Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gäddfiske

Featured Replies

Publicerat

Karl-Åke som har stugan är inom det militära på muskö.

Han jagar även fritt på hela försvarsmaktens marker på Muskö. Och jodå. Det är samma vik vi pratar om. Man ser ett av hålen in i berget från vattnet därifrån.

post-1121-1178400160_thumb.gif

  • Svar 71
  • Visningar 11,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Nu bara poppar det upp gamla minnen i min skalle,när jag ser på din karta så minns jag inte viken så stor,vill mera ninnas att den hette lungnöviken inte Lungneviken. Från vakten ut ur hamnen tog man höger ett tag innan man var framme,vill minnas att det inte var mer en en distans från själva vakten.

Sen minns jag också en man som i alla fall vintertid åkte runt på skoter runt bland öarna och ALLTID hade en hagelpang på ryggen,tror han var civilanställd som yttre vakt 8)

Sen så känner jag en tjej också..inte nåt sånt här inte.. ;D Hon är ihop med en gammal träningskamrat till mej inom TaeKwon-Do Hon är dotter till fiskaren på Muskö 8)

O yes,ibland bara händer det ,att man minns saker 8)

Publicerat

;D  inbiten flugfiskare som man är så äger man knapt något annat!.. när ja fiskar gädda så görs de med flugspö!.. 10,5fot klass 8-9.... enhand med liten faijtingbutt på!.  använder stora floruserande flugor med 0,40 taffs!... flugorna har offtast rätt långa kroppar model tubfluga så de skyggar taffsen lite extra!..  fiskar de oftast från min flytring!.. vilket gör de lite extra spännande!...  ;D lina är en sinktipp WF... som är rätt bra sjunkhastighet på!..

;D... mvh Thomas

Publicerat
Nu bara poppar det upp gamla minnen i min skalle,när jag ser på din karta så minns jag inte viken så stor,vill mera ninnas att den hette lungnöviken inte Lungneviken. Från vakten ut ur hamnen tog man höger ett tag innan man var framme,vill minnas att det inte var mer en en distans från själva vakten.

Sen minns jag också en man som i alla fall vintertid åkte runt på skoter runt bland öarna och ALLTID hade en hagelpang på ryggen,tror han var civilanställd som yttre vakt 8)

Sen så känner jag en tjej också..inte nåt sånt här inte.. ;D Hon är ihop med en gammal träningskamrat till mej inom TaeKwon-Do Hon är dotter till fiskaren på Muskö 8)

O yes,ibland bara händer det ,att man minns saker 8)

Som en triss. Ibland händer det. (Har då aldrig hänt mig i alla fall.)

Här har du en bild på viken från förra trippen dit. Taget från ett berg bredvid. Det inringade är ett av hålen in i berget.

Nu för tiden så får man fota på muskö så jag slipper besök av polisen för bilden.

post-1121-1178469458_thumb.jpg

Publicerat
Som en triss. Ibland händer det. (Har då aldrig hänt mig i alla fall.)

Här har du en bild på viken från förra trippen dit. Taget från ett berg bredvid. Det inringade är ett av hålen in i berget.

Nu för tiden så får man fota på muskö så jag slipper besök av polisen för bilden.

Japp där var det...ute på udden närmast basen :D I denna vik Där tog jag flera gäddor över 12 kg. en vår  ;D alltså inte i viken utan utanför på udden :D

Fiska där min vän ...NU !!!!!!!!

Publicerat
Japp där var det...ute på udden närmast basen :D I denna vik Där tog jag flera gäddor över 12 kg. en vår  ;D alltså inte i viken utan utanför på udden :D

Fiska där min vän ...NU !!!!!!!!

Varje år kompis. Varje år.  :D

Publicerat
Varje år kompis. Varje år.  :D

Vad har du fiskat upp då ???

Publicerat

Mest gädda och aborre. Men dom gångerna vi lagt nät har det kommit allt möjligt. Allt från olika plattfiskar till gös. :D

Publicerat

Jag glömde ju ålen. ;D

Men när vi fiskar ål så har vi ett klockrent ställe utanför Utö. Där kryllar det av ål. (Gjorde förr i alla fall. Har inte varit där på några år.)

