Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gyttorps/Normas hagelproduktion har hängt på gärdsgården rätt länge nu.

Featured Replies

Publicerat

Har inget m TS att göra egentligen,  men jag plockade med mig kronografen till banan och frågade om man på compacten ville prova hur fort grejerna gick.  Det som verkligen stack ut var  B&P  som  inte var omtyckta för att dom kändes ” slöa”  men det visade sig att dom var lika snabba som XXL Fiocchi , vi pratar  425-430 på display ( V2 ) men Fiocchi tycker alla är hårda . 

• 1 month later...
  • Svar 71
  • Visningar 8,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tror jag har några pkt orange/bruna special också. Inte gårdagens patroner direkt 😁😁😁

• 700 stycken puppor i timmen 😍 FY FAAAN  Christian, förstärk laddbänken, dra några extra skruvar i väggen och köp den fort!!

• Christian N
    Christian N

Skall bara skaffa mig en väldigt framstående youtube profil först som promotar mina prylar,  för visst är det så man gör. Skapar efterfrågan först och varan senare??    jag tänker nog mer

Posted Images

Publicerat

Synd att man inte bunkrade Gyttorp Special 12/65 när det fortfarande gick att göra så. Köpte dock på mig en del Gyttorp Röda på det tidiga 00-talet..

Publicerat

Var iväg på klöv för ngr veckor sedan, vi grillade på värdens hemgjorda skjutbana.. I ena boden stod en sophink med tomhylsor. Nörd som man är så tittar man givetvis ned där..

Fick en jävla chock, fortfarande skadad.. Någon hade stått och bankat iväg en hel 25-ask med Gyttorp Nickel Trap på tramsiga j-la lerkakor!? Tog ett allvarligt snack med värden på stället, den som gjort detta behöver ha sig en lusing! Om han har fler så ställ frågan om man möjligen vill byta mot nyare lerduvveplugg? Sådär fin plugg skjuter man inte på lerkakor, då förvandlas även jag till militant miljötaliban :whistling:

Publicerat
51 minutes ago Hipshot sa:

Var iväg på klöv för ngr veckor sedan, vi grillade på värdens hemgjorda skjutbana.. I ena boden stod en sophink med tomhylsor. Nörd som man är så tittar man givetvis ned där..

Fick en jävla chock, fortfarande skadad.. Någon hade stått och bankat iväg en hel 25-ask med Gyttorp Nickel Trap på tramsiga j-la lerkakor!? Tog ett allvarligt snack med värden på stället, den som gjort detta behöver ha sig en lusing! Om han har fler så ställ frågan om man möjligen vill byta mot nyare lerduvveplugg? Sådär fin plugg skjuter man inte på lerkakor, då förvandlas även jag till militant miljötaliban :whistling:

Hmm. Kanske skulle köpa en kombi med kaliber 20 på hagel, vi skulle nog kunna få till en bytesaffär😜

20230207_171613.thumb.jpg.45de11ee0e78c8e3112eec70625f9830.jpg

20230207_171559.thumb.jpg.3a5f49ddd73ae08f1d2c71d5ed32c433.jpg

Publicerat

Allt grovt kan du helt klart behålla, har hinkvis.. däremot de där Nickel Trap.. oyes :wub:

Har en hel del kal 20 åt det grövre hållet som jag isf tänkt dumpa hos dej.. stod och sköt med dem på något hundprov bara för att bli av med prylarna, tvingades byta till trapstål för det var på tok för mkt åka i jaktpluggen :blink: Är det du som bokat Jockes pang eller ngn annan?

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Allt grovt kan du helt klart behålla, har hinkvis.. däremot de där Nickel Trap.. oyes :wub:

Har en hel del kal 20 åt det grövre hållet som jag isf tänkt dumpa hos dej.. stod och sköt med dem på något hundprov bara för att bli av med prylarna, tvingades byta till trapstål för det var på tok för mkt åka i jaktpluggen :blink: Är det du som bokat Jockes pang eller ngn annan?

