Publicerat Maj 5, 200719 yr Karl-Åke som har stugan är inom det militära på muskö. Han jagar även fritt på hela försvarsmaktens marker på Muskö. Och jodå. Det är samma vik vi pratar om. Man ser ett av hålen in i berget från vattnet därifrån.
Publicerat Maj 5, 200719 yr Nu bara poppar det upp gamla minnen i min skalle,när jag ser på din karta så minns jag inte viken så stor,vill mera ninnas att den hette lungnöviken inte Lungneviken. Från vakten ut ur hamnen tog man höger ett tag innan man var framme,vill minnas att det inte var mer en en distans från själva vakten. Sen minns jag också en man som i alla fall vintertid åkte runt på skoter runt bland öarna och ALLTID hade en hagelpang på ryggen,tror han var civilanställd som yttre vakt 8) Sen så känner jag en tjej också..inte nåt sånt här inte.. ;D Hon är ihop med en gammal träningskamrat till mej inom TaeKwon-Do Hon är dotter till fiskaren på Muskö 8) O yes,ibland bara händer det ,att man minns saker 8)
Publicerat Maj 6, 200719 yr ;D inbiten flugfiskare som man är så äger man knapt något annat!.. när ja fiskar gädda så görs de med flugspö!.. 10,5fot klass 8-9.... enhand med liten faijtingbutt på!. använder stora floruserande flugor med 0,40 taffs!... flugorna har offtast rätt långa kroppar model tubfluga så de skyggar taffsen lite extra!.. fiskar de oftast från min flytring!.. vilket gör de lite extra spännande!... ;D lina är en sinktipp WF... som är rätt bra sjunkhastighet på!.. ;D... mvh Thomas
Publicerat Maj 6, 200719 yr Nu bara poppar det upp gamla minnen i min skalle,när jag ser på din karta så minns jag inte viken så stor,vill mera ninnas att den hette lungnöviken inte Lungneviken. Från vakten ut ur hamnen tog man höger ett tag innan man var framme,vill minnas att det inte var mer en en distans från själva vakten.Sen minns jag också en man som i alla fall vintertid åkte runt på skoter runt bland öarna och ALLTID hade en hagelpang på ryggen,tror han var civilanställd som yttre vakt 8) Sen så känner jag en tjej också..inte nåt sånt här inte.. ;D Hon är ihop med en gammal träningskamrat till mej inom TaeKwon-Do Hon är dotter till fiskaren på Muskö 8) O yes,ibland bara händer det ,att man minns saker 8) Som en triss. Ibland händer det. (Har då aldrig hänt mig i alla fall.) Här har du en bild på viken från förra trippen dit. Taget från ett berg bredvid. Det inringade är ett av hålen in i berget. Nu för tiden så får man fota på muskö så jag slipper besök av polisen för bilden.
Publicerat Maj 6, 200719 yr Som en triss. Ibland händer det. (Har då aldrig hänt mig i alla fall.)Här har du en bild på viken från förra trippen dit. Taget från ett berg bredvid. Det inringade är ett av hålen in i berget. Nu för tiden så får man fota på muskö så jag slipper besök av polisen för bilden. Japp där var det...ute på udden närmast basen I denna vik Där tog jag flera gäddor över 12 kg. en vår ;D alltså inte i viken utan utanför på udden Fiska där min vän ...NU !!!!!!!!
Publicerat Maj 6, 200719 yr Japp där var det...ute på udden närmast basen I denna vik Där tog jag flera gäddor över 12 kg. en vår ;D alltså inte i viken utan utanför på udden Fiska där min vän ...NU !!!!!!!! Varje år kompis. Varje år.
Publicerat Maj 6, 200719 yr Mest gädda och aborre. Men dom gångerna vi lagt nät har det kommit allt möjligt. Allt från olika plattfiskar till gös.
Publicerat Maj 6, 200719 yr Jag glömde ju ålen. ;D Men när vi fiskar ål så har vi ett klockrent ställe utanför Utö. Där kryllar det av ål. (Gjorde förr i alla fall. Har inte varit där på några år.)
