen och köp den fort!!

• Christian N
    Christian N

Skall bara skaffa mig en väldigt framstående youtube profil först som promotar mina prylar,  för visst är det så man gör. Skapar efterfrågan först och varan senare??    jag tänker nog mer

Posted Images

Publicerat
13 hours ago Järven sa:

Ja är med novis på området, men gissar att tillverka hagel patroner är rimligtvis inte oöverstigligt svårt.

Att tillverka bra hagel patroner till ett pris folk är villiga att betala och samtidigt tjäna pengar på det är väl förmodligen det som är själva kruxet.

Yup!    

Publicerat

Hade ni åxå jaktgubbar som  påstod att Nickel magnum 36 gjorde repor i loppet :D 

Dom hajade inte att Fiberladdat gjorde att nicklet skavdes av på på vägen ut. 

Jag är uppvuxen med Gyttorp lila och blå ( 36g ) jag har faktiskt en kasse sådana hylsor oanvända :whistling:

Publicerat

Ett italienskt namn på prylarna gärna dubbelnamn, eller världens bästa skytt som dragplåster så borde det gå,

det är väl det som gör att vi köper pluggen, det och coola askar med flerfärgstryck. /C 

Publicerat
1 hour ago culot sa:

Nej om jag inte har fel så var det Sven Eric  som var en fantastisk ballistisk expert och bla författare till 

" Boken om krut och lite till " 

Ok! Den har jag inte läst!

Publicerat

IMG_5124.thumb.JPG.2b4221cbef5ce6b6c81821bbd2a2bcad.JPG

Publicerat
7 hours ago culot sa:

Hade ni åxå jaktgubbar som  påstod att Nickel magnum 36 gjorde repor i loppet :D 

Dom hajade inte att Fiberladdat gjorde att nicklet skavdes av på på vägen ut. 

Jag är uppvuxen med Gyttorp lila och blå ( 36g ) jag har faktiskt en kasse sådana hylsor oanvända :whistling:

Gyttorp Special.. men vad hette de blå? Har ngn sån ask i garaget.. 

45 minutes ago Fläskfia sa:

IMG_5124.thumb.JPG.2b4221cbef5ce6b6c81821bbd2a2bcad.JPG

Den där puppan.. den i trap, hade liksom klarat nästan det mesta av mitt behov.. Så sjukt fin plugg!!! 

Publicerat
54 minutes ago Hipshot sa:

Gyttorp Special.. men vad hette de blå? Har ngn sån ask i garaget.. 

Den där puppan.. den i trap, hade liksom klarat nästan det mesta av mitt behov.. Så sjukt fin plugg!!! 

Dom blå fanns som special och Extra.

Publicerat

Jag är inte alls säker på att mitt minne stämmer.. men var Extra verkligen papp? Har för mej att de var plast men ... fan.. det stämmer nog.. kanske dags att dyka i IKEA kassen och gräva fram allt från Gyttorp?

Publicerat
21 minutes ago Hipshot sa:

Jag är inte alls säker på att mitt minne stämmer.. men var Extra verkligen papp? Har för mej att de var plast men ... fan.. det stämmer nog.. kanske dags att dyka i IKEA kassen och gräva fram allt från Gyttorp?

Det har du nog rätt i.....

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Dom blå fanns som special och Extra.

...och sedan fanns det Gyttorp Nickel. Den var svart om jag minns rätt.

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Bilder för böfvelen, vi snackar finkultur och industriellt arv av högsta rang. 

Publicerat

Vi får väl hoppas på att Jockes kusar levererar på lördag.  Då kan vi köpa maskinerna och starta SAFAB, Svenska Ammunitionsfabriken AB, och tillverka kvalitetsammo för den kräsna jagaren.

Publicerat

SAFAB, blir kanon!

image.thumb.png.593b803c35c001312ce5bfbaadce0d61.png

Publicerat
29 minutes ago Fläskfia sa:

Bilder för böfvelen, vi snackar finkultur och industriellt arv av högsta rang. 

20231012_203708.jpg

20231012_203703.jpg

Publicerat
48 minutes ago Islänningen sa:

Vi får väl hoppas på att Jockes kusar levererar på lördag.  Då kan vi köpa maskinerna och starta SAFAB, Svenska Ammunitionsfabriken AB, och tillverka kvalitetsammo för den kräsna jagaren.

Hmmm det var ju ngn signatur här nyligen som forskade efter skojjiga projekt att satsa pengar i....

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Hmmm det var ju ngn signatur här nyligen som forskade efter skojjiga projekt att satsa pengar i....

Tänk på saken.  Det finns en uppsjö av kunskap om olika laddningar, verkan mm. här på forat.  En tillverkare som ser det långsiktiga istället för snabba cash.  Utvecklad av jägare för jägare.  Utnyttja kontakter mes skytterörelsen, där våra EM och VM medaljörer får utveckla sina signatur-laddningar.  Kan bli start på ny epok.  Vem vill inte vara med om något sådant?

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Tror jag har några pkt orange/bruna special också. Inte gårdagens patroner direkt 😁😁😁

Se där ja! Nej, det är det verkligen inte!:thumbsup:

Antikvärde!:thumbsup:

Publicerat
17 minutes ago Islänningen sa:

Tänk på saken.  Det finns en uppsjö av kunskap om olika laddningar, verkan mm. här på forat.  En tillverkare som ser det långsiktiga istället för snabba cash.  Utvecklad av jägare för jägare.  Utnyttja kontakter mes skytterörelsen, där våra EM och VM medaljörer får utveckla sina signatur-laddningar.  Kan bli start på ny epok.  Vem vill inte vara med om något sådant?

Hur mycket ska kusarna dra in för att köpa utrustningen?

Publicerat
2 hours ago Fläskfia sa:

Vi vet ju inte ens om utrustningen är till salu, eller kommer att flyttas till Spanien.

Publicerat
7 hours ago Fläskfia sa:

Spekulant??? Du får väl ta av dom gamla i madrassen i värsta fall!:whistling::P:laugh:

Publicerat
På 2023-10-12 at 09:36 Christian N sa:

Ett italienskt namn på prylarna gärna dubbelnamn, eller världens bästa skytt som dragplåster så borde det gå,

det är väl det som gör att vi köper pluggen, det och coola askar med flerfärgstryck. /C 

En patron ska vara snygg och likaså asken   Så sa shullström när det begav sig