Inte jag, tycker det blev lite för långt bort, ingen vits att köpa en billig bössa för att sen få fraktkostnad som gör att jag kunde köpa en normalprisad i närområdet.

Hade planer för Nickel Trap på typ lerduvor, men avvaktar med det😉 25 asken med gyttorps röda är skeet ammunition i 12/65. måste vara mums i en gammal hanbössa🙃

Publicerat
5 hours ago Hipshot sa:

Jag bytte mot vanliga lerduveskott på lilla banan hemma,fan vad jag har/hade gyttorps röda 7or 😃

Publicerat

Var det skeet de röda? De brukar vara grovt elände.. bra skit!

Ken1, såg att du ringde igår. Jobbade, ringer dej senare när jag kör in till jobbet!

• 3 weeks later...
Publicerat

Hittade dessa... Hade varit roligt att haft några av de riktigt gamla...

59. GYTTORP KAL. 20.JPG

63. GYTTORPS RÖDA KAL. 12.65.JPG

64. GYTTTORPS RÖDA KAL. 12.70.JPG

65. GYTTORPS SPECIAL KAL. 12.70.JPG

66. GYTTORP EXTRA KAL. 12.70.JPG

67. GYTTORP EXTRA KAL. 12.70.JPG

68. GYTTORP SPECIAL KAL. 12.70.JPG

69. GYTTORP SPECIAL KAL 12.70.JPG

71. GYTTORP NICKEL MAGNUM KAL. 12.70.JPG

Publicerat
1 hour ago Hombre sa:

59. GYTTORP KAL. 20.JPG

63. GYTTORPS RÖDA KAL. 12.65.JPG

64. GYTTTORPS RÖDA KAL. 12.70.JPG

65. GYTTORPS SPECIAL KAL. 12.70.JPG

66. GYTTORP EXTRA KAL. 12.70.JPG

67. GYTTORP EXTRA KAL. 12.70.JPG

68. GYTTORP SPECIAL KAL. 12.70.JPG

69. GYTTORP SPECIAL KAL 12.70.JPG

71. GYTTORP NICKEL MAGNUM KAL. 12.70.JPG

Sådana köpte jag på Husqvarna Vapen i mitten på 80-talet fram till jag flyttade upp till norr. Jag hade några hundra hemma av varje samt lite S & B trap o skeet, m. mm i 12/70.:thumbsup: Givetvis så hade jag personalrabatt på dom också.:lol:

Publicerat
19 hours ago Hombre sa:

De flesta av dessa på bilderna (tog väck dem av utrymmesskäl) är riktigt jävla fin plugg.. Alltså fan vet.. skulle jag idag få tag på ett 25 paket m Nickel Trap eller Gyttorps Gröna.. tom ett paket med riktigt Gula Gyttorp Fasan så undrar jag om inte det skulle åka upp på nostalgihyllan faktiskt.. Tycker de är så jävla fina :wub:

Fick ett knippe askar av Mike när det nu var.. ena är Gyttorps Röda skeet.. eller två såna askar men jag har för mej att den ena asken är av nyare snitt dvs inte papp, den kan man banka kajor med. Däremot papp-pluggen, de kommer jag nog aldrig att skjuta iväg.

Publicerat

Den här pluggen fr GAFAB  är det nån som jagat med den ?  
Jag har en kompis som fick dom på en andjakt och han sa de var grymma och det var sånt drag i dom så änderna stannade i luften  stendöda. 
jag har givetvis skurit isär en och provskjutit i krono och dom var absolut inte långsamma.  Innehållet är cx2000 tändhatt  men krutet går jag bet på troligtvis ett Maxam , förladdning Bacheri Pellagri  Bp 32  32gr us 4 ( 3,3mm )