Publicerat Juni 12, 200719 yr jerka gädda i Varuträsk det är livet det´när det int finns nån jakt cooler)
Publicerat Juli 21, 200718 yr Författare Funderar på att testa fånga nån Gädda i Skeå älven imorgon. Får se hur det går. Finns en del ställen där dom finns i Älven.
Publicerat Juli 22, 200718 yr Funderar på att testa fånga nån Gädda i Skeå älven imorgon. Får se hur det går. Finns en del ställen där dom finns i Älven. Har det blivit någon morgongädda el. blir det i em. el ikväll??? Var det morgontröttheten som satte sig på tvären isf???;D
Publicerat Juli 22, 200718 yr Författare Har det blivit någon morgongädda el. blir det i em. el ikväll??? Var det morgontröttheten som satte sig på tvären isf???;D Nja den yngsta är på lassa just nu och ska operera foten, hon ska sövas ner. Så jag kände att jag inte vill stå o fiska just nu.
Publicerat Juli 22, 200718 yr Nja den yngsta är på lassa just nu och ska operera foten, hon ska sövas ner. Så jag kände att jag inte vill stå o fiska just nu. Okej! Det var rätt tänkt! Håller tummarna på att allt ska gå bra.
Publicerat Juli 22, 200718 yr Författare Okej! Det var rätt tänkt! Håller tummarna på att allt ska gå bra. Tack
Publicerat Juli 22, 200718 yr Här skall ni få ett recept på gädda..Filea gädda så endast köttet finns kvar,ja skinnet skall bort åsså !! Mal ner det i köttkvarnen tillsammans med rökt fläsk,häll över nåt ägg plus lite salt och kryddor,stek sen som hamburgare och voila ... smaskens :D
Publicerat Juli 23, 200718 yr Telge.. Jag har inga abborrar i frysen, favvokäket är stekt abborrfilé liksom.. Om man skulle ta en dag och köra ned till dina trakter, skulle du då kunna tänka dej att organisera en liten utflykt till något eller några heta ställen för att dra lite abborre? Även flundra är spännande, ruskigt gott käk.. Tankar? Mvh!
Publicerat Juli 23, 200718 yr Telge.. Jag har inga abborrar i frysen, favvokäket är stekt abborrfilé liksom.. Om man skulle ta en dag och köra ned till dina trakter, skulle du då kunna tänka dej att organisera en liten utflykt till något eller några heta ställen för att dra lite abborre? Även flundra är spännande, ruskigt gott käk.. Tankar? Mvh! Skulle väl kunna ordnas,bästa tiden är i augusti,men jag jobbar lite mysko fram till den 17.e tror jag,sen blir jag ledig igen nån vecka eller så. Dock kanske vi skulle kunna sy ihop en dag när jag är ledig dessförinnan. Eftermiddagar mot kvällningen brukar vara bäst för abborre i alla fall i den insjö jag brukar jigga eller spinna abborre i..Av naturliga skäl finns inte plattfisk där ;D
Publicerat Juli 27, 200718 yr Författare Införskaffade Gädd flugor idag ska testa fiska gädda med fluga. Har fått gädda på Laxfluga så nu ska jag testa detta. Ska försöka lura av Svärfarsan båten så man kan testa från båt uppe hos dom
Publicerat Juli 28, 200718 yr Införskaffade Gädd flugor idag ska testa fiska gädda med fluga. Har fått gädda på Laxfluga så nu ska jag testa detta. Ska försöka lura av Svärfarsan båten så man kan testa från båt uppe hos dom Ett ruggigt kul fiske gäddan är en fin kämpe på fluga blir en helt annan känsla på fluga ;D Mvh.
Publicerat Juli 28, 200718 yr Kommer inte ihåg va den hette men det var knyt bar stålvier men dom flesta kända märkena har knyt bara tafsar, sen fin det färdiga o köpa oxå ;D Mvh.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.