  • 1 month later...
Publicerat

jerka gädda i Varuträsk  det är livet det´när det int finns  nån jakt  cooler)

Publicerat

Har du sett gäddfeber oooooooo inga pumpar presis ;D

Mvh.

  • 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Funderar på att testa fånga nån Gädda i Skeå älven imorgon. Får se hur det går. Finns en del ställen där dom finns i Älven.

Publicerat
Funderar på att testa fånga nån Gädda i Skeå älven imorgon. Får se hur det går. Finns en del ställen där dom finns i Älven.

Har det blivit någon morgongädda el. blir det i em. el ikväll??? Var det morgontröttheten som satte sig på tvären isf???;);D

Publicerat
  • Författare
Har det blivit någon morgongädda el. blir det i em. el ikväll??? Var det morgontröttheten som satte sig på tvären isf???;);D

Nja den yngsta är på lassa just nu och ska operera foten, hon ska sövas ner. Så jag kände att jag inte vill stå o fiska just nu.

Publicerat
Nja den yngsta är på lassa just nu och ska operera foten, hon ska sövas ner. Så jag kände att jag inte vill stå o fiska just nu.

Okej! Det var rätt tänkt! :D Håller tummarna på att allt ska gå bra. :D

Publicerat
  • Författare
Okej! Det var rätt tänkt! :D Håller tummarna på att allt ska gå bra. :D

Tack

Publicerat
Tack

Varsegod broder!

:D

Publicerat

Här skall ni få ett recept på gädda..Filea gädda så endast köttet finns kvar,ja skinnet skall bort åsså !!

Mal ner det i köttkvarnen tillsammans med rökt fläsk,häll över nåt ägg plus lite salt och kryddor,stek sen som hamburgare och voila ... smaskens :D :D

Publicerat

Telge..

Jag har inga abborrar i frysen, favvokäket är stekt abborrfilé liksom.. Om man skulle ta en dag och köra ned till dina trakter, skulle du då kunna tänka dej att organisera en liten utflykt till något eller några heta ställen för att dra lite abborre? Även flundra är spännande, ruskigt gott käk..

Tankar?

Mvh!

Publicerat
Telge..

Jag har inga abborrar i frysen, favvokäket är stekt abborrfilé liksom.. Om man skulle ta en dag och köra ned till dina trakter, skulle du då kunna tänka dej att organisera en liten utflykt till något eller några heta ställen för att dra lite abborre? Även flundra är spännande, ruskigt gott käk..

Tankar?

Mvh!

Skulle väl kunna ordnas,bästa tiden är i augusti,men jag jobbar lite mysko fram till den 17.e tror jag,sen blir jag ledig igen nån vecka eller så. Dock kanske vi skulle kunna sy ihop en dag när jag är ledig dessförinnan. Eftermiddagar mot kvällningen brukar vara bäst för abborre i alla fall i den insjö jag brukar jigga eller spinna abborre i..Av naturliga skäl finns inte plattfisk där ;D

Publicerat
  • Författare

Införskaffade Gädd flugor idag ska testa fiska gädda med fluga. Har fått gädda på Laxfluga så nu ska jag testa detta. Ska försöka lura av Svärfarsan båten så man kan testa från båt uppe hos dom

Publicerat
Införskaffade Gädd flugor idag ska testa fiska gädda med fluga. Har fått gädda på Laxfluga så nu ska jag testa detta. Ska försöka lura av Svärfarsan båten så man kan testa från båt uppe hos dom

Ett ruggigt kul fiske gäddan är en fin kämpe på fluga blir en helt annan känsla på fluga ;D

Mvh.

Publicerat

Var har ni för typ av tafs när ni flugfiskar gäddan?

Publicerat

Kommer inte ihåg va den hette men det var knyt bar stålvier men dom flesta kända märkena har knyt bara tafsar, sen fin det färdiga o köpa oxå ;D

Mvh.

Publicerat

Jag får kolla upp det då när det blir aktuellt  ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.