IMG_0200.jpeg

IMG_0199.jpeg

Publicerat

Den här pluggen fr GAFAB  är det nån som jagat med den ?  
Jag har en kompis som fick dom på en andjakt och han sa de var grymma och det var sånt drag i dom så änderna stannade i luften  stendöda. 
jag har givetvis skurit isär en och provskjutit i krono och dom var absolut inte långsamma.  Innehållet är cx2000 tändhatt  men krutet går jag bet på troligtvis ett Maxam , förladdning Bacheri Pellagri  Bp 32  32gr us 4 ( 3,3mm )

Publicerat
På 2023-10-09 at 21:41 pmt sa:

Ja, för i runda tal 30 år sedan. Då var de redigt bra. Men efter 1990-talet så har det varit en studie i långsam självdestruktion, en seriekrock i ultrarapid.... Inte för att de inte kunnat utan för att de inte haft ledningar som fungerat.

Och som du skriver - det är högst självförvållat.

Det finns en hel del hagelproducenter som både kunnat och förmått sig till att utvecklas och expandera sedan 1990-talet med produkter marknaden efterfrågar. Så det handlar bara och enkom om usel ledning.

/T

Dagens komponenter är oftast ingen magi, det enda som särskiljer är kvaliten på haglet där Gamebore är mer eller mindre en klass för sig.  
Det fanns förr i ital ett legendariskt hagel som hette Montevecchi , dom gjöts inte utan pressades så alla var sfäriska och lika stora. Locatelli köpte företaget och lade ner produktionen och gömde maskinerna . 

Fråga :  De engelska tillverkarna har använder , F2,M92S, Tecna, STEEL , MG32, MG36 , hela Vectan sortimenten osv osv  De kruten har aldrig Gyttorp använt ?? 

Publicerat

Pluggen ovan har jag inte skjutit jaktladdat men väl lerduveskott 

Publicerat
9 hours ago Hipshot sa:

Pluggen ovan har jag inte skjutit jaktladdat men väl lerduveskott 

Torde väl vara en viss skillnad  prestanda :D 

Men man ser vilken skillnad det kan bli i prestanda m med bra krut. 

• 7 months later...
Publicerat
På 2023-12-26 at 16:18 Hipshot sa:

De flesta av dessa på bilderna (tog väck dem av utrymmesskäl) är riktigt jävla fin plugg.. Alltså fan vet.. skulle jag idag få tag på ett 25 paket m Nickel Trap eller Gyttorps Gröna.. tom ett paket med riktigt Gula Gyttorp Fasan så undrar jag om inte det skulle åka upp på nostalgihyllan faktiskt.. Tycker de är så jävla fina :wub:

Fick ett knippe askar av Mike när det nu var.. ena är Gyttorps Röda skeet.. eller två såna askar men jag har för mej att den ena asken är av nyare snitt dvs inte papp, den kan man banka kajor med. Däremot papp-pluggen, de kommer jag nog aldrig att skjuta iväg.

Har du nått kul att byta med? 

20240826_204724.jpg

Publicerat
39 minutes ago Bjorn.h sa:

Har du nått kul att byta med? 

20240826_204724.jpg

Har en sjuk massa plugg.. men det känns som logistiken blir lite trasslig :sad:

Publicerat

Det blir nog svårt tyvärr.

Publicerat

Fortfarande svårt traumatiserad eter att ha hittat en massa tomhylsor av ovan kvalisort hos en kompis som uppgav att de stått och skjutit lerduvor.. sicken katastrof! 

Publicerat
30 minutes ago Hipshot sa:

Fortfarande svårt traumatiserad eter att ha hittat en massa tomhylsor av ovan kvalisort hos en kompis som uppgav att de stått och skjutit lerduvor.. sicken katastrof! 

☺️

Kom osökt att tänka på när jobbarkompisen fick en +1000kr flaska sponken på 40års dagen, när han vaknade dagen efter låg den urdrucken  tom på golvet. 🤔

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

The Horror.....The Horror!:geek::ph34r::wallbash: