Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kolmårdenrymlingar

Featured Replies

• Svar 109
  • Visningar 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Ojoj, man slutar aldrig att förvånas över hans förslag el. ett rättare sagt en bloggares förslag i detta fall. >:(

Publicerat

Och här en annan vargbloggare som tidigare spred sina tankar på robsoft.

http://myblog.adamskevstad.com/

Om jag fattat det rätt så skriver han en massa, men det är ytterst sällan någon som kommenterar förutom "de närmast sörjande"

Raggarö

Publicerat
Och här en annan vargbloggare som tidigare spred sina tankar på robsoft.

http://myblog.adamskevstad.com/

Om jag fattat det rätt så skriver han en massa, men det är ytterst sällan någon som kommenterar förutom "de närmast sörjande"

Raggarö

Jepp! Jag har sett det också. Jag brukar vara inne där och läsa men har aldrig skrivit något.

:D

Publicerat

Problemet, är att om man skriver något så blir det tvärsäkert refuserat i allafall. ;D

Undrar om inte Adam skrivit sin sista drapa på robsoft, kolla under "övrigt" och kepsar.

Raggarö

Publicerat
Problemet, är att om man skriver något så blir det tvärsäkert refuserat i allafall. ;D

Undrar om inte Adam skrivit sin sista drapa på robsoft, kolla under "övrigt" och kepsar.

Raggarö

Jag har läst det men jag tänker inte kommentera det. :D

Publicerat

jag hittar inte inlägget, kan nånlänka?

Publicerat

Tack för länken  ;D Det var väl inte så hård kritik, ej heller personlig för att bli portad.

Jag antar att killen varit jobbig en längre tid.

//Roggman66

Publicerat
Tack för länken  ;D Det var väl inte så hård kritik, ej heller personlig för att bli portad.

Jag antar att killen varit jobbig en längre tid.

//Roggman66

Varsegod! Han är väldigt aktiv el. har varit med att debatera rovdjur och det spårar alltid ur så att moderatorena får gå in och låsa tråden. Numera låser dom tråden direkt om den handlar om vargar. Kika på denna länk.

http://forum.robsoft.nu/viewforum.php?f=26...5ccf513302391b0

Publicerat

mysfaktorn höjdes med 210% men hoppas bara han inte hittar hit, visst får man ha andra åsikter men han var bara för sticka i ögona och försöka såga folk vid fotknölarna det senaste året...

men sen har min varg tråd överlevt hela 2 dagar imorron 3 ;D men undra hur det går med hitta den sista läste ditt länk isjanne från j&j den var rätt bra faktiskt...

Publicerat

undra om tjuvjägarna får skjuta en varg för varje som är inplanterad + ränta ;D

Publicerat
V lade en motion med samma innehåll för ett år sedan.......

Ingen kunde ju ta honom för en komunist..... ;)

Publicerat

..nu följer lite satir om vargpoitiken i landet. Dock är det som hänt en bra väckarklocka för de som bestämmer i dess frågor i vårt land.

Det vore nyttigt för landet om det fanns vargstam i Stockholmsområdet. Ett litet lämpligt vargrevir med 20 individer. Det vore både bra för miljön och utvecklande för våra beslutsfattare. Flertalet av våra "vargexperterna" torde bo i staden. De kunde ju då studera vargens förmåga att samexistera med människan på nära håll. Problem med andra icke önskvärda element (rådjur, kanin, katter, råttor m.m.) torde minska. Krigströvande varg i innerstaden torde ju sätta respekt i invånarna. Det kan medföra att taxinäring, hotellens och innomhusgalleriernas lönsamhet borde utvecklas positivt. Dock torde det påverka förkomsten av torghandel och de som väljer att sova utomhus negativt.

Man slår därmed flera flugor i en smäll och löser problem med;

- onödig torghandel

- onödigt djurliv

- onödigt nattliv i innerstaden

- onödiga utomhusövernattningar

- färre långa resor ut i lander för vargforskning (=lägre koldioxidutsläpp)

Detta kan resultera i ekonomiska besparingr för kommunerna i Stockholmsområdet. Det kan ju även användas i marknadsföring till penningstinna turister. Förslag på lockande texter kan vara; "Besök den exotisk staden med varg", "Kom och se vargen, den miljövänliga renhållningsarbetaren".

Publicerat

::) Tänkvärt :D

Ironi förvisso, men pudelns kärna. Alla, inklusive aktiva vargbloggare solar sig gärna i faktumet när man steker sin blekfeta kropp på kanarieholmarna och skryter för imponerade turister med pinokaloadan i näven Jo, in Sweden we live with wolfes sörru, no problem we live in symbios..öh eller vad det heter...har hört det själv, och höll på att dö av garv :o:D

Sanningen är ju att ingen av dessa MP-yngel har sett en varg i verkligheten och framförallt bryr man sig inte kattskit vilka konsekvenser det får för folk norr om Upplands Väsby så länge dom är så hyggliga att hålla sig kvar där förstås.

Mer feta östermalms katter till vargarna. Amen!

MVH

Publicerat
Mer feta östermalms katter till vargarna. Amen!

asg ;D

Publicerat

Skall sägas att det finns bara ett enda sätt att riktigt få ner CO2 utsläppen.... Metoden är drastiskt och forskaren som yttrade den tystades ner omedelbart!!

Publicerat
Skall sägas att det finns bara ett enda sätt att riktigt få ner CO2 utsläppen.... Metoden är drastiskt och forskaren som yttrade den tystades ner omedelbart!!

??????????????????????????????????????????????????????????

Publicerat

hmm.. skumt!

Hur som så påpekade forskaren att det finns tre miljader människor för mycket... vi andas ut en stor mängd co2 och reaktionen går fortare å fortare ju mer folk..

Publicerat

Vad skall vi göra åt det då? Är det där vargen kommer in i bilden?

Det är klart att vargen kör ju inte bil och förbrukar fossila drivmedel som ökar halten koldioxid i atmosfärden, men...vargen den andas ut koldioxid också.

Publicerat
Vart skrev Staffan Bensch det du hänvisar till? Står det på någon websida och i så fall vart?
DN, länken skickade du själv. Se ovan!

Till saken hör också att man ska nog komma överens om vad som är Skandinavien. Det kulturella Skandinavien innefattar Sverige, Norge & Danmark medan den Skandinaviska halvön (vilket närmast blir rätt i denna fråga) innefattar Sverige, Norge & nordvästra Finland.

Publicerat

skåne/danmark ärså litet så man behöver inte äns räkna med dom snart,vi håller på lösgöra dom från vår land...

men snappade åt mig lite tidningar från svenska djurskydds förening...där deras tidning våra rovdjur verkar gå linje mot jägare..så efter jag är en jobbig jävel så var jag tvungen å fråga dom lite hur dom såg på jägare och dom var inte så posetiva,dom tyckte vi var egoister,nöjes mördare och tjuvjägare...sen att dom tyckte vi fick skylla oss själv för vi släppte ut våra hundar där det fanns varg,var vårat eget fel,finns i nr4 2006 oxå en bra insändare som tyder på deras linje är att vi är problemet med att vargar tar hundar...ok inte lätt och diskutera med rabiata 30åringa kvinnor som oxå har en hund,men gillar varg och bor i huddinge..... :o ::)

Publicerat

Är det någon som vet vad som har hänt med den andra vargen ??? Det har varit tyst nu i flera dagar. ???