Publicerat November 9, 200817 yr det har ingen å göra mer med jakt - speziellt den filmen - riktiga jakt i afrika er ju OKmen det her er ju bara show - ingen virklig respekt för kreatur för meg kan jag säga - nei tack! jakten ser anat ut, selv i afrika! Vi har i tyska jaktforum också denne slags filmen - reaktionen er mest negativa Storgalt Vilken kaliber använder han
Publicerat November 9, 200817 yr tror det är 700/500 nitro express , gillar dock inte honom hoppas det skulle bara klicka i hans bössa nästan han provoserar fram en attack... klick klick och fuck. *mos splätt mos*
Publicerat November 9, 200817 yr tror det är 700/500 nitro express , gillar dock inte honom hoppas det skulle bara klicka i hans bössa nästan han provoserar fram en attack... klick klick och fuck. *mos splätt mos* Den dagen kommer
Publicerat Januari 12, 200917 yr Författare Här är en "Best Of" film med Mark http://www.youtube.com/watch?v=YZCCbG8GIhg Har för mig han skjuter med en 600 Nitro Express, men är inte helt säker. Mvh//J
Publicerat Januari 12, 200917 yr Det här är INTE jakt. Det är en skjutkåt jänkare med hockeyfrilla. Inget som jag lägger varken tid eller pengar på.
Publicerat Januari 12, 200917 yr Det som slog mig var hur ruskigt snabba flodhästar är - både på land och i vatten. Jag kan förstå att man lätt underskattar farligheten hos en sådan. Jisses!
Publicerat Januari 14, 200917 yr Håller med om att detta inte gör det lättare för oss att argumentera för jakt. Samtidigt kan man ju inte låta bli att imponeras över killens kyla och skjutförmåga...
Publicerat Januari 14, 200917 yr Vore kanske bättre om han jagade med slaktmask för jakt är detta inte. Dessutom vore det ännu "ballare/kallare/häftigare/modigare" att använda slaktmask... för mig är själva skotet en liten del av jakten. Men den stora delen för jaktmotståndare. Därför är väl just denna typ av filmer så "farliga" för oss jägare som bara gottar sig i död men missar allt det andra. Sånt som är väldig svårt att få med på film.
Publicerat Januari 14, 200917 yr so ska det vara mer SLAKT.sådant filmer gillar jag det var äkta slakt jakt.
Publicerat Januari 26, 200917 yr Alla som ska ut i björnskogen 21 Aug får väl lägga in Mr. Sullivans mobnr ifall de behövs skyttar till ev eftersök, han går då såklart längtst fram. Blir bara förbannad när man ser sånt, stå och sikta på ett (förmodligen) skadat djur och inte skjuta fast man har läge. Vill han ha spänning så skicka han till gasaremsan med en amerikansk flagga virad som en turban runt skallen
Publicerat Januari 26, 200917 yr Det som slog mig var hur ruskigt snabba flodhästar är - både på land och i vatten. Jag kan förstå att man lätt underskattar farligheten hos en sådan. Jisses! Flodhästen kallas värdens farligaste djur. Har dödat flest människor.
Publicerat Januari 26, 200917 yr Tror mygg är de farligaste, dör betydligt fler i malaria än av flodhästar
Publicerat Januari 26, 200917 yr tror alla har fel människan är världen farligaste djur. för människan är enda djuret som dödar andra människor med flit. eller med vilja. myggan försöker bara föröka sig
Publicerat Januari 28, 200917 yr so ska det vara mer SLAKT.sådant filmer gillar jag det var äkta slakt jakt. Tror inte du ska jaga utan ta jobb på närmaste slakteri
Publicerat Januari 28, 200917 yr Tror inte du ska jaga utan ta jobb på närmaste slakterivarför tror du jag heter slaktar do jag är en slaktar redan.idag är jag laga kalt cirka 900 djur
Publicerat Januari 28, 200917 yr varför tror du jag heter slaktar do jag är en slaktar redan.idag är jag laga kalt cirka 900 djur Stanna där då
Publicerat Januari 28, 200917 yr Jag kan bara säga en sak. Mark Sullivan kommer inte överleva sin 45-års dag, då är han garanterat död Jag vet inte om ni tänkte på det men det var situationer där flera flodhästar var inblandade i "sceneriet". Det är ju verkligen vansinne att i en sån situation reta upp till anfall och "chansa" på att det bara är en som kommer. Förr eller senare kommer han dra på sig utfall från fler på en gång och då är hans tragiska saga all...
Publicerat Januari 28, 200917 yr Jag kan bara säga en sak. Mark Sullivan kommer inte överleva sin 45-års dag, då är han garanterat död Jag vet inte om ni tänkte på det men det var situationer där flera flodhästar var inblandade i "sceneriet". Det är ju verkligen vansinne att i en sån situation reta upp till anfall och "chansa" på att det bara är en som kommer. Förr eller senare kommer han dra på sig utfall från fler på en gång och då är hans tragiska saga all... Yes o frid över hans minne. Flodhästen är det djur som dödar flest människor i Afrika varje år. Undantaget malariamyggan då.
Publicerat Januari 28, 200917 yr Måste säga av det lilla jag har sett så har jag blivit fascinerad. Känner att jag vill se hans filmer och även läsa hans böcker innan jag uttalar mig definitivt. Men jag känner instinktivt att det han sysslar med är mer jakt än att sitta på pass och skjuta en älg på långt håll, gärna då med en kaliber som är i minsta laget. Blir mer illa berörd när jag ser hur påskjutna älgar står upp och försöker få luft i sina sönderskjutna lungor. Sen att det verkar som slakt när man klipper ihop flera filmer och bara visar skottögonblicket är ju inte så konstigt. Men som sagt jag vill se hans filmer först. Har en viss erfarenhet av afrikanska djur då jag har jobbat som djurskötare på en djurpark. Dock inte med någon av Big five djuren, hade dock lite med lejonen att göra. Där lärde man sig snabbt att detta var inga tamdjur utan det gällde att visa respekt och hålla sig på säkerhetsavstånd. Man såg helt enkelt till att man inte trängde djuren utan att de hela tiden kunde komma undan. Annars var risken stor att de kunde anfalla. Som jag förstår det så saken annorlunda med de fem stora då kan anfalla utan att vara speciellt trängda. Som avslutning vill jag säga att om ryktena stämmer om att han skadeskjuter djur bara för filmens skull så är det enda han är värd en stor fet jävla smäll. Sen kan man väl också ifrågasätta varför de filmar det. Hade jag haft möjligheten, kunnandet och modet att jaga på detta sätt så ser jag det som en sak mellan mig och djuret.
Publicerat Januari 28, 200917 yr Sen kan man väl också ifrågasätta varför de filmar det. Hade jag haft möjligheten, kunnandet och modet att jaga på detta sätt så ser jag det som en sak mellan mig och djuret. stålar.. Han har detta som "jobb" och tjänar pengar på sina filmer för att kuna göra fler filmer.
Publicerat Januari 29, 200917 yr Tycker han har underhållande filmer, och jag måste säga att karln har nog inte nerverna utanpå byxorna
Publicerat Januari 29, 200917 yr Den enda film jag vill äga av honom är den som slutar med : klick klick Fuck.
Publicerat Januari 29, 200917 yr Den enda film jag vill äga av honom är den som slutar med : klick klick Fuck. Klick klick Fuck *smask/skitter*