Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aldrig mer Sellier&Bellot

Featured Replies

Publicerat

Var på älbanan igår. Ett antal gubbar hade problem med fabriksladdade s&b som helt enkelt inte gick att kamra. Det var kaliber 308w, 30-06, 6.5x55 om jag minns rätt.

• Svar 60
  • Visningar 24,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det som har hänt Jonti är väldigt obehagligt, i lumpen hände det rätt ofta med såväl 4an som 5an, speciellt när man tog av påsen. Att ha glasögon vid övningsskytte anser jag vara lika viktigt som hörs

• Vilken trådbump

Publicerat

Var på älbanan igår. Ett antal gubbar hade problem med fabriksladdade s&b som helt enkelt inte gick att kamra. Det var kaliber 308w, 30-06, 6.5x55 om jag minns rätt.

Jag har sett liknande här i Kalix på skjutbanan men jag har inte sagt ett ord mer än att dom borde öppna plånboken o köpa ammunition av bättre kvalitet o inte snåla. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Kör med 22 hornet och funkar bra för mig. Det är bara S&B som funkar klockrent i min min BRNO 22 Hornet.

Publicerat

Jag har skjutit en del S&B i 7X65R i min drilling och, ta i trä, inte upplevt för höga tryck

Fungerar lika bra i 5,6x52R också,aldrig något problem.

/Mike

Publicerat

Är prisskillnaden verkligen såpass tilltagen att det blir befogat att köpa billigare patroner?

Publicerat

Dom skjuter bra och är en av två som tillverkar helmantel i kalibern-whats not to like.

/Mike

Publicerat

Så länge det funkar...vad jag hört är hylsorna lite klena. Kan ju sluta illa om man har otur.

Är man ute efter billigt torde det väl vara ännu billigare att handladda och köra anpassad kalibrering än att köpa färdigladdad selleri?

Publicerat

Jag är övertygad att det till stor del handlar om bristande kvalitetskontroll (som vanligt)-men överlag. Jag tror inte Sill&Bacon tillverkar övningsammo i 1:a/2:a sortering, de har nog tyvärr denna svajiga produktion.

Däremot tror jag S&B gör en liten fuling: Jakt skotten är alltid prima (S& :cool: kvalitet, så där har du rätt tankegång

Raggarö

Med tanke på att jag nog skjutit bortåt 1000 jaktpilar med deras jaktammunition de senanste 20 åren och jag sköt en hel del 9x19 när jag sköt pistol så är det inte fråga om S&B kan tillverka ammunition - för det kan de.

Frågan är vad de får betalt för att tillverka.......

Jag har köpt helmantel i Danmark i 6,5x55 som är nått snuskigt tättskjutande, jag sett en del skrämmande exempel på banan av det junket Jaguargrupper säljer. Så jag tror vi har lite olika nivåer på kvalitet.

/T

Publicerat

Ammunitionens svar på remington då :D

Publicerat

Jo, lite.....

Den S&B jag köpt i Sverige har jag köpt genom Vapex, jag vet inte om det är samma som jaguargruppen kränger.

/T

Publicerat

Testade en gång den numera beryktade S & B 11,7 i min förra .30-06:a. Kamrade fint och inga konstigheter, men efter första skottet gick slutstycket trögt att öppna, efter andra skottet fick jag slå upp slutstycket med gummiklubba. Jag kaserade resterande 48st och har inte provat sen dess och kommer heller inte göra det. Hagel ammon har jag inget att klaga på även om det inte är favoriten. Lapua och sako ammo har jag också haft problem med för att nyansera lite men lapua trainer är till trots min köpe ammo favorit gällande övning. Remington UMC har skjutit så jävla dåligt i varje bössa jag provat så den håller jag inte högt heller. Endast norma och prvi partizan har jag aldrig haft problem med, dessutom har de alltid levererat bra precision. Jämna batcher hos norma ser jag som stort plus. PP's hylsor är riktigt trevliga att ladda och köpe ammon har kamrat fint och aldrig gett höga tryck. Dock har jag inte använt den så mycket så jag kan inte uttala mig om hur jämna batcherna är eller kvalitetskontroll.